https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/hitem-letosniho-jara-budou-vysadby-aleji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Nadace Partnerství: Hitem letošního jara budou výsadby alejí

23. února 2012 | Nadace Partnerství
Nadace Partnerství rozdělila nadační příspěvky na jarní výsadby stromů v celkové výši 250 tisíc korun.
Výsadby stromů na 14 místech republiky pomohou zlepšit prostředí i posílit vztahy mezi lidmi a stromy.
O dalších projektech, které získají prostředky na výsadbu stromů, může díky iniciativě Stromy místo letáků veřejnost rozhodovat na internetu až do 12. března.

Nadace Partnerství rozdělila 250 tisíc korun na jarní výsadby stromů. Nadační příspěvky v následujících měsících pomohou vysadit stromy na 14 místech republiky. Česká krajina tak bude bohatší o stovky stromů. Zajímavostí je, že díky finančnímu daru společnosti DB Schenker bude mít v krajině každý její zaměstnanec „svůj“ strom. Počet vysázených stromů se na jaře navýší také díky inciativě Stromy místo letáků, ve které společnost MAKRO Cash & Carry ČR za každého zákazníka odebírajícího elektronický leták namísto papírového věnuje Nadaci Partnerství 20 korun. Nyní mohou lidé na internetu hlasovat, které projekty nadace penězi na výsadbu podpoří.

O grant na jarní výsadbu stromů v maximální výši 20 tisíc korun požádalo celkem 70 obcí, občanských sdružení, škol a dalších organizací. Nadace Partnerství mohla penězi podpořit 14 projektů. Řadí se mezi ně i výsadby alejí, které přispějí ke zlepšení prostředí. „Aleje byly historicky součástí naší krajiny. Zkrášlovaly a doplňovaly prostor kolem cest, poskytovaly stín, závětří, ovoce. Lidem začalo při procházkách jejich kouzlo chybět, a proto je teď jejich výsadba tak populární,“ vysvětluje Ivana Adámková z Nadace Partnerství.

Sázet se budou původní druhy stromů, například třešně, slivoně, jabloně, ořešáky, jeřáby nebo javory, kterým vyhovují podmínky české krajiny, a proto jsou odolnější vůči povětrnostním vlivům, chorobám a škůdcům. Do jarních výsadeb se zapojí široká veřejnost, od žáků až po zástupce obcí, a tak zároveň stromy pomohou posílit společenské vztahy mezi lidmi a upevnit jejich vazby k místu. Do sázení stromů se aktivně zapojí také zaměstnanci DB Schenker. „V loňském roce jsme si stejně jako Nadace Partnerství připomněli 20 let své existence na českém trhu a rozhodli jsme oslavit toto společné výročí výsadbou stromů,“ říká Martin Bacílek z této společnosti.

Rozdělování příspěvků na jarní výsadby stromů však ještě není u konce. Deset vybraných projektů díky iniciativě Stromy místo letáků, na které spolupracuje Nadace Partnerství se společností MAKRO Cash & Carry ČR, bude od 23. února soutěžit o finanční prostředky na výsadbu stromů. „O tom, kterých pět projektů peníze získá, může rozhodovat veřejnost do 12. března prostřednictvím hlasování na našich webových stránkách,“ dodává Kateřina Pištorová ze společnosti MAKRO. Hlasování probíhá na www.makro.cz.

Granty na výsadbu stromů spolufinancuje Státní fond životního prostředí ČR ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí.


Poznámky
Nadace Partnerství se výsadbou stromů dlouhodobě zabývá. Od roku 2004 se díky finančním příspěvkům Nadace Partnerství podařilo v České republice vysadit více než 51 tisíc stromů a keřů. Pokud by se všechny tyto dřeviny uspořádaly do jedné řady, vznikla by dlouhá alej, která by mohla lemovat například cestu z Brna do Karlových Varů.
Stromy místo letáků jsou projektem, který již třetím rokem vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci s velkoobchodní společností MAKRO Cash & Carry ČR. Za každého zákazníka, který se na internetu zaregistruje k odběru elektronických letáků namísto papírových, věnuje společnost MAKRO Nadaci Partnerství 20 korun. Získané peníze pak směřují na podporu projektů výsadeb stromů.

Bližší informace o podpořených výsadbách: http://www.nadacepartnerstvi.cz/stromzivota/male-granty-udelene-granty

Hlasování Stromy místo letáků probíhá: http://www.makro.cz/public/makro-cz/Vseobecne/Elektronicke-letaky/Stromy-namisto-letaku/Hlasovani-2012


Kontakt:
Ivana Adámková, koordinátorka grantů na výsadbu stromů, e-mail: ivana.adamkova@nap.cz, tel.: 515 903 131
profesní odbornost: výsadby stromů, zeleň ve městě i v krajině, ochrana přírody

Kateřina Pištorová, Internal Communications Manager společnosti MAKRO, e-mail: katerina.pistorova@makro.cz, tel.: 220 389 573, mobil: 603 850 564

Martin Bacílek, Brand Manager společnosti DB Schenker, martin.bacilek@schenker.cz, tel.: 485 210 310, mobil: 724 911 592


Nadace Partnerství pomáhá lidem, aby chránili a zlepšovali svoje životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné znalosti i služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje výsadbu stromů, ochranu přírody, šetrnou dopravu a turistiku, využívání obnovitelných zdrojů energie a kvalitní veřejná prostranství. Během 21 let své existence podpořila prostřednictvím nadačních příspěvků ve výši přes 280 miliónů korun 3 000 projektů. Společně se čtyřmi sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership Association.
Nevyřešíme problém za vás, vyřešíte ho s námi! www.nadacepartnerstvi.cz

Granty na výsadbu stromů vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci se Státním fondem životního prostředí ČR a Ministerstvem životního prostředí. Nadační příspěvky směřují na jarní a podzimní výsadbu stromů. Jejich cílem je zkvalitnění životního prostředí a zapojování široké veřejnosti do sázení. Maximální výše grantu je 20 tisíc korun. Podrobné informace na www.stromzivota.cz

Ubývání biodiverzity neboli rozmanitosti rostlinných a živočišných druhů je jedním z nejvážnějších globálních problémů současnosti. Největší negativní změny jsou pozorovány v některých rozvojových zemích, zejména v oblasti tropického pásma. Snižování biodiverzity se však nevyhýbá ani České republice. Přestože je česká příroda charakteristická svou vysokou druhovou i krajinnou rozmanitostí, mnoho druhů rostlin a živočichů patří mezi kriticky nebo silně ohrožené. Nadace Partnerství se snaží svými aktivitami na tento negativní trend upozornit.

METRO Cash & Carry je zastoupeno 680 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 30 zemích. Společnost, která zaměstnává vice než 100 000 lidí, dosáhla v roce 2010 tržeb 31 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2010 dosáhla skupina METRO tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává zhruba 283 000 lidí a provozuje přes 2100 prodejen ve 33 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: METRO/MAKRO Cash & Carry – mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů; hypermarkety Real a Media Markt; Saturn - evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky; a obchodní domy Galeria Kaufhof. Více informací: www.metrogroup.de

V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a tři provozy nového formátu Drive-In. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které podporuje vedle nabídky sortimentu na míru i nadstavbovými službami. Více na www.makro.cz.

DB Schenker je jedním z předních světových poskytovatelů integrovaných logistických řešení a globálních spedičních služeb. Realizuje mezinárodní toky zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Je specialistou na řízení dodavatelských řetězců tzv. Supply Chain Management – poskytování komplexních logistických řešení, která organizují celý dodavatelský řetězec od přeprav, skladování a distribuce až po řízení toku informací. Kromě inovačních řešení nabízí komfort komplexních služeb, individuální přístup, vysokou profesionalitu a oporu spolehlivého partnera.

Celosvětová síť DB Schenker zahrnuje 130 zemí, kde zaměstnává přes 91 tisíc spolupracovníků. DB Schenker je součástí německého koncernu Deutsche Bahn a zahrnuje divizi logistiky DB Schenker Logistics a divizi železniční nákladní dopravy DB Schenker Rail.

V České republice má DB Schenker prostřednictvím Schenker spol. s r. o. silné zastoupení – 800 kvalifikovaných spolupracovníků na 18 pracovištích po celé České republice. Díky tomu dokáže být svým zákazníkům a obchodním partnerům co nejblíže a pružně reagovat na jejich požadavky. Při poskytování služeb dbá na ochranu životního prostředí a zdrojů. Rovněž přebírá aktivní roli při utváření sociálního a ekonomického prostředí a snaží se přinášet užitek nad rámec společnosti. Společnost Schenker spol. s r. o. patří podle žebříčku Czech Top100 z roku 2010 mezi 150 nejvýznamnějších firem v České republice.
www.dbschenker.com/cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
27. 2. 2012
reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist