https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/hradec-kralove-ma-novy-manual-ktery-poradi-jak-pristupovat-k-reklamam-na-provozovnach
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Město Hradec Králové: Hradec Králové má nový manuál, který poradí, jak přistupovat k reklamám na provozovnách

14. května 2025 | Město Hradec Králové
Kultivovat veřejný prostor a nastavit laťku kvality pro označování obchodů, služeb a dalších provozoven ve městě má nyní pomoci nově vzniklý Manuál dobré praxe reklamy v Hradci Králové. Dokument si nechalo město zpracovat odborníky a slouží jako doporučující návod pro všechny, tedy od podnikatelů a projektantů, jež se na podobě reklamy podílejí, až po úředníky, kteří ji povolují. Schválen byl radními a platí pro celé území města. Veřejnosti bude představen 28. května na konferenci v Galerii moderního umění, která je zároveň jejím spolupořadatelem.

„Manuál dobré praxe reklamy vznikl jako nástroj ke zlepšení vzhledu města a veřejného prostoru v souvislosti s reklamou. Reaguje na dlouhodobou potřebu zpřehlednit pravidla a podpořit kvalitní označení provozoven. Tak, aby byly v souladu s charakterem prostředí, památkovou ochranou i platnými předpisy,“ říká náměstek primátorky pro oblast urbanismu, architektury a památkové péče Adam Záruba. „Manuál není legislativní předpis, ale doporučení. Pro městské objekty a jejich nájemce se však město rozhodlo jeho principy uplatňovat jako závazné a chce jít příkladem,“ dodává.

Cílem manuálu není sjednotit vizuální styl reklam napříč městem, ale nastavit srozumitelná a férová pravidla pro všechny. Řeší především čitelnost, bezpečnost nebo vztahy mezi sousedícími provozovnami. „Pomáhá tak vytvářet prostředí, kde se jednotlivé reklamy nemusí předhánět v křiklavosti, ale místo toho spolu fungují přehledně a přirozeně,“ doplňuje náměstek Záruba. Dokument je zároveň praktickým vodítkem pro architekty, grafiky, výtvarníky, podnikatele, ale i pro městské úředníky. Pomáhá sjednotit výklad zákonných požadavků a přispívá k omezování takzvaného vizuálního smogu, tedy nadměrného množství nevhodné či agresivní reklamy. Manuál navazuje na Strategii kultivace pro Hradec Králové, která vytyčuje dlouhodobé směry a témata, jimž se chce město věnovat, mobiliáři a povrchy počínaje, přes zeleň až po podobu provozoven a reklamy. Nový manuál, který je k dispozici na http://mhk.cz/1yJ, tato témata dále rozvíjí konkrétními příklady a doporučeními.

Oba manuály město představí veřejnosti na konferenci s názvem Město na očích: vizuální smog a kultivace veřejného prostoru. Uskuteční se 28. května ve foyer Galerie moderního umění a nabídne prostor pro sdílení zkušeností mezi městy, odborné přednášky a workshopy zaměřené na hledání funkčních a estetických řešení vizuální komunikace ve městě. Začíná ve 14.30 hodin a je otevřená představitelům samospráv, odborné i široké veřejnosti.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist