Tiskové zprávy
Ford Motor Company: Ford a Toyota: spolupráce při vývoji hybridních pohonů!
Ford Motor Company a Toyota Motor Corporation – dva přední světoví výrobci automobilů – jsou rovnocennými partnery v novém projektu, zaměřeném na vývoj vyspělého hybridního hnacího agregátu pro víceúčelové automobily kategorií SUV a pick-up. Obě společnosti to oznámily včera ve společném prohlášení.
Ford a Toyota podepsaly „memorandum o vzájemném porozumění“ ohledně spolupráce na vývoji nových produktů. Podpis formální smlouvy se očekává v průběhu příštího roku.
Každá ze společností již dnes pracuje na svém vlastním hybridním pohonu pro další generaci víceúčelových automobilů s pohonem zadních kol, nyní se však oba partneři rozhodli pokračovat dál společnými silami. Nové hybridní hnací ústrojí zpřístupní hospodárnost a další přednosti tohoto druhu pohonu zcela novému okruhu zákazníků, kteří se přitom nebudou muset vzdát žádné z obvyklých předností tradičních pick-upů a SUV. Ford a Toyota věří, že díky této spolupráci budou moci uvést novou hybridní technologii na trh dříve a za nižší cenu, než by tomu bylo v případě, že by obě společnosti pokračovaly ve vývoji nezávisle na sobě.
„Tato dohoda spojila dohromady potenciál dvou globálních průkopníků hybridní technologie a umožní nám vyvinout lepší řešení, uvést ho do prodeje dříve a za příznivějších podmínek pro naše zákazníky,“ řekl Derrick Kuzak, viceprezident skupiny Ford pro globální vývoj produktů. „Ford se již prosadil na trhu s modelem Ford Fusion Hybrid a naším záměrem je dosáhnout téhož u zákazníků, kteří si pořizují vozy SUV a pick-up – tedy zákazníků, které známe skutečně velmi dobře.“
Takeši Učiamada, výkonný viceprezident Toyoty pro výzkum a vývoj, řekl: „V roce 1997 jsme představili Prius první generace, první masově vyráběný benzín-elektrický hybrid na světě. Od té doby jsme prodali již přibližně 3,3 milionu hybridních automobilů. Předpokládáme, že společně s Fordem vytvoříme pozoruhodné technologie, které budou přínosem pro společnost. Můžeme to dokázat díky zkušenostem obou společností s hybridní technikou.“
Podle memoranda o porozumění investují obě společnosti to nejlepší, co dosud přinesl jejich nezávislý vývoj hybridního pohonu, do vývoje nového společného hybridního hnacího agregátu, který se bude používat v budoucích víceúčelových automobilech s pohonem zadních kol.
Konkrétně se Ford a Toyota zavázaly:
společně vyvinout jako rovnocenní partneři nový hybridní hnací agregát s pohonem zadních kol i související techniku pro lehké užitkové automobily a vozy kategorie SUV,
nezávisle integrovat tento nový hybridní systém do svých vlastních budoucích modelů.
Přestože nový hnací řetězec s poháněnou zadní nápravou bude ze značné části sestávat ze společné techniky a sdílených součástí, Ford a Toyota ho budou integrovat do svých vlastních modelů nezávisle na druhém partnerovi. Každá ze společností si také stanoví vlastní cíle, pokud jde o parametry a jízdní výkony automobilů, v nichž bude společně vyvíjené hnací ústrojí nasazeno.
Ford a Toyota se zároveň dohodly spolupracovat na přípravě standardů a technologií potřebných pro bezpečnější, spolehlivější a přívětivější používání palubních telematických systémů nové generace. Toto partnerství v oblasti telematiky se vztahuje výhradně na standardy a technologie, na jejichž základě pak každá z obou zúčastněných společností vyvine konkrétní aplikace pro své vlastní modely automobilů.
Ford a Toyota podepsaly „memorandum o vzájemném porozumění“ ohledně spolupráce na vývoji nových produktů. Podpis formální smlouvy se očekává v průběhu příštího roku.
Každá ze společností již dnes pracuje na svém vlastním hybridním pohonu pro další generaci víceúčelových automobilů s pohonem zadních kol, nyní se však oba partneři rozhodli pokračovat dál společnými silami. Nové hybridní hnací ústrojí zpřístupní hospodárnost a další přednosti tohoto druhu pohonu zcela novému okruhu zákazníků, kteří se přitom nebudou muset vzdát žádné z obvyklých předností tradičních pick-upů a SUV. Ford a Toyota věří, že díky této spolupráci budou moci uvést novou hybridní technologii na trh dříve a za nižší cenu, než by tomu bylo v případě, že by obě společnosti pokračovaly ve vývoji nezávisle na sobě.
„Tato dohoda spojila dohromady potenciál dvou globálních průkopníků hybridní technologie a umožní nám vyvinout lepší řešení, uvést ho do prodeje dříve a za příznivějších podmínek pro naše zákazníky,“ řekl Derrick Kuzak, viceprezident skupiny Ford pro globální vývoj produktů. „Ford se již prosadil na trhu s modelem Ford Fusion Hybrid a naším záměrem je dosáhnout téhož u zákazníků, kteří si pořizují vozy SUV a pick-up – tedy zákazníků, které známe skutečně velmi dobře.“
Takeši Učiamada, výkonný viceprezident Toyoty pro výzkum a vývoj, řekl: „V roce 1997 jsme představili Prius první generace, první masově vyráběný benzín-elektrický hybrid na světě. Od té doby jsme prodali již přibližně 3,3 milionu hybridních automobilů. Předpokládáme, že společně s Fordem vytvoříme pozoruhodné technologie, které budou přínosem pro společnost. Můžeme to dokázat díky zkušenostem obou společností s hybridní technikou.“
Podle memoranda o porozumění investují obě společnosti to nejlepší, co dosud přinesl jejich nezávislý vývoj hybridního pohonu, do vývoje nového společného hybridního hnacího agregátu, který se bude používat v budoucích víceúčelových automobilech s pohonem zadních kol.
Konkrétně se Ford a Toyota zavázaly:
společně vyvinout jako rovnocenní partneři nový hybridní hnací agregát s pohonem zadních kol i související techniku pro lehké užitkové automobily a vozy kategorie SUV,
nezávisle integrovat tento nový hybridní systém do svých vlastních budoucích modelů.
Přestože nový hnací řetězec s poháněnou zadní nápravou bude ze značné části sestávat ze společné techniky a sdílených součástí, Ford a Toyota ho budou integrovat do svých vlastních modelů nezávisle na druhém partnerovi. Každá ze společností si také stanoví vlastní cíle, pokud jde o parametry a jízdní výkony automobilů, v nichž bude společně vyvíjené hnací ústrojí nasazeno.
Ford a Toyota se zároveň dohodly spolupracovat na přípravě standardů a technologií potřebných pro bezpečnější, spolehlivější a přívětivější používání palubních telematických systémů nové generace. Toto partnerství v oblasti telematiky se vztahuje výhradně na standardy a technologie, na jejichž základě pak každá z obou zúčastněných společností vyvine konkrétní aplikace pro své vlastní modely automobilů.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk