https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/historicky-nejrychlejsi-a-nejkomfortnejsi-spojeni-prahy-s-olomouci-rychlovlaky-sc-pendolino-navic-jako-spolecne-spoje-s-csa
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Historicky nejrychlejší a nejkomfortnější spojení Prahy s Olomoucí rychlovlaky SC Pendolino - navíc jako společné spoje s ČSA

23. listopadu 2005 | České dráhy
Nárůst vlakových kilometrů v Olomouckém kraji pro nadcházející GVD 2005/2006 činí přibližně 7,8 %. Na tomto nárůstu se podílejí náhrady za neobjednané vlaky dálkové dopravy kategorie R, a tím převod vlaků R do kategorie Sp, aby bylo zachováno spojení důležitých center regionu, a nové vlaky v regionální dopravě.


Změny v dálkové dopravě

Ve stanici Olomouc hlavní nádraží budou od nového jízdního řádu zastavovat moderní rychlovlaky v kategorii SC Pendolino – provozované jako společné spoje s ČSA. Jedná se o 6 párů vlaků, z nichž 5 párů vlaků jezdí denně, jeden večerní ve 20:51 do Ostravy jede v pracovní dny, neděle a státní svátky a jeden ranní v 5:02 do Prahy jede v pracovní dny a sobotu. Pro cestující první třídy (vlaků SC Pendolino, EuroCity a InterCity) a cestující ČSA vznikne ve stanici Olomouc hl.n. speciální čekárenská zóna – ČD Lounge s rozšířenou nabídkou služeb a expresní pokladna pro odbavování cestujících vlaků SC Pendolino s přednostním prodejem jízdních dokladů. Těmto cestujícím bude k dispozici také parkoviště osobních automobilů.

Vlak Ex 520/521 jede nově jako přímé spojení ze Zlína, v Olomouci hl. n. odpadá přidávání vozů k dosavadnímu IC Jan Perner, což představuje zkrácení pobytu ve stanici ze 12 na 3 minuty.

Změny v dálkové dopravě si vyžádaly i některé nové spěšné vlaky. Z Bohumína vyjíždí ve 4:55 spěšný vlak 1800 pro ranní návoz cestujících na vlak do Přerova (příj. 6:03) na expres 520 ze Zlína do Prahy hl. n., v opačném směru jedoucí Sp 1801 v 7:18 z Přerova nahrazuje současný R 433 Beskyd, avšak není veden až do Žiliny, ale v 8:34 je ukončen v Bohumíně.

Ze Vsetína je veden v „†“ nový spěšný vlak Sp 1820 pro návoz cestujících na rychlíky do Hranic na Moravě. Podobný účel má i osobní 3222 v 5:06 ze Vsetína, který v pracovní dny doveze cestující přímo do Olomouce (příj. 6:43) na expres 520; v úseku Hranice na Moravě – Olomouc hl. n. je zrychlený, v sobotu a neděli se přestupuje v Hranicích na Moravě.


Regionální doprava

Moderní motorové soupravy řady 843, 943 a 043 vyjedou na nově zavedených spěšných vlacích 1930 a 1933. Spěšný vlak 1930 vyjíždí denně v 6:57 z Jeseníku přes Šumperk, Uničov a Šternberk na 9:25 do Olomouce, odkud ve 14:41 v pracovní dny, neděle a státní svátky je veden opět přes Šumperk spěšný vlak do Jeseníku, příjezd 17:20 (v úseku Hanušovice – Jeseník jezdí denně). K posílení trati 292 Šumperk – Jeseník spěšnými vlaky dochází vzhledem k očekávané rekonstrukci silnice na Červenohorské sedlo, která začne sice s časovým posunem, avšak bude nás provázet ještě po dobu dalších minimálně tří roků. Věříme, že nově navržené spěšné vlaky si rychle získají oblibu u cestujících.

Na trati 270 Zábřeh na Moravě – Přerov bude zavedena taktová doprava, jež taktéž částečně vedla k nárůstu vlakových kilometrů. Na této trati ještě probíhají výluky z důvodu stavebních prací na koridoru. Přípoje na taktové vlaky v Července si vyžádaly úpravu intervalů mezi vlaky trati 273 Senice na Hané – Červenka, opět s nárůstem vlakových kilometrů. Ke změnám na tratích 273 a 275 přispělo i zrušení strojní stanice v Července, čímž dojde k úsporám nákladů a některé motorové vozy najíždějící přímo z DKV v Olomouc budou sloužit cestujícím jako osobní vlaky na těchto tratích.

K dílčímu posílení došlo i na trati 301, nová trasa osobního vlaku 3807 v 8:13 z Nezamyslic, 9:08 v Olomouci v pracovní dny a soboty, denně polední osobní vlak 3810 ve 12:01 z Olomouce, 12:47 v Nezamyslicích. V pracovní dny je nově doplněno noční spojení Prostějova hl. n. (odj. 22:25) a Nezamyslic (příj. 22:43).

Pro cestující směřující z Brna vlakem 931, který jede do Olomouce, přibyl v pracovní dny a soboty nový přípojný osobní vlak 4055 v 10:01 z Nezamyslic do Přerova (příj. 10:34).

Trasa vlaku 3334, který původně spojoval pouze Hranice na Moravě a Přerov, je nově vedena již ze Vsetína (odj. 9:29).

Větších změn doznala trať 291, jednak posunutím tras některých přípojů, jednak vypuštěním některých tras, např. 13718 (v 10:21 ze Zábřehu na Moravě), 13732 (v 16:51 ze Zábřehu na Moravě), přímý 3742 z Přerova se posunul o hodinu a čtvrt dříve, takže odpadla trasa v 19:51 ze Zábřehu, nově přibyl 13742 ve 21:13 ze Zábřehu na Šumperk pro cestující od R 708 od Břeclavi, Os 3732 od Přerova a 3719 od České Třebové. V lichém směru např. ubyly vlaky v 9:41 a 20:03 ze Šumperka. V Zábřehu na Moravě bude nově zastavovat vlak IC Hradčany, od něhož je zajištěn přípoj do Šumperka. Na trati začne o prázdninách, v soboty a neděle a ve vyjmenované dny provozovat dva páry vlaků i externí dopravce Connex. Cestující s jízdenkami ČD budou moci tyto vlaky použít bez nutnosti kupovat jinou jízdenku, a to na základě dvoustranné dohody mezi ČD a Connex.


Modernizace železnice, vyšší kultura cestování

Ve stanici Zábřeh na Moravě pokračuje náročná přestavba stanice za provozu. Část nových prostor (nástupiště, podchody, část staniční budovy) je již v užívání, další budou předávány během roku 2006. Stavební úpravy nástupišť pokračují i v některých menších stanicích, například v Mohelnici, Kostelci na Hané, Hoštejně a Grygově. V průběhu roku 2006 budou i nadále pokračovat práce na dokončení koridoru Přerov – Česká Třebová. Započaly taktéž práce na předprojektové dokumentaci pro elektrifikaci trati Zábřeh na Moravě – Šumperk.


ČD centra - nová zákaznická centra

Od nového roku 2006 bude otevřeno nové ČD centrum ve stanicích Prostějov hl. n. a Zábřeh na Moravě, což přispěje ke zvýšení kultury cestování a kvality poskytovaných služeb.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist