Tiskové zprávy
Ekobus: EKOBUS, a.s. podporuje Ekofilm
22. září 2004 | Ekobus
Každý Ekobus za 1 rok vyprodukuje o 8,2 tuny zplodin méně než jakákoliv dieselová verze.
V pondělí 4.10. 2004 začíná XXX. Mezinárodní filmový festival o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví Ekofilm 2004. V tomto roce se opět společnost EKOBUS a.s. stala partnerem filmového festivalu (v minulém roce ještě pod obchodním jménem NORDlogistic a.s.).
EKOBUS a.s. je finálním výrobcem nových ekonomických a ekologických autobusů s názvem Ekobus s pohonem na přírodní plyn (CNG). „Naše pohodová komunikace s paní RNDr. Jitkou Radovou z Ministerstva životního prostředí a pro nás zajímavá pozitivní zkušenost při účasti na minulém ročníku festivalu Ekofilm 2003 nám napomohla k rozhodnutí dlouhodobější spolupráce. Jsme partnery Ekofilmu tedy podruhé a máme k tomu několik důvodů. O prvním jsem se už zmínil, dalším důvodem je, že cítíme potřebu podporovat smysluplný projekt, který se stejně jako my snaží poukázat na důležitost prostředí, ve kterém žijeme, a to z hlediska nejenom samotné přírody, ale především „umění“ člověka žít v souladu se svým prostředím v každém směru,“řekl člen představenstva společnosti EKOBUS a.s., Ing. Michal Jergl.
V rámci XXX. ročníku mezinárodního festivalu Ekofilm 2004 bude EKOBUS a.s. provozovat „EKOBUS“ linku pro filmový festival Ekofilm 2004 zdarma. Nabízíme ekologickou dopravu mezi městy Praha-České Budějovice-Český Krumlov pro jednotlivé zájemce dle jízdního řádu, který ve spolupráci s námi vypracovali zástupci filmového festivalu dle předpokládaných potřeb a samozřejmě na základě zkušeností z minulého ročníku, ve dnech ostatních je Ekobus využíván organizátory pro dopravu školáků z okolních měst,“ dodal Ing. Michal Jergl.
Co je to ekobus?
Nový český výrobek s názvem Ekobus patří do kategorie ekonomických a ekologických autobusů využívající nejčistší alternativní palivo - stlačený přírodní zemní plyn. Zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou se produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidu dusíků. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se nám v případě běžných autobusů usazují v plicích.
Tlakové zásobníky jsou umístěny na střeše vozidla, což nesnižuje objem zavazadlových prostor a zajišťuje úplnou bezpečnost dopravy plynu. Plynová soustava je elektronicky kontrolovatelná, má univerzální plnící ventil a tlakový snímač vyvedený do zorného pole řidiče. Ekobus je konstruován za využití nejmodernějších technologií. Je vyráběn ve třech různých modifikacích v závislosti na jeho využití v praxi a třech délkách karosérie: 9,5, 10,5 a 12m. Pro městskou hromadnou dopravu se využívá EKOBUS CITY, pro příměstskou verze INTERCITY, verze INTERCITY je produkována ve verzi LC se zvýšenými sedačkami. Standardně jsou všechny verze vybaveny odbavovacím a informačním systémem na přání zákazníků, bezpečnostními prvky jako je ABS, retardér.
Přizpůsobení EKOBUSu CITY pro městskou hromadnou dopravu spočívá na ideách co nejvíce vyjít vstříc cestujícím. Je vyráběn jako nízkopodlažní /verze CITY plus/ či se sníženou podlahou, kde je v prostoru středních dveří umístěna plošina pro bezbariérový přístup /verze CITY/. Rozmístění sedadel umožňuje dostatek prostoru pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.
Na konci května 2004 byl na mezinárodní konferenci představen EKOBUS CITY plus. Jedná se o nízkopodlažní autobus s automatickou převodovkou vhodný jak pro příměstskou dopravu s velkou frekvencí přepravy kočárků či invalidů, tak pro menší a střední městské hromadné dopravy.
Dnes je v provozu 52 Ekobusů. Ekobusy pravidelně jezdí na linkách v těchto městech: Ústí nad Labem, Děčín, Česká Lípa, Roudnice nad Labem, Litoměřice, Teplice, Bílina, Most, Kadaň, Chomutov, Žatec, Louny, Havířov, Prostějov.
V pondělí 4.10. 2004 začíná XXX. Mezinárodní filmový festival o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví Ekofilm 2004. V tomto roce se opět společnost EKOBUS a.s. stala partnerem filmového festivalu (v minulém roce ještě pod obchodním jménem NORDlogistic a.s.).
EKOBUS a.s. je finálním výrobcem nových ekonomických a ekologických autobusů s názvem Ekobus s pohonem na přírodní plyn (CNG). „Naše pohodová komunikace s paní RNDr. Jitkou Radovou z Ministerstva životního prostředí a pro nás zajímavá pozitivní zkušenost při účasti na minulém ročníku festivalu Ekofilm 2003 nám napomohla k rozhodnutí dlouhodobější spolupráce. Jsme partnery Ekofilmu tedy podruhé a máme k tomu několik důvodů. O prvním jsem se už zmínil, dalším důvodem je, že cítíme potřebu podporovat smysluplný projekt, který se stejně jako my snaží poukázat na důležitost prostředí, ve kterém žijeme, a to z hlediska nejenom samotné přírody, ale především „umění“ člověka žít v souladu se svým prostředím v každém směru,“řekl člen představenstva společnosti EKOBUS a.s., Ing. Michal Jergl.
V rámci XXX. ročníku mezinárodního festivalu Ekofilm 2004 bude EKOBUS a.s. provozovat „EKOBUS“ linku pro filmový festival Ekofilm 2004 zdarma. Nabízíme ekologickou dopravu mezi městy Praha-České Budějovice-Český Krumlov pro jednotlivé zájemce dle jízdního řádu, který ve spolupráci s námi vypracovali zástupci filmového festivalu dle předpokládaných potřeb a samozřejmě na základě zkušeností z minulého ročníku, ve dnech ostatních je Ekobus využíván organizátory pro dopravu školáků z okolních měst,“ dodal Ing. Michal Jergl.
Co je to ekobus?
Nový český výrobek s názvem Ekobus patří do kategorie ekonomických a ekologických autobusů využívající nejčistší alternativní palivo - stlačený přírodní zemní plyn. Zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou se produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidu dusíků. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se nám v případě běžných autobusů usazují v plicích.
Tlakové zásobníky jsou umístěny na střeše vozidla, což nesnižuje objem zavazadlových prostor a zajišťuje úplnou bezpečnost dopravy plynu. Plynová soustava je elektronicky kontrolovatelná, má univerzální plnící ventil a tlakový snímač vyvedený do zorného pole řidiče. Ekobus je konstruován za využití nejmodernějších technologií. Je vyráběn ve třech různých modifikacích v závislosti na jeho využití v praxi a třech délkách karosérie: 9,5, 10,5 a 12m. Pro městskou hromadnou dopravu se využívá EKOBUS CITY, pro příměstskou verze INTERCITY, verze INTERCITY je produkována ve verzi LC se zvýšenými sedačkami. Standardně jsou všechny verze vybaveny odbavovacím a informačním systémem na přání zákazníků, bezpečnostními prvky jako je ABS, retardér.
Přizpůsobení EKOBUSu CITY pro městskou hromadnou dopravu spočívá na ideách co nejvíce vyjít vstříc cestujícím. Je vyráběn jako nízkopodlažní /verze CITY plus/ či se sníženou podlahou, kde je v prostoru středních dveří umístěna plošina pro bezbariérový přístup /verze CITY/. Rozmístění sedadel umožňuje dostatek prostoru pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.
Na konci května 2004 byl na mezinárodní konferenci představen EKOBUS CITY plus. Jedná se o nízkopodlažní autobus s automatickou převodovkou vhodný jak pro příměstskou dopravu s velkou frekvencí přepravy kočárků či invalidů, tak pro menší a střední městské hromadné dopravy.
Dnes je v provozu 52 Ekobusů. Ekobusy pravidelně jezdí na linkách v těchto městech: Ústí nad Labem, Děčín, Česká Lípa, Roudnice nad Labem, Litoměřice, Teplice, Bílina, Most, Kadaň, Chomutov, Žatec, Louny, Havířov, Prostějov.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk