Tiskové zprávy
Icebreaker Czech Republi: Icebreaker systematicky zkracuje ekostopu svého oblečení, testuje Eco Index
9. listopadu 2011 | Icebreaker Czech Republi
Průkopník outdoorového oblečení z vlny merino společnost Icebreaker se podílí na testování nejnovějšího online nástroje Eco Index, který měří a srovnává dopad výroby oděvů, obuvi a sportovního vybavení na životní prostředí.
„Open source nástroj Eco Index mapuje vliv na přírodu v šesti životních stádiích produktu. Sleduje výrobek od použitých materiálů, přes obaly, jeho výrobu a sestavení, přepravu a distribuci, čas jeho používání a nakonec i dobu jeho rozpadu potom, co doslouží. Na základě těchto zjištění je systém schopný doporučit, kterou etapu můžeme ještě vylepšit,“ vysvětlil generální manažer Icebreakeru pro Střední a Východní Evropu Branislav Adamec.
Společnost Icebreaker při výrobě důsledně dodržuje pravidla trvale udržitelného rozvoje, tedy zachování rovnováhy mezi oblastmi života zahrnujícími ekonomiku, sociální aspekty a životní prostředí. Svoji snahu o zprůhlednění celého výrobního procesu dokázal Icebreaker už v roce 2008 zavedením jedinečného programu Baacode. „Každý kousek oblečení od Icebreakeru má unikátní Baacode na vnitřní visačce. Po zadání kódu na adrese Icebreaker.com/baacode uvidíte ovčí farmy, odkud naše merino pochází. Zájemci si mohou přečíst také rozhovory přímo s farmáři a udělat si virtuální prohlídku závodů, které merino pro Icebreaker spředly, nabarvily a ušily,“ popsal Branislav Adamec.
Testování nástroje Eco Index se tak pro Icebreaker stalo přirozeným pokračováním snahy o zodpovědný přístup k výrobě a životnímu prostředí. Konkrétně se do něj zapojila hlavní pobočka Icebreakeru pro Spojené státy, která spolu s designérským centrem Icebreakeru sídlí v Portlandu. Zkoušky budou zároveň provádět i další čtyři značky sídlící v tomto městě. V další fázi projektu bude Icebreaker s nimi prověřovat novinku Apparel Tool. Tu vyvinuly ve spolupráci OIA Eco Working Group a Sustainable Apparel Coalition. Základem Apparel Tool je rozhraní a obsah Eco Indexu, navíc je však kombinována s produktem Nike´s Materials Assesment Tool od firmy Nike. Apparel Tool tak poskytuje optimální podmínky pro produktové designéry a vývojáře, aby mohli svá rozhodnutí ohledně získávání materiálu založit na spolehlivých datech, a tím redukovat dopad, který má výroba na životní prostředí. Icebreaker a čtyři portlandské společnosti získají speciální trénink, aby mohli používat současný prototyp produktu. Testování nového Apparel Indexu dotuje pětadvaceti tisíci dolary grant, který poskytuje Portland Development Commission a Outdoor Industry Association. Ty doufají, že grantový program bude sloužit jako model pro podobnou podporu realizace i v jiných společnostech a městech.
Icebreaker
Společnost Icebreaker vznikla v roce 1994 na Novém Zélandu a začala jako první na světě vyvíjet systémy vrstveného outdoorového oblečení z vlny merino. Od počátku pracuje Icebreaker důsledně na principech trvale udržitelného rozvoje. Jako jediná outdoorová firma získává merino přímo v místě jeho vzniku od novozélandských farmářů. Může tak s jistotou zaručit nejen kvalitu materiálu, ale i dobré životní podmínky „čtyřnohých továren“ na zlaté rouno, které se pasou volně na horských svazích. Vrstvený systém Icebreaker zahrnuje spodní prádlo, střední vrstvu, vnější vrstvu, ponožky a doplňky. Existují také různé kategorie produktů, a to od outdoorového a technického sportovního oblečení až po lifestylové oblečení pro volný čas. Každá řada se vyrábí ze specifického materiálu a s charakteristickými designovými prvky. V současnosti se Icebreaker prodává ve více než třech tisících obchodech v třiceti sedmi zemích světa. Icebreaker je pevně přesvědčen o tom, že by se v první řadě mělo dbát na trvalou udržitelnost, etickou výrobu a bezpečnost a zdraví zvířat. V roce 2008 představil Icebreaker Baacode – průkopnický projekt zajišťující průhlednost výrobního cyklu každého z produktů Icebreaker.
Kontakty:
David Chovanec
Marketing & PR Manager
Icebreaker Czech Republic s.r.o.
Olbrachtova 1800, Tišnov
Tel: +420 549 213 879
Mobil: +420 773 637 359
Fax: +420 549 213 879
Email:david.chovanec@Icebreaker.com
Barbora Mocová
Mediaclar, s.r.o. – Public Relations
Platnéřská 4, Praha 1
Tel.: +420 221 108 701
Fax.: +420 221 108 701
Mobil: +420 774 849 117
Email: barbora.mocova@mediaclar.cz
Email: icebreakercz@gmail.com
„Open source nástroj Eco Index mapuje vliv na přírodu v šesti životních stádiích produktu. Sleduje výrobek od použitých materiálů, přes obaly, jeho výrobu a sestavení, přepravu a distribuci, čas jeho používání a nakonec i dobu jeho rozpadu potom, co doslouží. Na základě těchto zjištění je systém schopný doporučit, kterou etapu můžeme ještě vylepšit,“ vysvětlil generální manažer Icebreakeru pro Střední a Východní Evropu Branislav Adamec.
Společnost Icebreaker při výrobě důsledně dodržuje pravidla trvale udržitelného rozvoje, tedy zachování rovnováhy mezi oblastmi života zahrnujícími ekonomiku, sociální aspekty a životní prostředí. Svoji snahu o zprůhlednění celého výrobního procesu dokázal Icebreaker už v roce 2008 zavedením jedinečného programu Baacode. „Každý kousek oblečení od Icebreakeru má unikátní Baacode na vnitřní visačce. Po zadání kódu na adrese Icebreaker.com/baacode uvidíte ovčí farmy, odkud naše merino pochází. Zájemci si mohou přečíst také rozhovory přímo s farmáři a udělat si virtuální prohlídku závodů, které merino pro Icebreaker spředly, nabarvily a ušily,“ popsal Branislav Adamec.
Testování nástroje Eco Index se tak pro Icebreaker stalo přirozeným pokračováním snahy o zodpovědný přístup k výrobě a životnímu prostředí. Konkrétně se do něj zapojila hlavní pobočka Icebreakeru pro Spojené státy, která spolu s designérským centrem Icebreakeru sídlí v Portlandu. Zkoušky budou zároveň provádět i další čtyři značky sídlící v tomto městě. V další fázi projektu bude Icebreaker s nimi prověřovat novinku Apparel Tool. Tu vyvinuly ve spolupráci OIA Eco Working Group a Sustainable Apparel Coalition. Základem Apparel Tool je rozhraní a obsah Eco Indexu, navíc je však kombinována s produktem Nike´s Materials Assesment Tool od firmy Nike. Apparel Tool tak poskytuje optimální podmínky pro produktové designéry a vývojáře, aby mohli svá rozhodnutí ohledně získávání materiálu založit na spolehlivých datech, a tím redukovat dopad, který má výroba na životní prostředí. Icebreaker a čtyři portlandské společnosti získají speciální trénink, aby mohli používat současný prototyp produktu. Testování nového Apparel Indexu dotuje pětadvaceti tisíci dolary grant, který poskytuje Portland Development Commission a Outdoor Industry Association. Ty doufají, že grantový program bude sloužit jako model pro podobnou podporu realizace i v jiných společnostech a městech.
Icebreaker
Společnost Icebreaker vznikla v roce 1994 na Novém Zélandu a začala jako první na světě vyvíjet systémy vrstveného outdoorového oblečení z vlny merino. Od počátku pracuje Icebreaker důsledně na principech trvale udržitelného rozvoje. Jako jediná outdoorová firma získává merino přímo v místě jeho vzniku od novozélandských farmářů. Může tak s jistotou zaručit nejen kvalitu materiálu, ale i dobré životní podmínky „čtyřnohých továren“ na zlaté rouno, které se pasou volně na horských svazích. Vrstvený systém Icebreaker zahrnuje spodní prádlo, střední vrstvu, vnější vrstvu, ponožky a doplňky. Existují také různé kategorie produktů, a to od outdoorového a technického sportovního oblečení až po lifestylové oblečení pro volný čas. Každá řada se vyrábí ze specifického materiálu a s charakteristickými designovými prvky. V současnosti se Icebreaker prodává ve více než třech tisících obchodech v třiceti sedmi zemích světa. Icebreaker je pevně přesvědčen o tom, že by se v první řadě mělo dbát na trvalou udržitelnost, etickou výrobu a bezpečnost a zdraví zvířat. V roce 2008 představil Icebreaker Baacode – průkopnický projekt zajišťující průhlednost výrobního cyklu každého z produktů Icebreaker.
Kontakty:
David Chovanec
Marketing & PR Manager
Icebreaker Czech Republic s.r.o.
Olbrachtova 1800, Tišnov
Tel: +420 549 213 879
Mobil: +420 773 637 359
Fax: +420 549 213 879
Email:david.chovanec@Icebreaker.com
Barbora Mocová
Mediaclar, s.r.o. – Public Relations
Platnéřská 4, Praha 1
Tel.: +420 221 108 701
Fax.: +420 221 108 701
Mobil: +420 774 849 117
Email: barbora.mocova@mediaclar.cz
Email: icebreakercz@gmail.com
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk