Tiskové zprávy
KDU-ČSL: EU by měla pozdržet legislativu ke snižování CO2 v automotivu
V době pandemie COVID19 a následné ekonomické krizi by Evropská komise měla pozdržet plány na snižování CO2 v automobilovém průmyslu – jinak hrozí naprostý kolaps této oblasti hospodářství a bankrot většiny automobilek. Je o tom přesvědčený bývalý krizový manažer a europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se svými stranickými kolegy a odboráři. Proto s kolegy požádal Evropskou komisi o odložení plnění přísných zelených opatření.
„Žádáme Evropskou komisi, aby v letošním roce s ohledem na krizi způsobenou epidemií koronaviru, žádné sankce vůči automobilkám neuplatňovala, a aby v průběhu druhého pololetí pečlivě vyhodnotila dopady této krize. Ať komise s ohledem na současnou situaci zváží další postup, pokud jde o zpřísňování ekologických limitů v příštích letech. KDU-ČSL nerezignuje na ochranu životního prostředí, ale v této době považujeme za zásadní co nejdříve nastartovat ekonomiku, zajistit lidem práci a stabilizovat celou společnost,“ žádá o přehodnocení dosavadních postupů předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.
„S kolegy z různých frakcí chceme doporučit Komisi, aby v současné době pozdržela legislativu týkající se snižování CO2 v automobilovém průmyslu. Opak by totiž měl zásadní vliv na zaměstnanost a konkurenceschopnost a přesun veškeré výroby do Indie a Číny za daleko horších podmínek,“ vysvětluje k žádosti europoslanec Tomáš Zdechovský, podle kterého je nyní naprosto klíčové stabilizovat evropský automobilový průmysl a dát mu jistotu i do budoucna. Téma plánuje případně otevřít i ve výboru pro zaměstnanost (EMPL), kde je místopředsedou.
„V této nelehké době musíme maximálně pomoci udržet automobilový průmysl. Nejde čelit dopadům pandemie a zároveň investovat, aby se splnila všechna velmi přísná zelená opatření,“ shrnuje Jurečka, který se téma bude snažit prosadit také na nejbližším jednání Hospodářského a Evropského výboru Poslanecké sněmovny. Ty by měly vyzvat českou vládu k okamžitému jednání s Evropskou komisí.
Registrace osobních automobilů v EU spadly už za leden a únor o 7,4 %. V březnu a dubnu se předpokládá, že z důvodů opatření kvůli COVID-19 nastane propad o 60 – 90 %. Například v Číně to bylo v únoru o 79 %. Bez jakékoliv pomoci ze strany EU nebude mít možnost sektor se ozdravit a přežít následující dva krizové roky.
„Žádáme Evropskou komisi, aby v letošním roce s ohledem na krizi způsobenou epidemií koronaviru, žádné sankce vůči automobilkám neuplatňovala, a aby v průběhu druhého pololetí pečlivě vyhodnotila dopady této krize. Ať komise s ohledem na současnou situaci zváží další postup, pokud jde o zpřísňování ekologických limitů v příštích letech. KDU-ČSL nerezignuje na ochranu životního prostředí, ale v této době považujeme za zásadní co nejdříve nastartovat ekonomiku, zajistit lidem práci a stabilizovat celou společnost,“ žádá o přehodnocení dosavadních postupů předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.
„S kolegy z různých frakcí chceme doporučit Komisi, aby v současné době pozdržela legislativu týkající se snižování CO2 v automobilovém průmyslu. Opak by totiž měl zásadní vliv na zaměstnanost a konkurenceschopnost a přesun veškeré výroby do Indie a Číny za daleko horších podmínek,“ vysvětluje k žádosti europoslanec Tomáš Zdechovský, podle kterého je nyní naprosto klíčové stabilizovat evropský automobilový průmysl a dát mu jistotu i do budoucna. Téma plánuje případně otevřít i ve výboru pro zaměstnanost (EMPL), kde je místopředsedou.
„V této nelehké době musíme maximálně pomoci udržet automobilový průmysl. Nejde čelit dopadům pandemie a zároveň investovat, aby se splnila všechna velmi přísná zelená opatření,“ shrnuje Jurečka, který se téma bude snažit prosadit také na nejbližším jednání Hospodářského a Evropského výboru Poslanecké sněmovny. Ty by měly vyzvat českou vládu k okamžitému jednání s Evropskou komisí.
Registrace osobních automobilů v EU spadly už za leden a únor o 7,4 %. V březnu a dubnu se předpokládá, že z důvodů opatření kvůli COVID-19 nastane propad o 60 – 90 %. Například v Číně to bylo v únoru o 79 %. Bez jakékoliv pomoci ze strany EU nebude mít možnost sektor se ozdravit a přežít následující dva krizové roky.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk