Tiskové zprávy
České dráhy: Ejpovickým tunelem projel první vlak Českých drah, cestování mezi Prahou a západními Čechami zrychlí
16. listopadu 2018 | České dráhy
Vlaky Českých drah ode dneška jezdí nejdelším tunelem Česka. Prvním vlakem s přepravou osob se stal krátce po desáté hodině Západní expres č. 555. Od této chvíle začaly více než čtyřkilometrový tunel využívat Západní expresy, rychlíky do Klatov a další spoje národního dopravce. Časová úspora v novém jízdním řádu bude mezi Prahou a Plzní 11 minut a expres urazí tuto trasu za 1 hod. 14 minut, respektive za 1 hod. 19 min. opačným směrem.
„Otevření Ejpovických tunelů a zkrácení cestovní doby posiluje roli železnice na tomto důležitém ramenu. Už po zavedení Západních expresů jsme zde zaznamenali více než desetiprocentní nárůst zájmu o cestování. Je to výsledek kombinace moderních vlakových souprav s řadou doplňkových služeb, jako jsou minibar nebo Wi-Fi připojení k internetu, pravidelné a četné dopravy v hodinových intervalech a kratších cestovních časů. Otevření Ejpovických tunelů díky významnému vlivu na cestovní dobu tak ještě více posílí konkurenceschopnost železniční dopravy mezi západními Čechami, Prahou a zbytkem České republiky,“ hodnotí vliv Ejpovických tunelů na vlaky národního dopravce předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.
Člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Michal Štěpán k tomu dodává: „Cestovní čas vlakem mezi centry Prahy a Plzně bude od prosince rychlejší než jízda autobusem po dálnici D5 v kombinaci s městskou hromadnou dopravou v Praze z autobusového nádraží na Zličíně do centra hlavního města. Železnice zde bude nově přibližně o čtvrt hodiny rychlejší. Navíc zajistí cestu do centra Prahy bez nutnosti přestupu na městskou dopravu a nákupu jízdenek na metro. V případě dalších míst může být časová úspora oproti autobusu ještě podstatně větší. Například cesta z centra Prahy do Chebu bude v novém jízdním řádu přibližně o půl hodiny rychlejší ve srovnání s autobusem.“
Jízdní řád 2019 bude mezi Prahou, Plzní a celými západními Čechami nejrychlejší v historii železniční dopravy. První větší časovou úsporu při cestováním vlakem na této trase přineslo zahájení elektrického provozu mezi Prahou a Plzní v roce 1987 a později došlo ke zkrácení cestovních časů po dokončení modernizovaných úseků 3. železničního koridoru. V novém jízdním řádu bude trvat cesta expresu z Prahy hl.n. do Plzně 1 hod. 14 minut, do Mariánských Lázní 2 hod. 19 minut, do Chebu 2 hod. 41 minut a do Domažlic 2 hod. 14 minut. Přímý rychlík urazí cestu z Prahy do Klatov za 2 hod. 26 minut. Z pražského Smíchova, kde je možný přestup na linku metra B a řadu městských autobusů a tramvaje, bude cesta ještě o 8 minut kratší, například mezi Smíchovem a Plzní bude trvat cesta expresu jen 1 hod. 6 minut.
V budoucnosti po rekonstrukci tratě také mezi Prahou a Berounem lze očekávat další zkrácení cestovní doby mezi Prahou a západními Čechami.
„Otevření Ejpovických tunelů a zkrácení cestovní doby posiluje roli železnice na tomto důležitém ramenu. Už po zavedení Západních expresů jsme zde zaznamenali více než desetiprocentní nárůst zájmu o cestování. Je to výsledek kombinace moderních vlakových souprav s řadou doplňkových služeb, jako jsou minibar nebo Wi-Fi připojení k internetu, pravidelné a četné dopravy v hodinových intervalech a kratších cestovních časů. Otevření Ejpovických tunelů díky významnému vlivu na cestovní dobu tak ještě více posílí konkurenceschopnost železniční dopravy mezi západními Čechami, Prahou a zbytkem České republiky,“ hodnotí vliv Ejpovických tunelů na vlaky národního dopravce předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.
Člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Michal Štěpán k tomu dodává: „Cestovní čas vlakem mezi centry Prahy a Plzně bude od prosince rychlejší než jízda autobusem po dálnici D5 v kombinaci s městskou hromadnou dopravou v Praze z autobusového nádraží na Zličíně do centra hlavního města. Železnice zde bude nově přibližně o čtvrt hodiny rychlejší. Navíc zajistí cestu do centra Prahy bez nutnosti přestupu na městskou dopravu a nákupu jízdenek na metro. V případě dalších míst může být časová úspora oproti autobusu ještě podstatně větší. Například cesta z centra Prahy do Chebu bude v novém jízdním řádu přibližně o půl hodiny rychlejší ve srovnání s autobusem.“
Jízdní řád 2019 bude mezi Prahou, Plzní a celými západními Čechami nejrychlejší v historii železniční dopravy. První větší časovou úsporu při cestováním vlakem na této trase přineslo zahájení elektrického provozu mezi Prahou a Plzní v roce 1987 a později došlo ke zkrácení cestovních časů po dokončení modernizovaných úseků 3. železničního koridoru. V novém jízdním řádu bude trvat cesta expresu z Prahy hl.n. do Plzně 1 hod. 14 minut, do Mariánských Lázní 2 hod. 19 minut, do Chebu 2 hod. 41 minut a do Domažlic 2 hod. 14 minut. Přímý rychlík urazí cestu z Prahy do Klatov za 2 hod. 26 minut. Z pražského Smíchova, kde je možný přestup na linku metra B a řadu městských autobusů a tramvaje, bude cesta ještě o 8 minut kratší, například mezi Smíchovem a Plzní bude trvat cesta expresu jen 1 hod. 6 minut.
V budoucnosti po rekonstrukci tratě také mezi Prahou a Berounem lze očekávat další zkrácení cestovní doby mezi Prahou a západními Čechami.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk