https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ejpovickym-tunelem-projel-prvni-vlak-ceskych-drah-cestovani-mezi-prahou-a-zapadnimi-cechami-zrychli
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Ejpovickým tunelem projel první vlak Českých drah, cestování mezi Prahou a západními Čechami zrychlí

16. listopadu 2018 | České dráhy
Vlaky Českých drah ode dneška jezdí nejdelším tunelem Česka. Prvním vlakem s přepravou osob se stal krátce po desáté hodině Západní expres č. 555. Od této chvíle začaly více než čtyřkilometrový tunel využívat Západní expresy, rychlíky do Klatov a další spoje národního dopravce. Časová úspora v novém jízdním řádu bude mezi Prahou a Plzní 11 minut a expres urazí tuto trasu za 1 hod. 14 minut, respektive za 1 hod. 19 min. opačným směrem.

„Otevření Ejpovických tunelů a zkrácení cestovní doby posiluje roli železnice na tomto důležitém ramenu. Už po zavedení Západních expresů jsme zde zaznamenali více než desetiprocentní nárůst zájmu o cestování. Je to výsledek kombinace moderních vlakových souprav s řadou doplňkových služeb, jako jsou minibar nebo Wi-Fi připojení k internetu, pravidelné a četné dopravy v hodinových intervalech a kratších cestovních časů. Otevření Ejpovických tunelů díky významnému vlivu na cestovní dobu tak ještě více posílí konkurenceschopnost železniční dopravy mezi západními Čechami, Prahou a zbytkem České republiky,“ hodnotí vliv Ejpovických tunelů na vlaky národního dopravce předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.

Člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Michal Štěpán k tomu dodává: „Cestovní čas vlakem mezi centry Prahy a Plzně bude od prosince rychlejší než jízda autobusem po dálnici D5 v kombinaci s městskou hromadnou dopravou v Praze z autobusového nádraží na Zličíně do centra hlavního města. Železnice zde bude nově přibližně o čtvrt hodiny rychlejší. Navíc zajistí cestu do centra Prahy bez nutnosti přestupu na městskou dopravu a nákupu jízdenek na metro. V případě dalších míst může být časová úspora oproti autobusu ještě podstatně větší. Například cesta z centra Prahy do Chebu bude v novém jízdním řádu přibližně o půl hodiny rychlejší ve srovnání s autobusem.“

Jízdní řád 2019 bude mezi Prahou, Plzní a celými západními Čechami nejrychlejší v historii železniční dopravy. První větší časovou úsporu při cestováním vlakem na této trase přineslo zahájení elektrického provozu mezi Prahou a Plzní v roce 1987 a později došlo ke zkrácení cestovních časů po dokončení modernizovaných úseků 3. železničního koridoru. V novém jízdním řádu bude trvat cesta expresu z Prahy hl.n. do Plzně 1 hod. 14 minut, do Mariánských Lázní 2 hod. 19 minut, do Chebu 2 hod. 41 minut a do Domažlic 2 hod. 14 minut. Přímý rychlík urazí cestu z Prahy do Klatov za 2 hod. 26 minut. Z pražského Smíchova, kde je možný přestup na linku metra B a řadu městských autobusů a tramvaje, bude cesta ještě o 8 minut kratší, například mezi Smíchovem a Plzní bude trvat cesta expresu jen 1 hod. 6 minut.

V budoucnosti po rekonstrukci tratě také mezi Prahou a Berounem lze očekávat další zkrácení cestovní doby mezi Prahou a západními Čechami.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist