Tiskové zprávy
Happy Materials s.r.o.: Ethical Fashion Show: Salón etické módy
Paříž, Carrousel du Louvre
1.-4. září 2011
Móda, etika a udržitelnost
Módní průmysl je v globálním měřítku v první řadě obrovským trhem a ekonomickou hnací sílou pro vytváření pracovních příležitostí a prosperity.
Obchod s etickými značkami a produkty je přitom navzdory recesi rostoucím sektorem módního odvětví. Některé značky a designéři působí v této oblasti již dlouho, v posledních letech se však objevuje v Evropě stejně jako po celém světě stále více a více nových výrobců ekologického a etického oblečení. Stejně tak přibývá stále více designérů, kteří jsou odhodláni pracovat „ekologicky udržitelným způsobem“.
Narůstá i počet lidí, kteří věří, že svět je možné změnit pomocí chování spotřebitelů.
(Obrat ekologického oblečení představoval v roce 2007 1,5% světového trhu, v roce 2012 se bude pohybovat již kolem 3%. - Zdroj: IFM 2009 studie "Móda a odpovědní spotřebitelé: Co si myslí spotřebitelé.").
Ethical Fashion Show je největší etická módní přehlídka na světě zaměřená na rozdíl od obvyklých módních přehlídek výhradně na „udržitelnou, čili etickou módu“.
Designéry a etické společnosti z celého světa spojuje od roku 2004 stejný cíl: navrhování takové módy, která se snaží o lepší svět, o svět, který si váží lidí i životního prostředí a dovedností spojených s jednotlivými kulturami. Jedná se tedy o investování do smysluplného přístupu, do módy, která minimalizuje dopad na životní prostředí, do módy vyrobené z biologických, přírodních nebo recyklovatelných materiálů s využitím místních know-how.
Na veletrhu se prezentují všechny produktové řady, na které si vzpomenete: oblečení pro muže, ženy a děti, konfekce, ale i modelová, zakázková oděvní tvorba, stejně tak oblečení do města i pro volný čas a sport, módní doplňky (bižuterie, obuv, tašky/kabelky, atd.) a také textilie, látky a příze.
Každý vystavující vyplní dotazník, na jehož základě mu je přidělena „značka“ – etická oblast, v jejímž rámci vystavuje. Odborná komise zařazuje vystavující pod šest značek:
* Organické materiály (certifikované organické textilie a výrobní procesy dle norem ekologického zemědělství).
* Přírodní materiály (přírodní látky, materiály s minimálním dopadem na životní prostředí).
* Recyklace (vystavující využívá recyklované materiály).
* Know How (vystavující podporuje a využívá tradiční metody výroby, umožňuje tak jejich přežití).
* Sociální projekty (podporující zaměstnanost a poskytující pomoc znevýhodněným komunitám).
* Fair Trade (obchodní model, který se řídí standardy „poctivého, čestného, vzájemně výhodného obchodu“).
Cílem veletrhu je snaha prokázat, že etická móda může být „trendy“ a zároveň sociálně prospěšná i šetrná k životnímu prostředí, že se jedná o skutečný sociální fenomén, o rostoucí odvětví. Veletrh zároveň slouží jako „thin tank“ diskuzím u kulatého stolu a v neposlední řadě umožňuje návrhářům i výrobcům nacházet nové zákazníky: 3 veletržní dny určené pouze odborníkům vystřídá den otevřený pro širokou veřejnost, kdy vystavující budou moci prodávat své zboží. Veletrh je určen jak maloobchodním, tak i velkoobchodním prodejcům oblečení, doplňků a textílií. Osloví jistě značkové obchody, zásilkové společnosti, obchodní domy, obchodní řetězce, ale i různé obchodní a nákupní společnosti, zastupitelské agentury, obchodní zástupce včetně butiků nejen etické módy.
Ethical Fashion Show je místo, kde potkáte nakupující z celého světa, kteří hledají zdroj své příští “zelené” módy, doplňků a ekologických tkanin.
První týden v září 2011 proběhne v Paříži již osmý ročník veletrhu, který se z původních skromných prostor nepoužívaných skladů přestěhoval do centra města, do Carrousel du Louvre.
Ethical Fashion Show nabídne již poosmé výstavní expozice návrhářů i výrobců, konference, panelové diskuze, přehlídková mola, semináře, výstavy a videoprojekce. V sobotu 4. září bude veletrh otevřen pro veřejnost.
Čtyři veletržní dny předvedou stejně jako každý rok širokou škálu velmi působivých stylů, ale i netradičních materiálů. Poslední ročník představil více než 100 designérů a módních značek z celého světa, oděvy od spodního prádla až po šaty z biobavlny či recyklovaného filmového materiálu.Vidět jste mohli vlákna z kopřiv, ananasu i banánů a z nich ručně upletené šály a svetry. Nebo šaty s vestavěnými malými světly, které reagují na hladinu CO2 v prostředí od dánské firmy Diffus. Sukně vyrobené z biobavlny ve stylu 50. let, hedvábí francouzsko-vietnamské značky All a boty z recyklované kůže od britské společnosti Terra Plana's.
Od loňského roku převzal salón etické módy pod svá křídla jedna z největších veletržních společností na světě, Messe Frankfurt. I to je znamením, že odvětví etické módy je perspektivní, a i přes recesi stále rostoucí trh. Messe Frankfurt v České Republice zastupuje od roku 2008 společnost Happy Materials, s.r.o.
---
O Ethical Fashion Show - Do portfolia textilních veletrhů organizovaných Messe Frankfurt přibyla nová akce - Ethical Fashion Show. Na této přehlídce je prezentována móda, která minimalizuje dopad na životní prostředí, je navržena z biologických, přírodních nebo recyklovatelných materiálů, s využitím místní know-how. Cílem této akce je prokázat, že etická móda může být „trendy“ a zároveň prospěšná sociálně i šetrná k životnímu prostředí.
O Messe Frankfurt - S ročním příjmem ve výši 450 mil. eur a více než 1500 zaměstnanci po celém světě je Messe Frankfurt největší veletržní a výstavní společností v Německu. Globální síť skupiny čítá 28 dceřiných společností, 5 poboček a 52 mezinárodních obchodních partnerů, kteří zastupují společnost Messe Frankfurt ve více než 150 zemích světa. Akce pořádané společností Messe Frankfurt se konají na více než 30 místech po celém světě. V roce 2010 skupina Messe Frankfurt zorganizovala celkem 90 veletrhů, z toho více než polovinu mimo území Německa.
O Happy Materials - Společnost Happy Materials, s.r.o. se v roce 2008 stala obchodním partnerem veletržní společnosti Messe Frankfurt v České a Slovenské republice. Poskytuje komplexní servis českým a slovenským vystavovatelům a návštěvníkům k veletrhům pořádaným na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem i k veletrhům organizovaným veletržní společností a jejími dceřinými společnosti v různých zemích světa.
1.-4. září 2011
Móda, etika a udržitelnost
Módní průmysl je v globálním měřítku v první řadě obrovským trhem a ekonomickou hnací sílou pro vytváření pracovních příležitostí a prosperity.
Obchod s etickými značkami a produkty je přitom navzdory recesi rostoucím sektorem módního odvětví. Některé značky a designéři působí v této oblasti již dlouho, v posledních letech se však objevuje v Evropě stejně jako po celém světě stále více a více nových výrobců ekologického a etického oblečení. Stejně tak přibývá stále více designérů, kteří jsou odhodláni pracovat „ekologicky udržitelným způsobem“.
Narůstá i počet lidí, kteří věří, že svět je možné změnit pomocí chování spotřebitelů.
(Obrat ekologického oblečení představoval v roce 2007 1,5% světového trhu, v roce 2012 se bude pohybovat již kolem 3%. - Zdroj: IFM 2009 studie "Móda a odpovědní spotřebitelé: Co si myslí spotřebitelé.").
Ethical Fashion Show je největší etická módní přehlídka na světě zaměřená na rozdíl od obvyklých módních přehlídek výhradně na „udržitelnou, čili etickou módu“.
Designéry a etické společnosti z celého světa spojuje od roku 2004 stejný cíl: navrhování takové módy, která se snaží o lepší svět, o svět, který si váží lidí i životního prostředí a dovedností spojených s jednotlivými kulturami. Jedná se tedy o investování do smysluplného přístupu, do módy, která minimalizuje dopad na životní prostředí, do módy vyrobené z biologických, přírodních nebo recyklovatelných materiálů s využitím místních know-how.
Na veletrhu se prezentují všechny produktové řady, na které si vzpomenete: oblečení pro muže, ženy a děti, konfekce, ale i modelová, zakázková oděvní tvorba, stejně tak oblečení do města i pro volný čas a sport, módní doplňky (bižuterie, obuv, tašky/kabelky, atd.) a také textilie, látky a příze.
Každý vystavující vyplní dotazník, na jehož základě mu je přidělena „značka“ – etická oblast, v jejímž rámci vystavuje. Odborná komise zařazuje vystavující pod šest značek:
* Organické materiály (certifikované organické textilie a výrobní procesy dle norem ekologického zemědělství).
* Přírodní materiály (přírodní látky, materiály s minimálním dopadem na životní prostředí).
* Recyklace (vystavující využívá recyklované materiály).
* Know How (vystavující podporuje a využívá tradiční metody výroby, umožňuje tak jejich přežití).
* Sociální projekty (podporující zaměstnanost a poskytující pomoc znevýhodněným komunitám).
* Fair Trade (obchodní model, který se řídí standardy „poctivého, čestného, vzájemně výhodného obchodu“).
Cílem veletrhu je snaha prokázat, že etická móda může být „trendy“ a zároveň sociálně prospěšná i šetrná k životnímu prostředí, že se jedná o skutečný sociální fenomén, o rostoucí odvětví. Veletrh zároveň slouží jako „thin tank“ diskuzím u kulatého stolu a v neposlední řadě umožňuje návrhářům i výrobcům nacházet nové zákazníky: 3 veletržní dny určené pouze odborníkům vystřídá den otevřený pro širokou veřejnost, kdy vystavující budou moci prodávat své zboží. Veletrh je určen jak maloobchodním, tak i velkoobchodním prodejcům oblečení, doplňků a textílií. Osloví jistě značkové obchody, zásilkové společnosti, obchodní domy, obchodní řetězce, ale i různé obchodní a nákupní společnosti, zastupitelské agentury, obchodní zástupce včetně butiků nejen etické módy.
Ethical Fashion Show je místo, kde potkáte nakupující z celého světa, kteří hledají zdroj své příští “zelené” módy, doplňků a ekologických tkanin.
První týden v září 2011 proběhne v Paříži již osmý ročník veletrhu, který se z původních skromných prostor nepoužívaných skladů přestěhoval do centra města, do Carrousel du Louvre.
Ethical Fashion Show nabídne již poosmé výstavní expozice návrhářů i výrobců, konference, panelové diskuze, přehlídková mola, semináře, výstavy a videoprojekce. V sobotu 4. září bude veletrh otevřen pro veřejnost.
Čtyři veletržní dny předvedou stejně jako každý rok širokou škálu velmi působivých stylů, ale i netradičních materiálů. Poslední ročník představil více než 100 designérů a módních značek z celého světa, oděvy od spodního prádla až po šaty z biobavlny či recyklovaného filmového materiálu.Vidět jste mohli vlákna z kopřiv, ananasu i banánů a z nich ručně upletené šály a svetry. Nebo šaty s vestavěnými malými světly, které reagují na hladinu CO2 v prostředí od dánské firmy Diffus. Sukně vyrobené z biobavlny ve stylu 50. let, hedvábí francouzsko-vietnamské značky All a boty z recyklované kůže od britské společnosti Terra Plana's.
Od loňského roku převzal salón etické módy pod svá křídla jedna z největších veletržních společností na světě, Messe Frankfurt. I to je znamením, že odvětví etické módy je perspektivní, a i přes recesi stále rostoucí trh. Messe Frankfurt v České Republice zastupuje od roku 2008 společnost Happy Materials, s.r.o.
---
O Ethical Fashion Show - Do portfolia textilních veletrhů organizovaných Messe Frankfurt přibyla nová akce - Ethical Fashion Show. Na této přehlídce je prezentována móda, která minimalizuje dopad na životní prostředí, je navržena z biologických, přírodních nebo recyklovatelných materiálů, s využitím místní know-how. Cílem této akce je prokázat, že etická móda může být „trendy“ a zároveň prospěšná sociálně i šetrná k životnímu prostředí.
O Messe Frankfurt - S ročním příjmem ve výši 450 mil. eur a více než 1500 zaměstnanci po celém světě je Messe Frankfurt největší veletržní a výstavní společností v Německu. Globální síť skupiny čítá 28 dceřiných společností, 5 poboček a 52 mezinárodních obchodních partnerů, kteří zastupují společnost Messe Frankfurt ve více než 150 zemích světa. Akce pořádané společností Messe Frankfurt se konají na více než 30 místech po celém světě. V roce 2010 skupina Messe Frankfurt zorganizovala celkem 90 veletrhů, z toho více než polovinu mimo území Německa.
O Happy Materials - Společnost Happy Materials, s.r.o. se v roce 2008 stala obchodním partnerem veletržní společnosti Messe Frankfurt v České a Slovenské republice. Poskytuje komplexní servis českým a slovenským vystavovatelům a návštěvníkům k veletrhům pořádaným na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem i k veletrhům organizovaným veletržní společností a jejími dceřinými společnosti v různých zemích světa.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk