Tiskové zprávy
ENVIC, občanské sdružení: Environmentální vzdělávací programy rozšiřují výuku odborných předmětů
Občanské sdružení ENVIC, ve spolupráci se 4 partnery a 5 středními školami v Plzeňském kraji, právě dokončilo projekt Specializované environmentální programy pro střední školy v Plzeňském kraji. Bylo vytvořeno 6 unikátních environmentálních vzdělávacích programů, které rozšiřují výuku na konkrétních středních školách. Projekt byl podpořen z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Unikátní projekty rozšiřují environmentální vzdělávání na školách
„Projekt Specializované environmentální programy pro střední školy Plzeňského kraje rozšiřuje konkrétní odborné předměty o nové poznatky z oblastí souvisejících s efektivnějším nakládáním s energiemi, ochranou přírody a životního prostředí obecně, environmentálně šetrnějšími výrobními procesy a postupy“, vysvětluje ideu projektu Tomáš Popp z občanského sdružení ENVIC, které je jeho realizátorem. Všechny úpravy odborných předmětů jsou zapracovány do Školních vzdělávacích i tematických plánů konkrétních středních škol. Je tak zajištěna kontinuita vzdělávání. Ke každému programu vznikly unikátní učební materiály rozšiřující a didakticky doplňující obsah i formu vzdělávacích programů.
Díky realizaci projektu, získali studenti konkrétních studijních oborů nové znalosti a zkušenosti, které jim napomohou lépe se uplatnit na trhu práce. Projekt propojuje odborné vzdělávání s tématy z oblasti životního prostředí, jako jsou úspory energií, moderní stavební materiály a trendy, pasivní a nízkoenergetické domy, ochrana přírody, ekologické zemědělství, vliv zemědělské činnosti na životní prostředí, ochrana krajiny, environmentální provoz podniku apod.
Vzdělávací environmentální programy pro 5 středních škol
V rámci projektu byly vytvořeny ucelené vzdělávací programy zaměřené na konkrétní studijní obory. „Lidská činnost významně ovlivňuje životní prostředí. Studenti budou i ve svých profesních životech rozhodovat a ovlivňovat míru jeho zatížení. Proto je důležité, aby si tuto odpovědnost uvědomili. Měli by být schopni své rozhodování opřít o aktuální a ověřené informace a rozhodovat se na základě nabytých zkušeností. V tom jim projekt velmi pomohl“, říká Tomáš Popp, vedoucí projektu z občanského sdružení ENVIC.
Bylo vytvořeno 6 vzdělávacích programů na 5 středních školách v Plzeňském kraji: Environmentálně šetrné stavby (Střední průmyslová škola stavební Plzeň), Zemědělství a ochrana přírody (Střední škola zemědělská a potravinářská Klatovy), Environmentálně šetrný zemědělský provoz (Gymnázium a střední odborná škola Plasy), Environmentální principy v podnikání (Gymnázium a střední škola Rokycany), Environmentální přírodopis (Gymnázium a střední odborná škola Plasy), Územní systém ekologické stability (Církevní střední odborná škola Spálené Poříčí).
Každý vzdělávací program je vytvořen speciálně pro konkrétní učební obory i předměty. „Programy jsou součástí Školních vzdělávacích plánů a ve výuce samozřejmě aplikovány. Doplňují je učební materiály, pracovní listy, příklady exkurzí a aplikace pro interaktivní tabule“, doplňuje Popp. Materiály jsou ke stažení na www.enviprogramy.cz.
Unikátní projekty rozšiřují environmentální vzdělávání na školách
„Projekt Specializované environmentální programy pro střední školy Plzeňského kraje rozšiřuje konkrétní odborné předměty o nové poznatky z oblastí souvisejících s efektivnějším nakládáním s energiemi, ochranou přírody a životního prostředí obecně, environmentálně šetrnějšími výrobními procesy a postupy“, vysvětluje ideu projektu Tomáš Popp z občanského sdružení ENVIC, které je jeho realizátorem. Všechny úpravy odborných předmětů jsou zapracovány do Školních vzdělávacích i tematických plánů konkrétních středních škol. Je tak zajištěna kontinuita vzdělávání. Ke každému programu vznikly unikátní učební materiály rozšiřující a didakticky doplňující obsah i formu vzdělávacích programů.
Díky realizaci projektu, získali studenti konkrétních studijních oborů nové znalosti a zkušenosti, které jim napomohou lépe se uplatnit na trhu práce. Projekt propojuje odborné vzdělávání s tématy z oblasti životního prostředí, jako jsou úspory energií, moderní stavební materiály a trendy, pasivní a nízkoenergetické domy, ochrana přírody, ekologické zemědělství, vliv zemědělské činnosti na životní prostředí, ochrana krajiny, environmentální provoz podniku apod.
Vzdělávací environmentální programy pro 5 středních škol
V rámci projektu byly vytvořeny ucelené vzdělávací programy zaměřené na konkrétní studijní obory. „Lidská činnost významně ovlivňuje životní prostředí. Studenti budou i ve svých profesních životech rozhodovat a ovlivňovat míru jeho zatížení. Proto je důležité, aby si tuto odpovědnost uvědomili. Měli by být schopni své rozhodování opřít o aktuální a ověřené informace a rozhodovat se na základě nabytých zkušeností. V tom jim projekt velmi pomohl“, říká Tomáš Popp, vedoucí projektu z občanského sdružení ENVIC.
Bylo vytvořeno 6 vzdělávacích programů na 5 středních školách v Plzeňském kraji: Environmentálně šetrné stavby (Střední průmyslová škola stavební Plzeň), Zemědělství a ochrana přírody (Střední škola zemědělská a potravinářská Klatovy), Environmentálně šetrný zemědělský provoz (Gymnázium a střední odborná škola Plasy), Environmentální principy v podnikání (Gymnázium a střední škola Rokycany), Environmentální přírodopis (Gymnázium a střední odborná škola Plasy), Územní systém ekologické stability (Církevní střední odborná škola Spálené Poříčí).
Každý vzdělávací program je vytvořen speciálně pro konkrétní učební obory i předměty. „Programy jsou součástí Školních vzdělávacích plánů a ve výuce samozřejmě aplikovány. Doplňují je učební materiály, pracovní listy, příklady exkurzí a aplikace pro interaktivní tabule“, doplňuje Popp. Materiály jsou ke stažení na www.enviprogramy.cz.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk