Markéta Kaclová "> Evropské firmy chtějí šetřit energií. Nicméně většina evropských IT managerů neví o existenci “zelené” legislativy - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/evropske-firmy-chteji-setrit-energii-nicmene-vetsina-evropskych-it-manageru-nevi-o-existenci-zelene-legislativy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Společnost Lenovo: Evropské firmy chtějí šetřit energií. Nicméně většina evropských IT managerů neví o existenci “zelené” legislativy

22. února 2008 | Společnost Lenovo
Autor: Markéta Kaclová, tel: 224 251 555, 774 103 457
Většina evropských IT manažerů má velký zájem o produkty šetrné k životnímu prostředí. Ukazuje to nejnovější studie spolupořádaná společností Lenovo. Drtivá většina (82 %) dotázaných evropských IT manažerů uvedla, že rádi zaplatí o něco víc za energeticky úsporné produkty. Současná situace vychází z laxního přístupu k energeticky efektivním technologiím a především z chybného předpokladu, že „zelený“ přístup vyžaduje značné investice. Ve skutečnosti nemusejí energeticky efektivní produkty stát více než jiné, což dokazuje ultra malý stolní počítač Lenovo ThinkCentre A61e – ve zlaté kategorii EPEAT – nabízený se širokou škálou energeticky efektivních dvoujádrových procesorů AMD Athlon™ a jednojádrových AMD Sempron™.

Nová studie byla sponzorována společnostmi Lenovo a AMD, protože obě firmy se zákazníkům snaží zajistit ještě bezpečnější, inovativnější a energeticky efektivnější výpočetní systémy. Vývoj počítače Lenovo ThinkCentre A61e byl významným mezníkem vzájemné spolupráce obou firem. Milko van Duijl, president Lenovo EMEA a senior vicepresident společnosti Lenovo uvedl, že spolupráce Lenovo a AMD zvyšuje laťku konstrukčního provedení a energetické efektivity osobních počítačů. „Ohled na životní prostředí je klíčovým předpokladem úspěchu v podnikání a zároveň přináší hmatatelné výhody, především pak úsporu provozních nákladů. Naším cílem je zvýšit povědomí o těchto skutečnostech a pomoci zákazníkům uvést rostoucí zájem o životní prostředí do praxe.“

Podle tvůrce strategie společnosti AMD, Larry Vertala, si společnosti Lenovo a AMD z hlediska obchodního přístupu velmi brzy uvědomily, že se úspory energie stanou pro firmy důležitou otázkou. „Je nám jasné, že opomenutí vývoje produktů s nižší spotřebou by z dlouhodobého hlediska negativně ovlivnilo podnikání naše i našich zákazníků.“

Většina dotazovaných IT manažerů (60 %) z různých částí Evropy uvedla, že jejich PC nejsou úsporná nebo nemají EPEAT certifikaci (protože registrace EPEAT probíhá od června 2006). Mnoho starších PC, zakoupených před třemi a více lety, se nyní blíží ke konci životního cyklu, budou nahrazovány novými. Neúsporné nebo neklasifikované počítače v současné době využívá 66 % IT manažerů ve Francii, 65 % v Británii a přesně polovina všech dotázaných v Německu.

Pokud si mají vybrat mezi funkčností, cenou, efektivitou využití energie, designem nebo značkou, vybírá si většina evropských kupujících podle funkčnosti.

Respondenti z Británie neměli pevnou vazbu na značku, ani je nezajímal design, celkem 53 % sleduje především funkčnost. Nicméně 31 % se rychleji rozhoduje pro produkty s nižší cenou.

Ve Franci byli IT manažeři o trochu věrnější značce a zajímal je i více design, nicméně nejvíce, celkem 34 %, souhlasilo s tím, že nejdůležitější kritériem výběru PC je jeho funkčnost. V těsném závěsu se s 32 % umístila na druhém místě cena.

V Německu považuje celkem 54 % IT manažerů za hlavní faktor při nákupu PC jeho funkčnost. Na druhém místě je opět podle očekávání cena, podle které vybírá 24 % respondentů.


V rámci průzkumu bylo během ledna 2008 agenturou Red Shift osloveno přes 600 CIO a IT manažerů ze středně velkých firem (500 – 2 500 zaměstnanců) z Británie, Francie a Německa.



O společnosti Lenovo
Společnost Lenovo se věnuje vývoji, výrobě a prodeji spolehlivých, vysoce kvalitních, bezpečných a snadno použitelných technologických produktů a služeb pro zákazníky z celého světa. Lenovo se zaměřuje na vývoj, výrobu a prodej světově nejmodernějších osobních počítačů. Společnost vznikla zakoupením divize osobních počítačů IBM skupinou Lenovo Group. Obchodní model společnosti Lenovo, který se zaměřuje se na investice na rozvíjejících se trzích vyústil v podmínky, kde ideje, operace a zdroje jsou bez hranic a mobilní. Lenovo má čtyři hlavní operační osy v Pekingu, americkém Raleighu, Singapuru a Paříži. Hlavní výzkumná centra společnosti Lenovo se nachází v japonském Yamato, čínském Pekingu, Šanghaji a Šenzenu a v americkém Raleighu. Další informace o společnosti Lenovo jsou k dispozici na www.lenovo.com.


Pro další informace kontaktujte:

Mmd Public Relations Czech Republic


Markéta Kaclová
Account Manager

Nitranská 6, 101 00 Prague 10

Tel.: +420 224 251 555, 774 103 457
Fax: +420 224 254 364
e-mail: marketa.kaclova@mmdcee.com

Markéta Kaclová, tel: 224 251 555, 774 103 457
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist