https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dopravni-stavby-na-labi-se-maji-vyhodnotit-komplexne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Dopravní stavby na Labi se mají vyhodnotit komplexně

18. listopadu 2013 | Děti Země
Dopravní strategie má ekologické souhlasné stanovisko.

Ministerstvo životního prostředí vydalo dne 25. října 2013 souhlasné stanovisko o vyhodnocení vlivů Dopravní sektorové strategie na životní prostředí. Téměř polovina doporučení na ochranu životního prostředí se týká staveb na Labi, zejména zlepšení plavebních podmínek u Děčína.

Dalšími zjištěnými negativními vlivy těchto staveb je znečištění ovzduší a zásah do evropsky chráněných lokalit a ptačích oblastí. Stanovisko je podkladem pro čerpání peněz z Operačního programu Doprava do roku 2020.

„Stanovisko také doporučilo, aby byla podrobně vyhodnocena důvodnost některých staveb a aby byly také posouzeny varianty, a to nejen staveb na Labi, ale také šesti silnic a dvou železničních tratí, což samozřejmě vítáme, neboť občanská sdružení to požadují již několik let,“ upozorňuje předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Posouzení potřebnosti staveb a jejich variant se podle tohoto stanoviska týká silničního obchvatu Prahy, silnice R49 na Zlínsku přes Vizovické vrchy, trasy silnice R55 přes ptačí oblast u Bzence, silnice I/36 Holice – Častolovice, všech staveb na Labi, včetně jezu u Děčína, modernizace Baťova kanálu, modernizace tratě Plzeň – České Budějovice a zdvoukolejnění úseku Jihlava – Havlíčkův Brod.

„Ze stanoviska dále vyplývá, že ekologicky nejrizikovější stavby jsou na Labi, zvláště ŘVC ČR prosazovaný jez u Děčína, takže jejich vlivy se mají posoudit společně jako jeden záměr. Také se má prověřit, zda existují i dopravní důvody o efektivním přesunu nákladní dopravy ze železnice a ze silnice,“ připomíná dále Patrik.

Podmínkou výstavby jezu u Děčína je podle souhlasného stanoviska kromě posouzení jeho důvodnosti a jiných variant, např. bezjezové podle návrhu Přátel přírody, také pečlivé vyhodnocení vlivů na evropskou soustavu chráněných území NATURA 2000 a kumulativních vlivů všech variant po i proti proudu řeky Labe.

Proces EIA pro plavení stupeň Děčín (4,2 mld. Kč, výstavba v letech 2018 až 2021):
1) 10/2005 = ŘVC ČR předkládá oznámení: zahájení procesu EIA
2) 12/2005 = MŽP vydává závěry zjišťovacího řízení s požadavkem vyhodnotit varianty
3) 09/2010 = ŘVC ČR předkládá dokumentaci EIA č. 1
4) 05/2011 = MŽP požaduje dokumentaci EIA č. 1 přepracovat
5) 02/2012 = ŘVC ČR předkládá dokumentaci EIA č. 2
6) 05/2012 = MŽP požaduje dokumentaci EIA č. 2 přepracovat
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist