Petr Štěpánek "> Dopravní omezení během zasedání opět potvrdila možnost uzavřít centrum města autům a omezit provoz na severojižní magistrále - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dopravni-omezeni-behem-zasedani-opet-potvrdila-moznost-uzavrit-centrum-mesta-autum-a-omezit-provoz-na-severojizni-magistrale
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Oživení: Dopravní omezení během zasedání opět potvrdila možnost uzavřít centrum města autům a omezit provoz na severojižní magistrále

25. listopadu 2002 | Oživení
Autor: Petr Štěpánek
Stejně jako při srpnových povodních se i při listopadovém zasedání NATO ukázalo, že lze v centru města i na severojižní magistrále výrazně omezit individuální automobilovou dopravu, aniž by docházelo k problémům se zásobováním nebo dostupností centra. MHD je plně připravena dopravit do centra lidi, kteří by za normálních okolností cestovali autem.

Téměř 8000 Pražanů se již připojilo k výzvě Město pro lidi organizované šestapadesátičlennou koalicí SOS Praha. Pražané v ní požadují uzavření centra pro automobily s výjimkou rezidentů a zásobování, dále žádají zachování a rozšíření pruhů pro autobusy na magistrále i na jiných víceproudých komunikacích. Žádoucí je i zavedení metropolitních linek ČD, obdoby německého S-bahnu.

Zasedání NATO ukázalo i úplné absurdity ve financování dopravy v Praze. Jak poukázalo CEB, například jediná „zapůjčená“ limuzína za dva milióny korun pro účastníky stála stejně jako město utratilo za cyklostezky za celý rok 2002. Kdyby pořadatelé přepravovali hosty autobusy namísto limuzínami, jako to běžně dělá německá vláda, mohl by Dopravní podnik obměnit nebo rozšířit vozový park autobusů o bezbariérové vozy. Takto naopak pro doprovod státníků stáhl bezbariérové autobusy z běžných linek a znesnadnil či dokonce znemožnil pohyb postižených a starších občanů stejně jako rodičů s kočárky během konání summitu.

Snad poprvé od listopadu 89 byl v ulicích Prahy uplatňován zákon o provozu na pozemních komunikacích, kdy například byla odtahována vozidla parkující ve vzdálenosti menší než 3 a půl metru od kolejí a například Bělehradská ulice na Vinohradech tak byla průjezdná i ve špičce. Jak povodně tak Summit ukázaly, že je možno přistoupit k omezení IAD ku prospěchu města i Pražanů.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist