Tiskové zprávy
České dráhy: Historicky nejrychlejší a nejkomfortnější spojení Prahy s Olomoucí rychlovlaky SC Pendolino - navíc jako společné spoje s ČSA
23. listopadu 2005 | České dráhy
Nárůst vlakových kilometrů v Olomouckém kraji pro nadcházející GVD 2005/2006 činí přibližně 7,8 %. Na tomto nárůstu se podílejí náhrady za neobjednané vlaky dálkové dopravy kategorie R, a tím převod vlaků R do kategorie Sp, aby bylo zachováno spojení důležitých center regionu, a nové vlaky v regionální dopravě.
Změny v dálkové dopravě
Ve stanici Olomouc hlavní nádraží budou od nového jízdního řádu zastavovat moderní rychlovlaky v kategorii SC Pendolino – provozované jako společné spoje s ČSA. Jedná se o 6 párů vlaků, z nichž 5 párů vlaků jezdí denně, jeden večerní ve 20:51 do Ostravy jede v pracovní dny, neděle a státní svátky a jeden ranní v 5:02 do Prahy jede v pracovní dny a sobotu. Pro cestující první třídy (vlaků SC Pendolino, EuroCity a InterCity) a cestující ČSA vznikne ve stanici Olomouc hl.n. speciální čekárenská zóna – ČD Lounge s rozšířenou nabídkou služeb a expresní pokladna pro odbavování cestujících vlaků SC Pendolino s přednostním prodejem jízdních dokladů. Těmto cestujícím bude k dispozici také parkoviště osobních automobilů.
Vlak Ex 520/521 jede nově jako přímé spojení ze Zlína, v Olomouci hl. n. odpadá přidávání vozů k dosavadnímu IC Jan Perner, což představuje zkrácení pobytu ve stanici ze 12 na 3 minuty.
Změny v dálkové dopravě si vyžádaly i některé nové spěšné vlaky. Z Bohumína vyjíždí ve 4:55 spěšný vlak 1800 pro ranní návoz cestujících na vlak do Přerova (příj. 6:03) na expres 520 ze Zlína do Prahy hl. n., v opačném směru jedoucí Sp 1801 v 7:18 z Přerova nahrazuje současný R 433 Beskyd, avšak není veden až do Žiliny, ale v 8:34 je ukončen v Bohumíně.
Ze Vsetína je veden v „†“ nový spěšný vlak Sp 1820 pro návoz cestujících na rychlíky do Hranic na Moravě. Podobný účel má i osobní 3222 v 5:06 ze Vsetína, který v pracovní dny doveze cestující přímo do Olomouce (příj. 6:43) na expres 520; v úseku Hranice na Moravě – Olomouc hl. n. je zrychlený, v sobotu a neděli se přestupuje v Hranicích na Moravě.
Regionální doprava
Moderní motorové soupravy řady 843, 943 a 043 vyjedou na nově zavedených spěšných vlacích 1930 a 1933. Spěšný vlak 1930 vyjíždí denně v 6:57 z Jeseníku přes Šumperk, Uničov a Šternberk na 9:25 do Olomouce, odkud ve 14:41 v pracovní dny, neděle a státní svátky je veden opět přes Šumperk spěšný vlak do Jeseníku, příjezd 17:20 (v úseku Hanušovice – Jeseník jezdí denně). K posílení trati 292 Šumperk – Jeseník spěšnými vlaky dochází vzhledem k očekávané rekonstrukci silnice na Červenohorské sedlo, která začne sice s časovým posunem, avšak bude nás provázet ještě po dobu dalších minimálně tří roků. Věříme, že nově navržené spěšné vlaky si rychle získají oblibu u cestujících.
Na trati 270 Zábřeh na Moravě – Přerov bude zavedena taktová doprava, jež taktéž částečně vedla k nárůstu vlakových kilometrů. Na této trati ještě probíhají výluky z důvodu stavebních prací na koridoru. Přípoje na taktové vlaky v Července si vyžádaly úpravu intervalů mezi vlaky trati 273 Senice na Hané – Červenka, opět s nárůstem vlakových kilometrů. Ke změnám na tratích 273 a 275 přispělo i zrušení strojní stanice v Července, čímž dojde k úsporám nákladů a některé motorové vozy najíždějící přímo z DKV v Olomouc budou sloužit cestujícím jako osobní vlaky na těchto tratích.
K dílčímu posílení došlo i na trati 301, nová trasa osobního vlaku 3807 v 8:13 z Nezamyslic, 9:08 v Olomouci v pracovní dny a soboty, denně polední osobní vlak 3810 ve 12:01 z Olomouce, 12:47 v Nezamyslicích. V pracovní dny je nově doplněno noční spojení Prostějova hl. n. (odj. 22:25) a Nezamyslic (příj. 22:43).
Pro cestující směřující z Brna vlakem 931, který jede do Olomouce, přibyl v pracovní dny a soboty nový přípojný osobní vlak 4055 v 10:01 z Nezamyslic do Přerova (příj. 10:34).
Trasa vlaku 3334, který původně spojoval pouze Hranice na Moravě a Přerov, je nově vedena již ze Vsetína (odj. 9:29).
Větších změn doznala trať 291, jednak posunutím tras některých přípojů, jednak vypuštěním některých tras, např. 13718 (v 10:21 ze Zábřehu na Moravě), 13732 (v 16:51 ze Zábřehu na Moravě), přímý 3742 z Přerova se posunul o hodinu a čtvrt dříve, takže odpadla trasa v 19:51 ze Zábřehu, nově přibyl 13742 ve 21:13 ze Zábřehu na Šumperk pro cestující od R 708 od Břeclavi, Os 3732 od Přerova a 3719 od České Třebové. V lichém směru např. ubyly vlaky v 9:41 a 20:03 ze Šumperka. V Zábřehu na Moravě bude nově zastavovat vlak IC Hradčany, od něhož je zajištěn přípoj do Šumperka. Na trati začne o prázdninách, v soboty a neděle a ve vyjmenované dny provozovat dva páry vlaků i externí dopravce Connex. Cestující s jízdenkami ČD budou moci tyto vlaky použít bez nutnosti kupovat jinou jízdenku, a to na základě dvoustranné dohody mezi ČD a Connex.
Modernizace železnice, vyšší kultura cestování
Ve stanici Zábřeh na Moravě pokračuje náročná přestavba stanice za provozu. Část nových prostor (nástupiště, podchody, část staniční budovy) je již v užívání, další budou předávány během roku 2006. Stavební úpravy nástupišť pokračují i v některých menších stanicích, například v Mohelnici, Kostelci na Hané, Hoštejně a Grygově. V průběhu roku 2006 budou i nadále pokračovat práce na dokončení koridoru Přerov – Česká Třebová. Započaly taktéž práce na předprojektové dokumentaci pro elektrifikaci trati Zábřeh na Moravě – Šumperk.
ČD centra - nová zákaznická centra
Od nového roku 2006 bude otevřeno nové ČD centrum ve stanicích Prostějov hl. n. a Zábřeh na Moravě, což přispěje ke zvýšení kultury cestování a kvality poskytovaných služeb.
Změny v dálkové dopravě
Ve stanici Olomouc hlavní nádraží budou od nového jízdního řádu zastavovat moderní rychlovlaky v kategorii SC Pendolino – provozované jako společné spoje s ČSA. Jedná se o 6 párů vlaků, z nichž 5 párů vlaků jezdí denně, jeden večerní ve 20:51 do Ostravy jede v pracovní dny, neděle a státní svátky a jeden ranní v 5:02 do Prahy jede v pracovní dny a sobotu. Pro cestující první třídy (vlaků SC Pendolino, EuroCity a InterCity) a cestující ČSA vznikne ve stanici Olomouc hl.n. speciální čekárenská zóna – ČD Lounge s rozšířenou nabídkou služeb a expresní pokladna pro odbavování cestujících vlaků SC Pendolino s přednostním prodejem jízdních dokladů. Těmto cestujícím bude k dispozici také parkoviště osobních automobilů.
Vlak Ex 520/521 jede nově jako přímé spojení ze Zlína, v Olomouci hl. n. odpadá přidávání vozů k dosavadnímu IC Jan Perner, což představuje zkrácení pobytu ve stanici ze 12 na 3 minuty.
Změny v dálkové dopravě si vyžádaly i některé nové spěšné vlaky. Z Bohumína vyjíždí ve 4:55 spěšný vlak 1800 pro ranní návoz cestujících na vlak do Přerova (příj. 6:03) na expres 520 ze Zlína do Prahy hl. n., v opačném směru jedoucí Sp 1801 v 7:18 z Přerova nahrazuje současný R 433 Beskyd, avšak není veden až do Žiliny, ale v 8:34 je ukončen v Bohumíně.
Ze Vsetína je veden v „†“ nový spěšný vlak Sp 1820 pro návoz cestujících na rychlíky do Hranic na Moravě. Podobný účel má i osobní 3222 v 5:06 ze Vsetína, který v pracovní dny doveze cestující přímo do Olomouce (příj. 6:43) na expres 520; v úseku Hranice na Moravě – Olomouc hl. n. je zrychlený, v sobotu a neděli se přestupuje v Hranicích na Moravě.
Regionální doprava
Moderní motorové soupravy řady 843, 943 a 043 vyjedou na nově zavedených spěšných vlacích 1930 a 1933. Spěšný vlak 1930 vyjíždí denně v 6:57 z Jeseníku přes Šumperk, Uničov a Šternberk na 9:25 do Olomouce, odkud ve 14:41 v pracovní dny, neděle a státní svátky je veden opět přes Šumperk spěšný vlak do Jeseníku, příjezd 17:20 (v úseku Hanušovice – Jeseník jezdí denně). K posílení trati 292 Šumperk – Jeseník spěšnými vlaky dochází vzhledem k očekávané rekonstrukci silnice na Červenohorské sedlo, která začne sice s časovým posunem, avšak bude nás provázet ještě po dobu dalších minimálně tří roků. Věříme, že nově navržené spěšné vlaky si rychle získají oblibu u cestujících.
Na trati 270 Zábřeh na Moravě – Přerov bude zavedena taktová doprava, jež taktéž částečně vedla k nárůstu vlakových kilometrů. Na této trati ještě probíhají výluky z důvodu stavebních prací na koridoru. Přípoje na taktové vlaky v Července si vyžádaly úpravu intervalů mezi vlaky trati 273 Senice na Hané – Červenka, opět s nárůstem vlakových kilometrů. Ke změnám na tratích 273 a 275 přispělo i zrušení strojní stanice v Července, čímž dojde k úsporám nákladů a některé motorové vozy najíždějící přímo z DKV v Olomouc budou sloužit cestujícím jako osobní vlaky na těchto tratích.
K dílčímu posílení došlo i na trati 301, nová trasa osobního vlaku 3807 v 8:13 z Nezamyslic, 9:08 v Olomouci v pracovní dny a soboty, denně polední osobní vlak 3810 ve 12:01 z Olomouce, 12:47 v Nezamyslicích. V pracovní dny je nově doplněno noční spojení Prostějova hl. n. (odj. 22:25) a Nezamyslic (příj. 22:43).
Pro cestující směřující z Brna vlakem 931, který jede do Olomouce, přibyl v pracovní dny a soboty nový přípojný osobní vlak 4055 v 10:01 z Nezamyslic do Přerova (příj. 10:34).
Trasa vlaku 3334, který původně spojoval pouze Hranice na Moravě a Přerov, je nově vedena již ze Vsetína (odj. 9:29).
Větších změn doznala trať 291, jednak posunutím tras některých přípojů, jednak vypuštěním některých tras, např. 13718 (v 10:21 ze Zábřehu na Moravě), 13732 (v 16:51 ze Zábřehu na Moravě), přímý 3742 z Přerova se posunul o hodinu a čtvrt dříve, takže odpadla trasa v 19:51 ze Zábřehu, nově přibyl 13742 ve 21:13 ze Zábřehu na Šumperk pro cestující od R 708 od Břeclavi, Os 3732 od Přerova a 3719 od České Třebové. V lichém směru např. ubyly vlaky v 9:41 a 20:03 ze Šumperka. V Zábřehu na Moravě bude nově zastavovat vlak IC Hradčany, od něhož je zajištěn přípoj do Šumperka. Na trati začne o prázdninách, v soboty a neděle a ve vyjmenované dny provozovat dva páry vlaků i externí dopravce Connex. Cestující s jízdenkami ČD budou moci tyto vlaky použít bez nutnosti kupovat jinou jízdenku, a to na základě dvoustranné dohody mezi ČD a Connex.
Modernizace železnice, vyšší kultura cestování
Ve stanici Zábřeh na Moravě pokračuje náročná přestavba stanice za provozu. Část nových prostor (nástupiště, podchody, část staniční budovy) je již v užívání, další budou předávány během roku 2006. Stavební úpravy nástupišť pokračují i v některých menších stanicích, například v Mohelnici, Kostelci na Hané, Hoštejně a Grygově. V průběhu roku 2006 budou i nadále pokračovat práce na dokončení koridoru Přerov – Česká Třebová. Započaly taktéž práce na předprojektové dokumentaci pro elektrifikaci trati Zábřeh na Moravě – Šumperk.
ČD centra - nová zákaznická centra
Od nového roku 2006 bude otevřeno nové ČD centrum ve stanicích Prostějov hl. n. a Zábřeh na Moravě, což přispěje ke zvýšení kultury cestování a kvality poskytovaných služeb.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk