Tiskové zprávy
Změna pro Liberecký kraj: Dopravní zakázka zrušena - raději znovu a lépe
30. listopadu 2016 | Změna pro Liberecký kraj
Návrh na zrušení dopravní zakázky je jakousi tečkou za jednou smutnou kapitolou veřejných zakázek na Libereckém kraji, která měla i řadu politických důsledků. Je dobré si takto na závěr připomenout hlavní mezníky.
Spousta chyb nastala už v přípravě zakázky za předminulého vedení Libereckého kraje, tehdejší podmínky byly totiž extrémně přísné až diskriminační. To tehdy kritizovala jak Změna, tak i Starostové.
Když se pak tyto strany dostaly do vedení kraje, podmínky se poněkud uvolnily a alespoň ve dvou ze tří oblastí se podstatně rozšířil počet firem, které se zakázky mohly zúčastnit.
Vyloučení nabídek s nejnižší cenou
Při vyhodnocení zakázky Rada Libereckého kraje svojí většinou vyloučila nabídky s nejnižší nabídkovou cenou. „ÚOHS potvrdil, že tento krok proběhl nezákonně, což vedlo k nekonečným průtahům. Svoji chybu hejtman nikdy neuznal, naopak se zbavil svého jediného oponenta v radě kraje, Zuzany Kocumové,“ konstatuje Jaromír Baxa.
„Výsledkem je, že v Libereckém kraji stále jezdí původní dopravci, a to za ceny výrazně vyšší, než byly ceny nabídnuté v dnes rušeném výběrovém řízení. Kraj tak přišel o desítky milionů,“ uzavírá Zuzana Kocumová.
Nicméně čeká nás nová soutěž a to je příležitost, jak začít znovu a lépe. Možností, jak zadávací řízení zlepšit, vidí Změna hned několik. „Zásadní je rozšíření počtu oblastí, které by mohly zakázku otevřít i dalším firmám. Dále bude do zadávacích podmínek možné vnést pravidla pro odměňování řidičů. Liberecký kraj má také možnost vysoutěžit dopravu v různých částech kraje na různou dobu, aby v budoucnu nemusel vybírat dopravce najednou a aby případný problém v části soutěže nenaboural objednávání dopravy v celém kraji,“ vysvětluje Josef Šedlbauer.
Dopravní obslužnost je pro Změnu zásadním tématem. Proto nabízí vedení kraje spolupráci při přípravě nového zadávacího řízení.
Zuzana Kocumová, Josef Šedlbauer, Jaromír Baxa a tým Změny pro Liberecký kraj
Spousta chyb nastala už v přípravě zakázky za předminulého vedení Libereckého kraje, tehdejší podmínky byly totiž extrémně přísné až diskriminační. To tehdy kritizovala jak Změna, tak i Starostové.
Když se pak tyto strany dostaly do vedení kraje, podmínky se poněkud uvolnily a alespoň ve dvou ze tří oblastí se podstatně rozšířil počet firem, které se zakázky mohly zúčastnit.
Vyloučení nabídek s nejnižší cenou
Při vyhodnocení zakázky Rada Libereckého kraje svojí většinou vyloučila nabídky s nejnižší nabídkovou cenou. „ÚOHS potvrdil, že tento krok proběhl nezákonně, což vedlo k nekonečným průtahům. Svoji chybu hejtman nikdy neuznal, naopak se zbavil svého jediného oponenta v radě kraje, Zuzany Kocumové,“ konstatuje Jaromír Baxa.
„Výsledkem je, že v Libereckém kraji stále jezdí původní dopravci, a to za ceny výrazně vyšší, než byly ceny nabídnuté v dnes rušeném výběrovém řízení. Kraj tak přišel o desítky milionů,“ uzavírá Zuzana Kocumová.
Nicméně čeká nás nová soutěž a to je příležitost, jak začít znovu a lépe. Možností, jak zadávací řízení zlepšit, vidí Změna hned několik. „Zásadní je rozšíření počtu oblastí, které by mohly zakázku otevřít i dalším firmám. Dále bude do zadávacích podmínek možné vnést pravidla pro odměňování řidičů. Liberecký kraj má také možnost vysoutěžit dopravu v různých částech kraje na různou dobu, aby v budoucnu nemusel vybírat dopravce najednou a aby případný problém v části soutěže nenaboural objednávání dopravy v celém kraji,“ vysvětluje Josef Šedlbauer.
Dopravní obslužnost je pro Změnu zásadním tématem. Proto nabízí vedení kraje spolupráci při přípravě nového zadávacího řízení.
Zuzana Kocumová, Josef Šedlbauer, Jaromír Baxa a tým Změny pro Liberecký kraj
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk