Tiskové zprávy
Společnost DPD: DPD chce do roku 2012 snížit emise CO2 o 12 procent
Autor: Hana Klickova-Renoir PR, tel: 732 183 048
Zákazníky firmy jsou jak velké distribuční společnosti, tak drobné firmy a internetové obchody. Celosvětově síť DPD zaměstnává více než 17 tisíc lidí, za rok přepraví téměř 450 milionů balíků pro více než 220 000 podnikových zákazníků. Plán dlouhodobého rozvoje DPD sítě počítá se snížením emisí CO2 do roku 2012 o 12 procent. Snížení emisí CO2 u přepravy o 15 procent a úspora provozních budov o 9 procent.
„Projekt se soustředí na 3 oblasti. Jedná se o kontrolu dodavatelů, správu budov a samotnou přepravu. V první etapě dojde k auditu přepravních tras s cílem jejich maximální optimalizace. Již dnes přesně víme, kolik škodlivin naše dopravní prostředky vyprodukují, nyní pracujeme na tom, abychom mohli sledovat konkrétní dopady kterékoli zásilky. Přesněji řečeno, abychom věděli, kolik která zásilka vyprodukovala skleníkových plynů. Znalost těchto údajů nám dovolí optimalizovat způsoby přepravy a trasy tak, abychom byli k životnímu prostředí co nejohleduplnější. Následně se zaměříme na konkrétní úspory v oblasti provozu,“ dodává Daniel Mareš, ředitel DPD pro střední Evropu.
Alternativní pohon vozidel, solární panely v depech
Mateřský koncern Geopost, který sídlí ve Francii, se intenzivně zabývá alternativními zdroji energie. Většina nových dep na jihu Evropy je vybavována solárními panely, v Portugalsku, Španělsku a Francii převáží zásilky stále více automobilů s pohonem na zemní plyn a elektřinu. Důležitým příspěvkem celé společnosti DPD k životnímu prostředí je rozhodnutí najímat pro přepravu pouze nové automobily. Zásilky jejích zákazníků nepřeváží vozidla starší pěti let. Jejich exhalace jsou nižší.
Telefony místo letadel
„Kromě systémových opatření, jako je například chystaná certifikace na ekologickou a bezpečnostní normu ISO 14001, dbáme i na detaily. Nedávno plánovaná celoevropská schůzka pracovníků poboček zodpovědných právě za postoj firmy k životnímu prostředí byla zrušena a nahrazena telekonferencí. Většina účastníků schůzky by letěla letadlem a vyprodukovala při tom příliš mnoho skleníkových plynů. Telekonference z tohoto pohledu vyšla mnohem lépe, a navíc firma ušetřila. Toto ekologické řešení prosadil jeden z kolegů v české pobočce,“ dodává Oldřich Kaláb, výkonný ředitel DPD CZ.
DPD dbá i na úspory v oblasti vytápění a klimatizace budov, úsporné osvětlení nebo recyklaci počítačů. Třídění kancelářského papíru a jiných odpadů je samozřejmostí.
* * *
Společnost DPD je součástí nadnárodní skupiny GeoPost, lídra na světovém trhu zásilkových a expresních služeb, a působí ve více než 30 zemích. Kromě DPD působí v různých zemích například pod názvy Chronopost, Parceline a Direct Parcel Distribution.
Firma GeoPost je třetím největším poskytovatelem expresních a balíkových služeb v Evropě, její celosvětový obrat v roce 2005 činil 2,5 miliardy EUR. GeoPost je plně vlastněnou dcerou francouzské národní poštovní služby Groupe La Poste.
Společnost DPD byla založena v roce 1976 jako první soukromá balíková služba v Německu. V dnešní době je jedním z předních poskytovatelů přepravních služeb v Evropě. Rozsáhlou síť společnosti tvoří více než 750 dep, v nichž pracuje přes 17 500 zaměstnanců. Síť DPD ročně přepraví téměř 450 milionů balíků pro více než 220 000 podnikových zákazníků. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD.
Pro více informací prosím kontaktujte:
Daniel Mareš
Mobil: +420 602 620 072
E-mail: dmares@dpd.cz
Petra Ulrichová
Mobil: +420 777 574 611
E-mail: petra.ulrichova@renoir.cz