Tiskové zprávy
Město Hradec Králové: Hradec dá druhou šanci ocelovému železničnímu mostu přes Labe
21. července 2025 | Město Hradec Králové
Plánovaná modernizace trati mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí zahrnuje i odstranění ocelového železničního mostu s hojně využívanou lávkou pro pěší přes Labe spojující Věkoše a Plácky. Nahrazen bude mostem novým, dvoukolejným, kde již Správa železnic s lávkou pro pěší nepočítá. Město má proto v plánu prověřit možnost využití stávající mostní konstrukce pro novou lávku přes Labe. Pořídí proto studii proveditelnosti, která zjistí možnosti využití a umístění. V nové poloze by most mohl sloužit pro pěší i cyklisty.
Modernizace trati by měla být zahájena už v příštím roce. Stávající architektonicky a historicky cenný mostní objekt z roku 1939, který se nachází na území města, má být vyměněn za nový. „Řešen je jako ocelová nýtovaná konstrukce s otevřenou mostovkou, z jejíž severní strany je umístěna lávka pro pěší. Ta je provozovatelem dráhy evidována jako servisní a po modernizaci a zdvoukolejnění trati nebude potřeba. Nový mostní objekt je tedy řešen bez lávky pro pěší a obyvatelé města by tak ztratili možnost překonat Labe v tomto frekventovaném místě. Město proto prověří možnost přesunutí konstrukce na jiné místo v okolí, aby mezi Labským mostem na velkém okruhu a Kamenným mostem na Pláckách zůstalo minimálně toto jedno další přemostění řeky s využitím nejen pro pěší, ale nově i pro cyklisty,“ vysvětluje náměstek pro územní plánování Adam Záruba.
Město nechá vypracovat studii proveditelnosti, která určí, jaké místo by bylo vhodné pro přesun mostu v rámci výstavby nové lávky. „Nabízejí se dvě polohy. Ta první je jižním směrem k ulici Říční, kde by tvořil spojnici této ulice a stezky na protější severní hrázi Piletického potoka, nebo na severní stranu od jeho stávající polohy, kde by navázal na nezpevněnou komunikaci vedenou po severní straně železniční trati směrem k ulici Jana Černého,“ doplňuje náměstek Záruba. Jasno ve výběru místa by mohlo být do podzimu letošního roku.
Modernizace trati by měla být zahájena už v příštím roce. Stávající architektonicky a historicky cenný mostní objekt z roku 1939, který se nachází na území města, má být vyměněn za nový. „Řešen je jako ocelová nýtovaná konstrukce s otevřenou mostovkou, z jejíž severní strany je umístěna lávka pro pěší. Ta je provozovatelem dráhy evidována jako servisní a po modernizaci a zdvoukolejnění trati nebude potřeba. Nový mostní objekt je tedy řešen bez lávky pro pěší a obyvatelé města by tak ztratili možnost překonat Labe v tomto frekventovaném místě. Město proto prověří možnost přesunutí konstrukce na jiné místo v okolí, aby mezi Labským mostem na velkém okruhu a Kamenným mostem na Pláckách zůstalo minimálně toto jedno další přemostění řeky s využitím nejen pro pěší, ale nově i pro cyklisty,“ vysvětluje náměstek pro územní plánování Adam Záruba.
Město nechá vypracovat studii proveditelnosti, která určí, jaké místo by bylo vhodné pro přesun mostu v rámci výstavby nové lávky. „Nabízejí se dvě polohy. Ta první je jižním směrem k ulici Říční, kde by tvořil spojnici této ulice a stezky na protější severní hrázi Piletického potoka, nebo na severní stranu od jeho stávající polohy, kde by navázal na nezpevněnou komunikaci vedenou po severní straně železniční trati směrem k ulici Jana Černého,“ doplňuje náměstek Záruba. Jasno ve výběru místa by mohlo být do podzimu letošního roku.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




