Tiskové zprávy
PUMA: Iniciativa PUMA "Voices of a RE:GENERATION" nabízí mladým inovátorům možnost podílet se na udržitelnější budoucnosti
PUMA představila novou iniciativu, jejímž cílem je rozvíjet smysluplnou cestou udržitelnosti značky a propojit ji s názory a požadavky nastupující generace. Projekt s názvem Voices of a RE:GENERATION odstartuje PUMA spoluprací s čtyřmi mladým ekologickými nadšenci z celé Evropy a USA po dobu jednoho roku.
Jako součást trvalého závazku PUMA Forever Better budou čtyři zástupci RE:GENERATION spolupracovat se značkou na tom, aby její cesta směrem k ještě větší udržitelnosti dávala nové generaci smysl a oslovovala ji. Navíc budou ambasadoři iniciativy informovat o tom, jak může značka v souladu se svými cíli "10 pro 25" prosazovat udržitelnost ve větší míře. Práce bude probíhat formou otevřeného poradenství. Zástupci iniciativy budou sdílet své názory i postřehy a zaměří se také na oblasti, v nichž má značka prostor pro zlepšování.
Iniciativu Voices of a RE:GENERATION značky PUMA budou reprezentovat:
Alice Aedy - britská vizuální tvůrkyně, dokumentaristka a spoluzakladatelka Earthrise Studio, mediální společnosti zaměřené na lidské příběhy z předních linií klimatických změn.
Andrew Burgess - americký upcyklér, který se rozhodl změnit způsob, jakým lidé konzumují oblečení a módu prostřednictvím svých vlastních výtvorů.
Luke Jaque-Rodney - německý vloger zabývající se udržitelným a zdravým životním stylem, který zkoumá způsoby, jak ještě více zlepšit udržitelný život.
Jade Roche - francouzská vizuální umělkyně a kreativní konzultantka, která spolupracuje se značkami na zlepšení způsobu jejich komunikace.
PUMA Voices of a RE:GENERATION navazuje na práci, kterou značka zahájila v září 2022 událostí Conference of the People, powered by PUMA v Londýně. Konference, na níž se diskutovalo o řešení některých nejpalčivějších problémů módního průmyslu v oblasti udržitelnosti se zvláštním zaměřením na generaci Z, zdůraznila potřebu značek zlepšit transparentnost a vést rozsáhlejší komunikaci týkající se udržitelnosti.
Nová iniciativa navazuje na závazek značky zajistit, aby aktivity značky PUMA v oblasti udržitelnosti byly srozumitelné pro všechny, především pro nastupující generaci. Zejména poté, co průzkum realizovaný značkou PUMA ukázal, že 71 procent mladých lidí má pocit, že jejich hlas není v oblasti životního prostředí vyslyšen, a přáli by si, aby značky přijímaly více závazků (49 procent), lépe komunikovaly své cíle (40 procent) a byly transparentnější (34 procent).
V průběhu roku 2023 se bude skupina PUMA Voices of a RE:GENERATION setkávat s Anne-Laure Descours, ředitelkou pro zásobování PUMA a týmem pro udržitelnost, aby spolupracovali a prezentovali své upřímné názory. Společně budou hledat vhodné způsoby, jimiž bude možné zpětnou vazbu v rámci obchodní strategie a strategie udržitelnosti společnosti PUMA realizovat. Zároveň budou využívat platformu ambasadorů k transparentnímu a autentickému předávání informací o úsilí společnosti PUMA světu.
Anne-Laure Descoursová, ředitelka pro zásobování PUMA, k nové iniciativě uvedla: "V rámci spolupráce se budeme zabývat otázkou, zda je možné, aby se do tohoto projektu zapojili take lidé. Vždy jsme náš pokrok v oblasti udržitelných postupů dokumentovali a komunikovali. Naše účast na konferenci Conference of the People však poukázala na skutečnost, že informace, které sdílíme, nejsou pro další generace vždy snadno pochopitelné. Uvědomujeme si potřebu změny a jsme odhodláni učinit udržitelnost přístupnější a transparentnější pro všechny. Iniciativa Voices of a RE:GENERATION je naším prvním krokem ke zlepšení tohoto stavu."
Alice Aedy, Velká Británie, uvádí: "Udržitelnost je velmi neatraktivní, technická, ale velmi důležitá činnost s dopadem na lidi i planetu. Je to bezesporu nesmírně složité téma. Je hlubší než jen materiály nebo emise; jde o lidi a procesy, které se snaží v zákulisí realizovat kroky k větší udržitelnosti. A jde také o to, jak autenticky to značka jako je PUMA komunikuje."
Andrew Burgess, USA, dodává: "Udržitelnost nemůže být jednostranná. Nemůžete mít jednu značku, která rozhoduje, zejména když s vašimi výrobky přicházejí do styku zákazníci po celém světě. Těším se, že se budu moci hlouběji ponořit do snah PUMY a podělit se o svůj názor na to, jak se mohou zlepšit. Je načase, aby naše generace měla možnost podílet se na rozhodování."
Luke Jaque-Rodney, Německo, říká: "Všichni se můžeme snažit žít a oblékat se udržitelně, ale ve finále jsme vydáni na milost a nemilost značkám, od kterých si oblečení kupujeme. Víme, že jeden člověk sám nic nezmění, ale naše hlasy jsou přesto mocné, když se spojí a komunikují se správnými lidmi a správnými značkami jako je PUMA. Je to velmi povzbudivé."
Jade Rocheová, Francie, nakonec dodává: "Je skvělé vidět, že globální značka jako je PUMA se více angažuje v oblasti udržitelnosti a je otevřená vést tyto náročné rozhovory, pokud jde o to, jak si v této oblasti vede a jak plánuje. Je také na čase, abychom začali obecně diskutovat o tom, co udržitelnost skutečně znamená; co je potřeba, aby značka dosáhla větší udržitelnosti ve všech aspektech a zároveň byla transparentní směrem k tomu, jak bude vypadat pro další generace."
Iniciativa Voices of a RE:GENERATION je jen dalším krokem v dlouholetém vývoji společnosti PUMA. V roce 2022 se značka umístila na předních místech žebříčku udržitelnosti Business of Fashion, finančního žebříčku Platform on Living Wage a žebříčku FTSE4Good v rámci svých odvětví. Byla zařazena do globálního žebříčku 100 nejudržitelnějších společností Corporate Knights, udržela si své trojité hodnocení A u MSCI a svůj prvotřídní status u ISS; dvou předních ratingových agentur pro udržitelnost. Agentura Reuters ji rovněž zařadila na druhé místo v daném odvětví a v rámci srovnávacího hodnocení udržitelnosti agentury S&P společnost PUMA poprvé od roku 2010 překonala všechny ostatní sportovní značky.
Projekt PUMA Voices of a RE:GENERATION představuje začátek celoroční iniciativy, která shromažďuje poznatky a zpětnou vazbu o tom, jak zlepšit své úsilí v oblasti komunikace udržitelnosti. Sledujte PUMA a zástupce projektu na sociálních sítích. Můžete být u toho, jak jejich rozhovory s PUMA ožívají a podporují změnu. Více informací naleznete na https://about.puma.com/en/sustainability/voicesofregeneration
Jako součást trvalého závazku PUMA Forever Better budou čtyři zástupci RE:GENERATION spolupracovat se značkou na tom, aby její cesta směrem k ještě větší udržitelnosti dávala nové generaci smysl a oslovovala ji. Navíc budou ambasadoři iniciativy informovat o tom, jak může značka v souladu se svými cíli "10 pro 25" prosazovat udržitelnost ve větší míře. Práce bude probíhat formou otevřeného poradenství. Zástupci iniciativy budou sdílet své názory i postřehy a zaměří se také na oblasti, v nichž má značka prostor pro zlepšování.
Iniciativu Voices of a RE:GENERATION značky PUMA budou reprezentovat:
Alice Aedy - britská vizuální tvůrkyně, dokumentaristka a spoluzakladatelka Earthrise Studio, mediální společnosti zaměřené na lidské příběhy z předních linií klimatických změn.
Andrew Burgess - americký upcyklér, který se rozhodl změnit způsob, jakým lidé konzumují oblečení a módu prostřednictvím svých vlastních výtvorů.
Luke Jaque-Rodney - německý vloger zabývající se udržitelným a zdravým životním stylem, který zkoumá způsoby, jak ještě více zlepšit udržitelný život.
Jade Roche - francouzská vizuální umělkyně a kreativní konzultantka, která spolupracuje se značkami na zlepšení způsobu jejich komunikace.
PUMA Voices of a RE:GENERATION navazuje na práci, kterou značka zahájila v září 2022 událostí Conference of the People, powered by PUMA v Londýně. Konference, na níž se diskutovalo o řešení některých nejpalčivějších problémů módního průmyslu v oblasti udržitelnosti se zvláštním zaměřením na generaci Z, zdůraznila potřebu značek zlepšit transparentnost a vést rozsáhlejší komunikaci týkající se udržitelnosti.
Nová iniciativa navazuje na závazek značky zajistit, aby aktivity značky PUMA v oblasti udržitelnosti byly srozumitelné pro všechny, především pro nastupující generaci. Zejména poté, co průzkum realizovaný značkou PUMA ukázal, že 71 procent mladých lidí má pocit, že jejich hlas není v oblasti životního prostředí vyslyšen, a přáli by si, aby značky přijímaly více závazků (49 procent), lépe komunikovaly své cíle (40 procent) a byly transparentnější (34 procent).
V průběhu roku 2023 se bude skupina PUMA Voices of a RE:GENERATION setkávat s Anne-Laure Descours, ředitelkou pro zásobování PUMA a týmem pro udržitelnost, aby spolupracovali a prezentovali své upřímné názory. Společně budou hledat vhodné způsoby, jimiž bude možné zpětnou vazbu v rámci obchodní strategie a strategie udržitelnosti společnosti PUMA realizovat. Zároveň budou využívat platformu ambasadorů k transparentnímu a autentickému předávání informací o úsilí společnosti PUMA světu.
Anne-Laure Descoursová, ředitelka pro zásobování PUMA, k nové iniciativě uvedla: "V rámci spolupráce se budeme zabývat otázkou, zda je možné, aby se do tohoto projektu zapojili take lidé. Vždy jsme náš pokrok v oblasti udržitelných postupů dokumentovali a komunikovali. Naše účast na konferenci Conference of the People však poukázala na skutečnost, že informace, které sdílíme, nejsou pro další generace vždy snadno pochopitelné. Uvědomujeme si potřebu změny a jsme odhodláni učinit udržitelnost přístupnější a transparentnější pro všechny. Iniciativa Voices of a RE:GENERATION je naším prvním krokem ke zlepšení tohoto stavu."
Alice Aedy, Velká Británie, uvádí: "Udržitelnost je velmi neatraktivní, technická, ale velmi důležitá činnost s dopadem na lidi i planetu. Je to bezesporu nesmírně složité téma. Je hlubší než jen materiály nebo emise; jde o lidi a procesy, které se snaží v zákulisí realizovat kroky k větší udržitelnosti. A jde také o to, jak autenticky to značka jako je PUMA komunikuje."
Andrew Burgess, USA, dodává: "Udržitelnost nemůže být jednostranná. Nemůžete mít jednu značku, která rozhoduje, zejména když s vašimi výrobky přicházejí do styku zákazníci po celém světě. Těším se, že se budu moci hlouběji ponořit do snah PUMY a podělit se o svůj názor na to, jak se mohou zlepšit. Je načase, aby naše generace měla možnost podílet se na rozhodování."
Luke Jaque-Rodney, Německo, říká: "Všichni se můžeme snažit žít a oblékat se udržitelně, ale ve finále jsme vydáni na milost a nemilost značkám, od kterých si oblečení kupujeme. Víme, že jeden člověk sám nic nezmění, ale naše hlasy jsou přesto mocné, když se spojí a komunikují se správnými lidmi a správnými značkami jako je PUMA. Je to velmi povzbudivé."
Jade Rocheová, Francie, nakonec dodává: "Je skvělé vidět, že globální značka jako je PUMA se více angažuje v oblasti udržitelnosti a je otevřená vést tyto náročné rozhovory, pokud jde o to, jak si v této oblasti vede a jak plánuje. Je také na čase, abychom začali obecně diskutovat o tom, co udržitelnost skutečně znamená; co je potřeba, aby značka dosáhla větší udržitelnosti ve všech aspektech a zároveň byla transparentní směrem k tomu, jak bude vypadat pro další generace."
Iniciativa Voices of a RE:GENERATION je jen dalším krokem v dlouholetém vývoji společnosti PUMA. V roce 2022 se značka umístila na předních místech žebříčku udržitelnosti Business of Fashion, finančního žebříčku Platform on Living Wage a žebříčku FTSE4Good v rámci svých odvětví. Byla zařazena do globálního žebříčku 100 nejudržitelnějších společností Corporate Knights, udržela si své trojité hodnocení A u MSCI a svůj prvotřídní status u ISS; dvou předních ratingových agentur pro udržitelnost. Agentura Reuters ji rovněž zařadila na druhé místo v daném odvětví a v rámci srovnávacího hodnocení udržitelnosti agentury S&P společnost PUMA poprvé od roku 2010 překonala všechny ostatní sportovní značky.
Projekt PUMA Voices of a RE:GENERATION představuje začátek celoroční iniciativy, která shromažďuje poznatky a zpětnou vazbu o tom, jak zlepšit své úsilí v oblasti komunikace udržitelnosti. Sledujte PUMA a zástupce projektu na sociálních sítích. Můžete být u toho, jak jejich rozhovory s PUMA ožívají a podporují změnu. Více informací naleznete na https://about.puma.com/en/sustainability/voicesofregeneration
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk