Tiskové zprávy
ODS – Dopravní stavby Ostrava: Elegantní lávka spojuje frýdecko-místecké cyklostezky s hlavními nádražími
8. prosince 2009 | ODS – Dopravní stavby Ostrava
Cyklisté a chodci ve Frýdku-Místku mohou od dnešního dne bezpečně procházet mezi autobusovým nádražním, nádražím Českých drah, cyklostezkami a centrálním městským parkem. Umožní jim to nové napojení cyklostezek, jehož dominantu tvoří unikátní betonová lávka přes řeku Ostravici.
Od konce července vybudovala společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava, která stavbu napojení realizovala, přibližně 1, 1 kilometru cyklostezek s možností pohybů chodců. „Hlavním záměrem stavby bylo propojit autobusové nádraží a nádraží Českých drah se stávajícím systémem cyklostezek tak, aby se mohli lidé dostat z jednoho místa na druhé pohodlně a hlavně bezpečně,“ uvedl Ing. Jan Klimša, ředitel závodu Frýdek-Místek společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava. Město Frýdek-Místek do stavby napojení investovalo přes 18 milionů korun.
Dominantou stavby je sto metrů dlouhá betonová lávka přes řeku Ostravici pro pěší a cyklisty. Most je vybudován pomocí konstrukce předpínacích lan, která je šetrná k životnímu prostředí. Stavbaři tak nemuseli provádět rozsáhlé zemní práce ani jinak zasahovat do průtoku řeky. Hlavním nosným prvkem jsou dva kabely ocelových lan zakotvené do břehových opěr, na které byly uloženy tenké betonové prefabrikáty. „Betonová lávka je na Ostravici z technického hlediska unikátní konstrukcí. Mezi Ostravou a podhůřím Beskyd Ostravici přemosťují v převážné míře pouze lávky a mosty ocelové,“ podotkl Ing. Klimša.
Lávka je také výjimečná svou citlivostí na specifickou dynamiku pohybujících se chodců. Lidé si tak při chůzi mohou povšimnout mírného chvění nebo houpání. Zvláštností mostů je jeho osvětlení LED diodovým pásem v madle zábradlí mostu. Zábradlí je pak pro cyklisty doplněno druhým madlem ve výšce 130 centimetrů.
Další informace:
Jindřich Vaněk
tiskový mluvčí
ODS – Dopravní stavby Ostrava
Tel.: 605 888 838
e-mail: vanek@silverbc.cz
Od konce července vybudovala společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava, která stavbu napojení realizovala, přibližně 1, 1 kilometru cyklostezek s možností pohybů chodců. „Hlavním záměrem stavby bylo propojit autobusové nádraží a nádraží Českých drah se stávajícím systémem cyklostezek tak, aby se mohli lidé dostat z jednoho místa na druhé pohodlně a hlavně bezpečně,“ uvedl Ing. Jan Klimša, ředitel závodu Frýdek-Místek společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava. Město Frýdek-Místek do stavby napojení investovalo přes 18 milionů korun.
Dominantou stavby je sto metrů dlouhá betonová lávka přes řeku Ostravici pro pěší a cyklisty. Most je vybudován pomocí konstrukce předpínacích lan, která je šetrná k životnímu prostředí. Stavbaři tak nemuseli provádět rozsáhlé zemní práce ani jinak zasahovat do průtoku řeky. Hlavním nosným prvkem jsou dva kabely ocelových lan zakotvené do břehových opěr, na které byly uloženy tenké betonové prefabrikáty. „Betonová lávka je na Ostravici z technického hlediska unikátní konstrukcí. Mezi Ostravou a podhůřím Beskyd Ostravici přemosťují v převážné míře pouze lávky a mosty ocelové,“ podotkl Ing. Klimša.
Lávka je také výjimečná svou citlivostí na specifickou dynamiku pohybujících se chodců. Lidé si tak při chůzi mohou povšimnout mírného chvění nebo houpání. Zvláštností mostů je jeho osvětlení LED diodovým pásem v madle zábradlí mostu. Zábradlí je pak pro cyklisty doplněno druhým madlem ve výšce 130 centimetrů.
Další informace:
Jindřich Vaněk
tiskový mluvčí
ODS – Dopravní stavby Ostrava
Tel.: 605 888 838
e-mail: vanek@silverbc.cz
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk