https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/hradec-da-druhou-sanci-ocelovemu-zeleznicnimu-mostu-pres-labe
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Město Hradec Králové: Hradec dá druhou šanci ocelovému železničnímu mostu přes Labe

21. července 2025 | Město Hradec Králové
Plánovaná modernizace trati mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí zahrnuje i odstranění ocelového železničního mostu s hojně využívanou lávkou pro pěší přes Labe spojující Věkoše a Plácky. Nahrazen bude mostem novým, dvoukolejným, kde již Správa železnic s lávkou pro pěší nepočítá. Město má proto v plánu prověřit možnost využití stávající mostní konstrukce pro novou lávku přes Labe. Pořídí proto studii proveditelnosti, která zjistí možnosti využití a umístění. V nové poloze by most mohl sloužit pro pěší i cyklisty.

Modernizace trati by měla být zahájena už v příštím roce. Stávající architektonicky a historicky cenný mostní objekt z roku 1939, který se nachází na území města, má být vyměněn za nový. „Řešen je jako ocelová nýtovaná konstrukce s otevřenou mostovkou, z jejíž severní strany je umístěna lávka pro pěší. Ta je provozovatelem dráhy evidována jako servisní a po modernizaci a zdvoukolejnění trati nebude potřeba. Nový mostní objekt je tedy řešen bez lávky pro pěší a obyvatelé města by tak ztratili možnost překonat Labe v tomto frekventovaném místě. Město proto prověří možnost přesunutí konstrukce na jiné místo v okolí, aby mezi Labským mostem na velkém okruhu a Kamenným mostem na Pláckách zůstalo minimálně toto jedno další přemostění řeky s využitím nejen pro pěší, ale nově i pro cyklisty,“ vysvětluje náměstek pro územní plánování Adam Záruba.

Město nechá vypracovat studii proveditelnosti, která určí, jaké místo by bylo vhodné pro přesun mostu v rámci výstavby nové lávky. „Nabízejí se dvě polohy. Ta první je jižním směrem k ulici Říční, kde by tvořil spojnici této ulice a stezky na protější severní hrázi Piletického potoka, nebo na severní stranu od jeho stávající polohy, kde by navázal na nezpevněnou komunikaci vedenou po severní straně železniční trati směrem k ulici Jana Černého,“ doplňuje náměstek Záruba. Jasno ve výběru místa by mohlo být do podzimu letošního roku.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist