Tiskové zprávy
Zlínský kraj: Hejtman podepsal s ministrem dopravy memorandum o dálnici na Slovensko
17. února 2006 | Zlínský kraj
Memorandum o vzájemné spolupráci při přípravě a realizaci mezinárodního dopravního propojení se Slovenskem prostřednictvím rychlostní komunikace R49 na české straně a R6 na straně slovenské dnes podepsal hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš s ministrem dopravy Milanem Šimonovským.
Na jednání, které podpisu předcházelo, ministr deklaroval snahu započít výstavbu 1. úseku Hulín – Fryšták v roce 2007. Délka trasy až do Púchova je asi 82 kilometrů, odhadované náklady budou činit dle předběžných odhadů přibližně 23 miliard korun. Stavba je na české straně rozdělena na 6 úseků.
„Naše vize se v tuto chvíli stávají součástí české dopravní politiky. Výstavba této komunikace propojí oblast střední Moravy s průmyslovou oblastí slovenského Pováží, čímž se otevře další prostor pro naše podnikatele. Zároveň propojí dva evropské dopravní koridory ve směru ze severu na jih,“ uvedl hejtman Lukáš. Jeho slova potvrdil také ministr s tím, že R49 je významnou stavbou s potenciálem do budoucna.
Na jednání se hovořilo také o pokračování výstavby dálnice D1 ke Kroměříži a Hulínu nebo o modernizaci a zdvojkolejnění železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice.
Na jednání, které podpisu předcházelo, ministr deklaroval snahu započít výstavbu 1. úseku Hulín – Fryšták v roce 2007. Délka trasy až do Púchova je asi 82 kilometrů, odhadované náklady budou činit dle předběžných odhadů přibližně 23 miliard korun. Stavba je na české straně rozdělena na 6 úseků.
„Naše vize se v tuto chvíli stávají součástí české dopravní politiky. Výstavba této komunikace propojí oblast střední Moravy s průmyslovou oblastí slovenského Pováží, čímž se otevře další prostor pro naše podnikatele. Zároveň propojí dva evropské dopravní koridory ve směru ze severu na jih,“ uvedl hejtman Lukáš. Jeho slova potvrdil také ministr s tím, že R49 je významnou stavbou s potenciálem do budoucna.
Na jednání se hovořilo také o pokračování výstavby dálnice D1 ke Kroměříži a Hulínu nebo o modernizaci a zdvojkolejnění železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk