https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ekobus-as-podporuje-ekofilm
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ekobus: EKOBUS, a.s. podporuje Ekofilm

22. září 2004 | Ekobus
Každý Ekobus za 1 rok vyprodukuje o 8,2 tuny zplodin méně než jakákoliv dieselová verze.

V pondělí 4.10. 2004 začíná XXX. Mezinárodní filmový festival o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví Ekofilm 2004. V tomto roce se opět společnost EKOBUS a.s. stala partnerem filmového festivalu (v minulém roce ještě pod obchodním jménem NORDlogistic a.s.).

EKOBUS a.s. je finálním výrobcem nových ekonomických a ekologických autobusů s názvem Ekobus s pohonem na přírodní plyn (CNG). „Naše pohodová komunikace s paní RNDr. Jitkou Radovou z Ministerstva životního prostředí a pro nás zajímavá pozitivní zkušenost při účasti na minulém ročníku festivalu Ekofilm 2003 nám napomohla k rozhodnutí dlouhodobější spolupráce. Jsme partnery Ekofilmu tedy podruhé a máme k tomu několik důvodů. O prvním jsem se už zmínil, dalším důvodem je, že cítíme potřebu podporovat smysluplný projekt, který se stejně jako my snaží poukázat na důležitost prostředí, ve kterém žijeme, a to z hlediska nejenom samotné přírody, ale především „umění“ člověka žít v souladu se svým prostředím v každém směru,“řekl člen představenstva společnosti EKOBUS a.s., Ing. Michal Jergl.

V rámci XXX. ročníku mezinárodního festivalu Ekofilm 2004 bude EKOBUS a.s. provozovat „EKOBUS“ linku pro filmový festival Ekofilm 2004 zdarma. Nabízíme ekologickou dopravu mezi městy Praha-České Budějovice-Český Krumlov pro jednotlivé zájemce dle jízdního řádu, který ve spolupráci s námi vypracovali zástupci filmového festivalu dle předpokládaných potřeb a samozřejmě na základě zkušeností z minulého ročníku, ve dnech ostatních je Ekobus využíván organizátory pro dopravu školáků z okolních měst,“ dodal Ing. Michal Jergl.


Co je to ekobus?

Nový český výrobek s názvem Ekobus patří do kategorie ekonomických a ekologických autobusů využívající nejčistší alternativní palivo - stlačený přírodní zemní plyn. Zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou se produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidu dusíků. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se nám v případě běžných autobusů usazují v plicích.

Tlakové zásobníky jsou umístěny na střeše vozidla, což nesnižuje objem zavazadlových prostor a zajišťuje úplnou bezpečnost dopravy plynu. Plynová soustava je elektronicky kontrolovatelná, má univerzální plnící ventil a tlakový snímač vyvedený do zorného pole řidiče. Ekobus je konstruován za využití nejmodernějších technologií. Je vyráběn ve třech různých modifikacích v závislosti na jeho využití v praxi a třech délkách karosérie: 9,5, 10,5 a 12m. Pro městskou hromadnou dopravu se využívá EKOBUS CITY, pro příměstskou verze INTERCITY, verze INTERCITY je produkována ve verzi LC se zvýšenými sedačkami. Standardně jsou všechny verze vybaveny odbavovacím a informačním systémem na přání zákazníků, bezpečnostními prvky jako je ABS, retardér.

Přizpůsobení EKOBUSu CITY pro městskou hromadnou dopravu spočívá na ideách co nejvíce vyjít vstříc cestujícím. Je vyráběn jako nízkopodlažní /verze CITY plus/ či se sníženou podlahou, kde je v prostoru středních dveří umístěna plošina pro bezbariérový přístup /verze CITY/. Rozmístění sedadel umožňuje dostatek prostoru pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.

Na konci května 2004 byl na mezinárodní konferenci představen EKOBUS CITY plus. Jedná se o nízkopodlažní autobus s automatickou převodovkou vhodný jak pro příměstskou dopravu s velkou frekvencí přepravy kočárků či invalidů, tak pro menší a střední městské hromadné dopravy.

Dnes je v provozu 52 Ekobusů. Ekobusy pravidelně jezdí na linkách v těchto městech: Ústí nad Labem, Děčín, Česká Lípa, Roudnice nad Labem, Litoměřice, Teplice, Bílina, Most, Kadaň, Chomutov, Žatec, Louny, Havířov, Prostějov.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist