https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dopravu-v-kraji-zajistuje-pres-200-novych-vozidel
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Královéhradecký kraj: Dopravu v kraji zajišťuje přes 200 nových vozidel

13. dubna 2021 | Královéhradecký kraj
Dopravci a zástupci Královéhradeckého kraje dnes zhodnotili zhruba měsíční fungování veřejné autobusové dopravy podle nových desetiletých smluv. Jezdí se podle nich od 7. 3. tohoto roku a cestující mají díky tomu větší komfort a více bezbariérových spojů.

Výběr nových autobusových dopravců je s hodnotou 7,7 miliard korun největším tendrem v historii kraje.

„Jako gestor pro oblast dopravy jsem se přípravě a realizaci této zakázky věnoval prakticky celé minulé volební období. Jsem velmi rád, že náš kraj byl jedním z prvních, kterým se podařilo kompletně vysoutěžit veřejnou autobusovou dopravu na celém svém území,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Veřejnou dopravu od března zajišťují společnosti CDS, s. r. o., Náchod, P-transport, s. r. o., BusLine KHK, s. r. o. a Konsorcium Transdev Morava, s. r. o. a AUDIS BUS, s. r. o. Smlouvy s nimi přinášejí významné změny.

„Cílem Královéhradeckého kraje bylo hlavně zajistit vyšší komfort na cestách za prací, do školy, ale i za kulturou a odpočinkem. To by mohlo k pravidelnému využívání veřejné dopravy přesvědčit další zákazníky,“ řekl radní Václav Řehoř odpovědný za oblast dopravy.

K tomu bylo zásadní stanovit podmínky výběrového řízení na nové desetileté období tak, aby vozidla byla svým technickým stavem, stářím a vybavením na vyšší úrovni než doposud.

„Dopravci, kteří začali v březnu zajišťovat veřejnou autobusovou dopravu v Královéhradeckém kraji, výrazně modernizovali svůj vozový park a pro plnění zakázky pořídili z více než tří čtvrtin zcela nová vozidla,“ vyzdvihl hejtman Martin Červíček.

Snahou Královéhradeckého kraje bylo také usnadnit cestování starším občanům, hendikepovaným a maminkám s dětmi. Postupně tak bude mizet bariéra v podobě zvýšeného vstupu do vozidel. Dopravci tak musí od začátku plnění smlouvy zajistit minimálně 40 % nízkopodlažních vozidel, po roce plnění minimálně 50 % nízkopodlažních vozidel a po 4 letech plnění smlouvy minimálně 80 % nízkopodlažních vozidel.

„Příjemným zjištěním je skutečnost, že od začátku plnění smlouvy dopravci nasadili do provozu mnohem větší podíl nízkopodlažních vozidel, než bylo z naší strany požadováno. Garantované bezbariérové spoje najdou lidé vyznačené v jízdních řádech pomocí symbolu vozíčkáře,“ dodal radní Václav Řehoř.

Autobusy mají přehledné označení a elektronický informační systém vpředu, zboku i vzadu. Ke komfortu přispívá připojení k wi-fi, USB porty a informační LCD monitory ve vozech. Cestující jsou odbavováni více způsoby, například s využitím platební karty nebo nákupem papírové přestupní jízdenky s QR kódem.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist