https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/holesovice-a-karlin-propoji-nova-lavka-holka-praha-vybrala-zhotovitele
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. město Praha: Holešovice a Karlín propojí nová lávka HolKa, Praha vybrala zhotovitele

12. července 2021 | Hl. město Praha
Rada hlavního města Prahy dnes rozhodla o výběru dodavatele stavby lávky Holešovice-Karlín (HolKa). Stala se jím společnost Skanska, která ve výběrovém řízení nabídla cenu 298 035 236 Kč bez DPH.

Lávka HolKa pro chodce a cyklisty spojí městské části Praha 7 a Praha 8, předpoklad zahájení stavby je podzim 2021. Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet už na konci roku 2022.

„Nová lávka HolKa pro pěší a cyklisty už na konci roku 2022 propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice a stane se 18. propojením břehů Vltavy v Praze. Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Poloha lávky navazuje na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i na Štvanici.

„Dluh, který na mostech město má, všichni Pražané znají. Proto jsme během necelého roku postavili novou Trojskou lávku, HolKa má zhotovitele, běží veřejná zakázka na zhotovitele rekonstrukce Libeňského mostu a ta na stavbu Dvoreckého mostu je před vypsáním. Rekonstruujeme Barrandovský most. Vedle nové podoby soutěží chystaných staveb, kdy nesoutěžíme pouze na cenu, jsem taky posílil kontrolu mostů a o rekonstrukcích se nyní rozhoduje na základě více podrobných technických průzkumů. Provádíme také zatěžovací zkoušky, díky kterým poznáme aktuální technický stav a rekonstrukci naplánujeme rychlejší, kvalitnější a levnější,“ popsal Adam Scheinherr.

Stavbu HolKy je zároveň zkoordinovaná s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Praha při té příležitosti zrekonstruuje křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, opraví i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda. Vystřídá stávající dva úzké chodníky, kam mají problém vejít rodiče s kočárkem. Rekonstrukce se dočká i sto let stará kanalizace.

„V krátkém čase jde o další výrazný posun směrem k vybudování zcela nových staveb na březích Vltavy. V červnu radní odsouhlasili vypsání veřejné zakázky na zhotovitele Dvoreckého mostu, který propojí Prahu 4 a Prahu 5. Teď, tedy o měsíc později, jsme zase schválili zhotovitele lávky vedoucí z Holešovic do Karlína, který vzešel z otevřeného výběrového řízení. U obou projektů navíc nedojde ‚jen‘ k novému propojení protilehlých břehů, ale i ke kultivaci přilehlého okolí,“ říká Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.

Podoba HolKy vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže a vítězná podoba je od autorů Petr Tej, Marek Blank a Jan Mourek. Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy. HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude komfortní a jednoduchý přístup, její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist