Tiskové zprávy
Společnost Lenovo: Evropské firmy chtějí šetřit energií. Nicméně většina evropských IT managerů neví o existenci “zelené” legislativy
Nová studie byla sponzorována společnostmi Lenovo a AMD, protože obě firmy se zákazníkům snaží zajistit ještě bezpečnější, inovativnější a energeticky efektivnější výpočetní systémy. Vývoj počítače Lenovo ThinkCentre A61e byl významným mezníkem vzájemné spolupráce obou firem. Milko van Duijl, president Lenovo EMEA a senior vicepresident společnosti Lenovo uvedl, že spolupráce Lenovo a AMD zvyšuje laťku konstrukčního provedení a energetické efektivity osobních počítačů. „Ohled na životní prostředí je klíčovým předpokladem úspěchu v podnikání a zároveň přináší hmatatelné výhody, především pak úsporu provozních nákladů. Naším cílem je zvýšit povědomí o těchto skutečnostech a pomoci zákazníkům uvést rostoucí zájem o životní prostředí do praxe.“
Podle tvůrce strategie společnosti AMD, Larry Vertala, si společnosti Lenovo a AMD z hlediska obchodního přístupu velmi brzy uvědomily, že se úspory energie stanou pro firmy důležitou otázkou. „Je nám jasné, že opomenutí vývoje produktů s nižší spotřebou by z dlouhodobého hlediska negativně ovlivnilo podnikání naše i našich zákazníků.“
Většina dotazovaných IT manažerů (60 %) z různých částí Evropy uvedla, že jejich PC nejsou úsporná nebo nemají EPEAT certifikaci (protože registrace EPEAT probíhá od června 2006). Mnoho starších PC, zakoupených před třemi a více lety, se nyní blíží ke konci životního cyklu, budou nahrazovány novými. Neúsporné nebo neklasifikované počítače v současné době využívá 66 % IT manažerů ve Francii, 65 % v Británii a přesně polovina všech dotázaných v Německu.
Pokud si mají vybrat mezi funkčností, cenou, efektivitou využití energie, designem nebo značkou, vybírá si většina evropských kupujících podle funkčnosti.
Respondenti z Británie neměli pevnou vazbu na značku, ani je nezajímal design, celkem 53 % sleduje především funkčnost. Nicméně 31 % se rychleji rozhoduje pro produkty s nižší cenou.
Ve Franci byli IT manažeři o trochu věrnější značce a zajímal je i více design, nicméně nejvíce, celkem 34 %, souhlasilo s tím, že nejdůležitější kritériem výběru PC je jeho funkčnost. V těsném závěsu se s 32 % umístila na druhém místě cena.
V Německu považuje celkem 54 % IT manažerů za hlavní faktor při nákupu PC jeho funkčnost. Na druhém místě je opět podle očekávání cena, podle které vybírá 24 % respondentů.
V rámci průzkumu bylo během ledna 2008 agenturou Red Shift osloveno přes 600 CIO a IT manažerů ze středně velkých firem (500 – 2 500 zaměstnanců) z Británie, Francie a Německa.
O společnosti Lenovo
Společnost Lenovo se věnuje vývoji, výrobě a prodeji spolehlivých, vysoce kvalitních, bezpečných a snadno použitelných technologických produktů a služeb pro zákazníky z celého světa. Lenovo se zaměřuje na vývoj, výrobu a prodej světově nejmodernějších osobních počítačů. Společnost vznikla zakoupením divize osobních počítačů IBM skupinou Lenovo Group. Obchodní model společnosti Lenovo, který se zaměřuje se na investice na rozvíjejících se trzích vyústil v podmínky, kde ideje, operace a zdroje jsou bez hranic a mobilní. Lenovo má čtyři hlavní operační osy v Pekingu, americkém Raleighu, Singapuru a Paříži. Hlavní výzkumná centra společnosti Lenovo se nachází v japonském Yamato, čínském Pekingu, Šanghaji a Šenzenu a v americkém Raleighu. Další informace o společnosti Lenovo jsou k dispozici na www.lenovo.com.
Pro další informace kontaktujte:
Mmd Public Relations Czech Republic
Markéta Kaclová
Account Manager
Nitranská 6, 101 00 Prague 10
Tel.: +420 224 251 555, 774 103 457
Fax: +420 224 254 364
e-mail: marketa.kaclova@mmdcee.com