Tiskové zprávy
Správa železnic: Hledá se dodavatel pro první železniční PPP projekt v České republice
28. listopadu 2024 | Správa železnic
Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na dodavatele PPP projektu železničního spojení z Prahy-Veleslavína na Letiště Václava Havla. V první fázi musí zájemci doložit zkušenosti s obdobnými projekty, s vybranými uchazeči bude poté zahájen soutěžní dialog. Celkový vítěz zajistí vybudování a údržbu trati po dobu 25 let.
„Jedná se o historický milník v přípravě prvního PPP projektu na naší železnici. Věřím, že projekt je atraktivní a přiláká dostatečný počet zájemců o realizaci, ze kterých po soutěžním dialogu vzejde vítězný dodavatel,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Výzva cílí na významné dodavatele se zkušenostmi nejen s realizací samotných železničních staveb, ale i s jejich následnou údržbou. Klíčové budou i zkušenosti se zajištěním jejich financování soukromými bankami nebo finančními institucemi, jako je Evropská investiční banka.
„Hlavní benefit spolupráce soukromého a veřejného sektoru spočívá ve využití know-how pro optimalizaci celého projektu a stavebních řešení. Stát totiž bude platit soukromému investorovi za službu zahrnující bezchybně fungující infrastrukturu, kterou po uplynutí stanovené doby převezme zpět,“ upozornil náměstek generálního ředitele Správy železnic pro ekonomiku Tomáš Čoček.
Po vyhodnocení předložených žádostí o účast se vyberou čtyři uchazeči, kteří postoupí do dalšího kola. Tím bude soutěžní dialog, během kterého si Správa železnic upřesní návrhy řešení s jednotlivými zájemci s cílem nalézt optimální řešení pro realizaci. Dokončení dialogu a podání finálních nabídek se očekává na začátku roku 2026.
Vítěz veřejné zakázky vybuduje a bude spravovat trať v úseku Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla, novou stanici na letišti a také pokračování tratě ve směru na Kladno, tedy takzvané zaokruhování.
„Jedná se o historický milník v přípravě prvního PPP projektu na naší železnici. Věřím, že projekt je atraktivní a přiláká dostatečný počet zájemců o realizaci, ze kterých po soutěžním dialogu vzejde vítězný dodavatel,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Výzva cílí na významné dodavatele se zkušenostmi nejen s realizací samotných železničních staveb, ale i s jejich následnou údržbou. Klíčové budou i zkušenosti se zajištěním jejich financování soukromými bankami nebo finančními institucemi, jako je Evropská investiční banka.
„Hlavní benefit spolupráce soukromého a veřejného sektoru spočívá ve využití know-how pro optimalizaci celého projektu a stavebních řešení. Stát totiž bude platit soukromému investorovi za službu zahrnující bezchybně fungující infrastrukturu, kterou po uplynutí stanovené doby převezme zpět,“ upozornil náměstek generálního ředitele Správy železnic pro ekonomiku Tomáš Čoček.
Po vyhodnocení předložených žádostí o účast se vyberou čtyři uchazeči, kteří postoupí do dalšího kola. Tím bude soutěžní dialog, během kterého si Správa železnic upřesní návrhy řešení s jednotlivými zájemci s cílem nalézt optimální řešení pro realizaci. Dokončení dialogu a podání finálních nabídek se očekává na začátku roku 2026.
Vítěz veřejné zakázky vybuduje a bude spravovat trať v úseku Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla, novou stanici na letišti a také pokračování tratě ve směru na Kladno, tedy takzvané zaokruhování.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk