Tiskové zprávy
MŽP ČR: Evropská komise chce oslovit českou mládež novou soutěží k ochraně klimatu
Ve čtvrtek 5. června 2008 byla u příležitosti Světového dne životního prostředí zahájena třetí fáze kampaně nazvané „I ty ovládáš změnu klimatu“. Jejím cílem je v České republice, Polsku, Maďarsku, Bulharsku a Rumunsku (v zemích, kde podle šetření Eurostatu neproběhly významnější kampaně pro mládež) vyvolat aktivní diskuzi o změně klimatu. Kampaň zaměří na mladé lidi a chce jim nabídnout možnost zapojit se do virtuálního společenství dalších mladých lidí, rozhodnutých změnit své každodenní návyky a tím napomoci ke snižování emisí skleníkových plynů.
Kampaň bude probíhat do poloviny roku 2009 a nabídne široké veřejnosti informace v televizi, v dopravních prostředcích a na veřejných prostranstvích – zde se objeví reklama (zaměřená hlavně na mladé lidi), která ukáže, jak lze prostou každodenní činností napomáhat boji proti změně klimatu.
Hlavní částí kampaně je soutěž „Be a Changer“ („Buď „nositelem změn“) - mladí lidé jsou vždy ve společnosti nositeli změn, nemají konzervativní myšlení a stereotypní návyky, jsou snáze ochotni se změnit.
Pokud se mladí lidé zaregistrují a vyjádří tak svoji podporu v boji proti klimatickým změnám, musí také uvést svoji aktivitu směřující ke snížení produkce CO2 či energie (případně též fotografii, jak tuto činnost vykonávají). V soutěži budou mít také své „fanoušky“, kteří jim budou na webu dávat hlasy. V závěru soutěže vyhrají čtyři mladí lidé z každé země společně s jedním stoupencem z každé země roční členství v největší neziskové ekologické organizaci Earthwatch. Mládež od 18 let se také zúčastní ekologického tábora mládeže, na kterém se seznámí s praktickými nástroji pro šetrnější chování vůči životnímu prostředí; účastníci mladší 18 let vyhrají fotografické vybavení v hodnotě přibližně 1000 EUR.
Soutěž bude probíhat do 30. listopadu 2008.
V České republice soutěž zahájila 5. června 2008 ve stánku Zeleného kruhu na Ekofestivalu 2008 v Praze. Organizací kampaně je v ČR pověřena agentura Media Constructa.
Kampaň bude probíhat do poloviny roku 2009 a nabídne široké veřejnosti informace v televizi, v dopravních prostředcích a na veřejných prostranstvích – zde se objeví reklama (zaměřená hlavně na mladé lidi), která ukáže, jak lze prostou každodenní činností napomáhat boji proti změně klimatu.
Hlavní částí kampaně je soutěž „Be a Changer“ („Buď „nositelem změn“) - mladí lidé jsou vždy ve společnosti nositeli změn, nemají konzervativní myšlení a stereotypní návyky, jsou snáze ochotni se změnit.
Pokud se mladí lidé zaregistrují a vyjádří tak svoji podporu v boji proti klimatickým změnám, musí také uvést svoji aktivitu směřující ke snížení produkce CO2 či energie (případně též fotografii, jak tuto činnost vykonávají). V soutěži budou mít také své „fanoušky“, kteří jim budou na webu dávat hlasy. V závěru soutěže vyhrají čtyři mladí lidé z každé země společně s jedním stoupencem z každé země roční členství v největší neziskové ekologické organizaci Earthwatch. Mládež od 18 let se také zúčastní ekologického tábora mládeže, na kterém se seznámí s praktickými nástroji pro šetrnější chování vůči životnímu prostředí; účastníci mladší 18 let vyhrají fotografické vybavení v hodnotě přibližně 1000 EUR.
Soutěž bude probíhat do 30. listopadu 2008.
V České republice soutěž zahájila 5. června 2008 ve stánku Zeleného kruhu na Ekofestivalu 2008 v Praze. Organizací kampaně je v ČR pověřena agentura Media Constructa.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk