Tiskové zprávy
Ústecký kraj: Dostavba dálnice D8 – stav neútočení
Dohodu, v níž se ekologové zavazují k urovnání všech soudních sporů, vedených proti výstavbě dálnice v úseku Trmice – státní hranice (D8 0807) a proti převážné většině připravovaných staveb v úseku Lovosice – Řehlovice (D8 0805) na dnešní schůzce uzavřeli hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc, náměstek Ministerstva dopravy ČR Jiří Kubínek, generální ředitel firmy Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman a Miroslav Patrik z občanského sdružení Děti Země. Součástí prohlášení je konstatování, že další jednání budou směřovat k dosažení dohody o vedení dálnice Českým Středohořím v úseku Chotiměř – Radejčín. Miroslav Patrik současně oznámil, že v průběhu dnešního dne zažádá u Krajského soudu v Ústí nad Labem o zrušení tří žalob týkajících se výstavby D8 0807. Vysvětlil také, že sdružení vzhledem k neuzavření dohody o mimosoudním vyrovnání s Ministerstvem dopravy ČR nestihlo zažádat o zrušení žaloby, na jejímž základě Městský soud v Praze zrušil stavební povolení na stavbu dálničního tunelu Libouchec. Schůzky se vedle jmenovaných organizací zúčastnili také zástupci obcí Velemín, Bystřany, Bořislav a Dubí.
„Dnes jsme s ekology uzavřeli jakousi dohodu o neútočení, ovšem zaráží mě přístup ekologických organizací, které původně přislíbily stažení všech žalob proti stavbě dálnice D8 ke státní hranici bez jakýchkoli podmínek. Nicméně, dnes byla uzavřena dohoda, podle níž by už k žádným komplikacím podobným té v Libouchci docházet nemělo. Musím ale říci, že zastavení prací na liboucheckém tunelu velmi otřáslo mou důvěrou,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc.
Děti Země a další ekologické organizace stále trvají na jednáních, v nichž chtějí prosadit odlišnou variantu vedení dálnice D8 Českým Středohořím. Odmítají dálnici s dvěma tunely (Prackovice, Radejčín) a deklarovali ochotu k jednání o výstavbě tunelu Kubačka v délce 3,35 km. Náměstek ministerstva dopravy Jiří Kubínek objasnil, že touto variantou se ministerstvo bude zabývat pouze tehdy, vyjádří-li Zastupitelstvo Ústeckého kraje souhlas se změnou územního plánu vyššího územního celku která bude nutná při pořizování dokumentace k novému územnímu řízení. „Nynější trasování dálnice pomocí dvou menších tunelů je ve fázi, kdy je zažádáno o stavební povolení. Návrh Dětí Země výstavbu posledního úseku dálnice tedy významně zpožďuje, ovšem stejného výsledku by ekologové zřejmě dosáhli uplatněním žalob, kterých mají připraveno šest,“ uvedl Jiří Šulc.
Společné prohlášení účastníků schůzky o dostavbě dálnice D8 bude podle hejtmana v co nejkratším možném termínu předloženo k projednání Radě Ústeckého kraje: „Již dříve jsem ale uvedl, že nejlepší variantou dostavby dálnice D8 je varianta nejrychlejší. Podle našich odhadů se zahájení výstavby dálnice v Českém středohoří bohužel nedočkáme dříve než v druhé polovině roku 2008.“
„Dnes jsme s ekology uzavřeli jakousi dohodu o neútočení, ovšem zaráží mě přístup ekologických organizací, které původně přislíbily stažení všech žalob proti stavbě dálnice D8 ke státní hranici bez jakýchkoli podmínek. Nicméně, dnes byla uzavřena dohoda, podle níž by už k žádným komplikacím podobným té v Libouchci docházet nemělo. Musím ale říci, že zastavení prací na liboucheckém tunelu velmi otřáslo mou důvěrou,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc.
Děti Země a další ekologické organizace stále trvají na jednáních, v nichž chtějí prosadit odlišnou variantu vedení dálnice D8 Českým Středohořím. Odmítají dálnici s dvěma tunely (Prackovice, Radejčín) a deklarovali ochotu k jednání o výstavbě tunelu Kubačka v délce 3,35 km. Náměstek ministerstva dopravy Jiří Kubínek objasnil, že touto variantou se ministerstvo bude zabývat pouze tehdy, vyjádří-li Zastupitelstvo Ústeckého kraje souhlas se změnou územního plánu vyššího územního celku která bude nutná při pořizování dokumentace k novému územnímu řízení. „Nynější trasování dálnice pomocí dvou menších tunelů je ve fázi, kdy je zažádáno o stavební povolení. Návrh Dětí Země výstavbu posledního úseku dálnice tedy významně zpožďuje, ovšem stejného výsledku by ekologové zřejmě dosáhli uplatněním žalob, kterých mají připraveno šest,“ uvedl Jiří Šulc.
Společné prohlášení účastníků schůzky o dostavbě dálnice D8 bude podle hejtmana v co nejkratším možném termínu předloženo k projednání Radě Ústeckého kraje: „Již dříve jsem ale uvedl, že nejlepší variantou dostavby dálnice D8 je varianta nejrychlejší. Podle našich odhadů se zahájení výstavby dálnice v Českém středohoří bohužel nedočkáme dříve než v druhé polovině roku 2008.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk