https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/hlavni-mesto-vybuduje-v-bubnech-podjezd-pro-budouci-tramvajove-spojeni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. město Praha: Hlavní město vybuduje v Bubnech podjezd pro budoucí tramvajové spojení

15. března 2022 | Hl. město Praha
Radní hl. m. Prahy na pondělním zasedání projednali záměr vybudování podjezdu v Bubnech, který by měl do budoucna sloužit pro tramvaje v rámci rozvoje celé této lokality. Stavba by měla vzniknout souběžně s modernizací trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště ze strany Správy železnic. Podjezd by měl stát hlavní město přibližně 300 milionů korun bez DPH.

Pražští radní souhlasili se záměrem stavby v lokalitě Bubny-Zátory, kde by měl současně s modernizací vlakové trati vzniknout podjezd pro tramvaje. Jelikož se do budoucna počítá s rozvoje celé lokality včetně vybudování bytů, kanceláří nebo například budovy filharmonie, Správa železnic a hlavní město společně koordinují jednotlivé záměry. Do budoucna by zde měla vést nová tramvajová trať, přičemž pozdější práce by vzhledem ke složitosti území a další zástavbě byly komplikované, popřípadě i nemožné.

„Tramvajový podjezd Bubny potřebujeme vybudovat v předstihu pro chystané přeložení tramvajové trati v uzlu Vltavská. Ten se úplně promění během stavby Vltavské filharmonie. Tramvajová trať nepovede v současné trase na Bubenském nábřeží, ale nově tramvaje pojedou novým širokým podjezdem, který bude zároveň sloužit jako pohodlné pěší propojení tramvajové zastávky na Vltavské s ulicí Argentinská. Tramvajovou trať budeme sice stavět až v příštích letech, ale podjezd musíme začít stavět v koordinaci se Správou železnic, která bude ve stejný čas modernizovat železniční trať, a nebudeme tak muset dvakrát přerušovat vlakový provoz,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Cílem metropole je umožnit v budoucnu průjezd tramvají pod modernizovanou železniční tratí. Ačkoli se zde neplánují práce na přeložené tramvajové trati v příštích několika letech, vytvoření podjezdu je nutné kvůli složitosti pozdějšího zásahu do trati s dopadem na výluky železničního provozu nejen na letištní lince, ale také možnosti podstatně větších nákladů na stavbu.

Termín zahájení stavby není v tuto chvíli jasný, záměr musí mimo jiné schválit pražské zastupitelstvo. Práce by po jejich započetí měly trvat asi 18 měsíců a předpokládaná hodnota je přibližně 300 milionů korun bez DPH.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist