Tiskové zprávy
Středočeský kraj: Hejtman navrhne zastupitelům přehodnotit stanovisko k osobní dopravě na některých železničních tratích
21. října 2005 | Středočeský kraj
Hejtman Středočeského kraj Ing. Petr Bendl se vydal v pátek 21. října 2005 na cestu vlakem z Nučic do Rudné a z Čisovic do Nové Vsi pod Pleší.
„Chtěl jsem se osobně přesvědčit o situaci na těchto tratích i o tom, kolik lidí vlastně vlaky cestuje,“ sdělil hejtman Petr Bendl. Spoje na obou tratích totiž neměl kraj v příštím roce objednávat. Podobně bylo Zastupitelstvem Středočeského kraje na zářijovém jednání rozhodnuto i o dalších sedmi tratích. České dráhy potom oznámily, že by bez krajské dotace nemohly osobní dopravu na všech devíti tratích provozovat. Na Středočeský kraj se následně obrátilo množství lidí se svými podněty.
„Vycházeli jsme z konkrétního návrhu Českých drah, kdy podle jejich analýzy byly vlaky na těchto tratích nejméně vytížené a jejich provozování nejztrátovější,“ řekl hejtman Petr Bendl. „Přesvědčil jsem se ale, že na tratích Vrané nad Vltavou-Dobříš i Beroun-Rudná-Praha nejezdí prázdné soupravy. Navrhnu proto v pondělí 24. října na jednání zastupitelstva, aby se původní rozhodnutí přehodnotilo. Odboru dopravy dáme za úkol, aby s Českými drahami připravil návrh, jak osobní dopravu na některých tratích zachovat a provozovat ji hospodárněji.“
Podle hejtmana by se podobně měly prověřit ještě tratě Rakovník-Louny a Vraňany-Straškov. „Chci také jednat s primátorem Prahy Pavlem Bémem o finanční účasti hlavního města, protože některé spoje využívají z velké části právě Pražané,“ doplnil hejtman.
„Chtěl jsem se osobně přesvědčit o situaci na těchto tratích i o tom, kolik lidí vlastně vlaky cestuje,“ sdělil hejtman Petr Bendl. Spoje na obou tratích totiž neměl kraj v příštím roce objednávat. Podobně bylo Zastupitelstvem Středočeského kraje na zářijovém jednání rozhodnuto i o dalších sedmi tratích. České dráhy potom oznámily, že by bez krajské dotace nemohly osobní dopravu na všech devíti tratích provozovat. Na Středočeský kraj se následně obrátilo množství lidí se svými podněty.
„Vycházeli jsme z konkrétního návrhu Českých drah, kdy podle jejich analýzy byly vlaky na těchto tratích nejméně vytížené a jejich provozování nejztrátovější,“ řekl hejtman Petr Bendl. „Přesvědčil jsem se ale, že na tratích Vrané nad Vltavou-Dobříš i Beroun-Rudná-Praha nejezdí prázdné soupravy. Navrhnu proto v pondělí 24. října na jednání zastupitelstva, aby se původní rozhodnutí přehodnotilo. Odboru dopravy dáme za úkol, aby s Českými drahami připravil návrh, jak osobní dopravu na některých tratích zachovat a provozovat ji hospodárněji.“
Podle hejtmana by se podobně měly prověřit ještě tratě Rakovník-Louny a Vraňany-Straškov. „Chci také jednat s primátorem Prahy Pavlem Bémem o finanční účasti hlavního města, protože některé spoje využívají z velké části právě Pražané,“ doplnil hejtman.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk