Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Dopravu v kraji zajišťuje přes 200 nových vozidel
13. dubna 2021 | Královéhradecký kraj
Dopravci a zástupci Královéhradeckého kraje dnes zhodnotili zhruba měsíční fungování veřejné autobusové dopravy podle nových desetiletých smluv. Jezdí se podle nich od 7. 3. tohoto roku a cestující mají díky tomu větší komfort a více bezbariérových spojů.
Výběr nových autobusových dopravců je s hodnotou 7,7 miliard korun největším tendrem v historii kraje.
„Jako gestor pro oblast dopravy jsem se přípravě a realizaci této zakázky věnoval prakticky celé minulé volební období. Jsem velmi rád, že náš kraj byl jedním z prvních, kterým se podařilo kompletně vysoutěžit veřejnou autobusovou dopravu na celém svém území,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Veřejnou dopravu od března zajišťují společnosti CDS, s. r. o., Náchod, P-transport, s. r. o., BusLine KHK, s. r. o. a Konsorcium Transdev Morava, s. r. o. a AUDIS BUS, s. r. o. Smlouvy s nimi přinášejí významné změny.
„Cílem Královéhradeckého kraje bylo hlavně zajistit vyšší komfort na cestách za prací, do školy, ale i za kulturou a odpočinkem. To by mohlo k pravidelnému využívání veřejné dopravy přesvědčit další zákazníky,“ řekl radní Václav Řehoř odpovědný za oblast dopravy.
K tomu bylo zásadní stanovit podmínky výběrového řízení na nové desetileté období tak, aby vozidla byla svým technickým stavem, stářím a vybavením na vyšší úrovni než doposud.
„Dopravci, kteří začali v březnu zajišťovat veřejnou autobusovou dopravu v Královéhradeckém kraji, výrazně modernizovali svůj vozový park a pro plnění zakázky pořídili z více než tří čtvrtin zcela nová vozidla,“ vyzdvihl hejtman Martin Červíček.
Snahou Královéhradeckého kraje bylo také usnadnit cestování starším občanům, hendikepovaným a maminkám s dětmi. Postupně tak bude mizet bariéra v podobě zvýšeného vstupu do vozidel. Dopravci tak musí od začátku plnění smlouvy zajistit minimálně 40 % nízkopodlažních vozidel, po roce plnění minimálně 50 % nízkopodlažních vozidel a po 4 letech plnění smlouvy minimálně 80 % nízkopodlažních vozidel.
„Příjemným zjištěním je skutečnost, že od začátku plnění smlouvy dopravci nasadili do provozu mnohem větší podíl nízkopodlažních vozidel, než bylo z naší strany požadováno. Garantované bezbariérové spoje najdou lidé vyznačené v jízdních řádech pomocí symbolu vozíčkáře,“ dodal radní Václav Řehoř.
Autobusy mají přehledné označení a elektronický informační systém vpředu, zboku i vzadu. Ke komfortu přispívá připojení k wi-fi, USB porty a informační LCD monitory ve vozech. Cestující jsou odbavováni více způsoby, například s využitím platební karty nebo nákupem papírové přestupní jízdenky s QR kódem.
Výběr nových autobusových dopravců je s hodnotou 7,7 miliard korun největším tendrem v historii kraje.
„Jako gestor pro oblast dopravy jsem se přípravě a realizaci této zakázky věnoval prakticky celé minulé volební období. Jsem velmi rád, že náš kraj byl jedním z prvních, kterým se podařilo kompletně vysoutěžit veřejnou autobusovou dopravu na celém svém území,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Veřejnou dopravu od března zajišťují společnosti CDS, s. r. o., Náchod, P-transport, s. r. o., BusLine KHK, s. r. o. a Konsorcium Transdev Morava, s. r. o. a AUDIS BUS, s. r. o. Smlouvy s nimi přinášejí významné změny.
„Cílem Královéhradeckého kraje bylo hlavně zajistit vyšší komfort na cestách za prací, do školy, ale i za kulturou a odpočinkem. To by mohlo k pravidelnému využívání veřejné dopravy přesvědčit další zákazníky,“ řekl radní Václav Řehoř odpovědný za oblast dopravy.
K tomu bylo zásadní stanovit podmínky výběrového řízení na nové desetileté období tak, aby vozidla byla svým technickým stavem, stářím a vybavením na vyšší úrovni než doposud.
„Dopravci, kteří začali v březnu zajišťovat veřejnou autobusovou dopravu v Královéhradeckém kraji, výrazně modernizovali svůj vozový park a pro plnění zakázky pořídili z více než tří čtvrtin zcela nová vozidla,“ vyzdvihl hejtman Martin Červíček.
Snahou Královéhradeckého kraje bylo také usnadnit cestování starším občanům, hendikepovaným a maminkám s dětmi. Postupně tak bude mizet bariéra v podobě zvýšeného vstupu do vozidel. Dopravci tak musí od začátku plnění smlouvy zajistit minimálně 40 % nízkopodlažních vozidel, po roce plnění minimálně 50 % nízkopodlažních vozidel a po 4 letech plnění smlouvy minimálně 80 % nízkopodlažních vozidel.
„Příjemným zjištěním je skutečnost, že od začátku plnění smlouvy dopravci nasadili do provozu mnohem větší podíl nízkopodlažních vozidel, než bylo z naší strany požadováno. Garantované bezbariérové spoje najdou lidé vyznačené v jízdních řádech pomocí symbolu vozíčkáře,“ dodal radní Václav Řehoř.
Autobusy mají přehledné označení a elektronický informační systém vpředu, zboku i vzadu. Ke komfortu přispívá připojení k wi-fi, USB porty a informační LCD monitory ve vozech. Cestující jsou odbavováni více způsoby, například s využitím platební karty nebo nákupem papírové přestupní jízdenky s QR kódem.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk