Tiskové zprávy
Město Karviná: Integrovaný dopravní systém funguje už druhým rokem
2. srpna 2004 | Město Karviná
Zavedení integrovaného dopravního systému (IDS) v prosinci roku 2002 přispělo do značné míry ke zatraktivnění městské hromadné dopravy v Karviné. Konstatuje to zpráva, hodnotící "Dopravní politiku města Karviné", se kterou se seznámili zastupitelé na červnovém jednání městského zastupitelstva.
Díky zavedení integrovaného dopravnímu systému došlo v Karviné ke sjednocení současné nabídky spojů městské hromadné dopravy a pravidelné příměstské hromadné dopravy do společného systému s jednotným tarifem, financováním a jednotnou nabídkou pro cestující. V první fázi bylo do ID systému zapojeno 10 linek městské a 15 linek příměstské hromadné dopravy.
Integrovaný dopravní systém byl zaveden prozatím pouze v jedné zóně s hraničními zastávkami po obvodu intravilánu města. Současně byly zavedeny také 30 denní jízdenky (síťovky) a jednotlivé přestupné jízdenky, které jsou prodávány z čipové karty a jejichž doba planosti je 45 minut. Cestující tak mohou, v rámci tohoto časového limitu, přestupovat mezi autobusy městské a autobusy příměstské hromadné dopravy, aniž by jim byla znovu odečítána cena jízdenky z finančního zůstatku na čipové kartě.
Díky poskytované kvalitě a obslužnému komfortu počítá město Karviná v nejbližší době s rozšířením integrovaného dopravního systému i na okolní obce a k jeho propojení s městem Orlová. Za tímto účelem probíhá už nyní řada jednání k zajištění finančních, technických a smluvních podmínek nutných k rozšíření systému.
Díky zavedení integrovaného dopravnímu systému došlo v Karviné ke sjednocení současné nabídky spojů městské hromadné dopravy a pravidelné příměstské hromadné dopravy do společného systému s jednotným tarifem, financováním a jednotnou nabídkou pro cestující. V první fázi bylo do ID systému zapojeno 10 linek městské a 15 linek příměstské hromadné dopravy.
Integrovaný dopravní systém byl zaveden prozatím pouze v jedné zóně s hraničními zastávkami po obvodu intravilánu města. Současně byly zavedeny také 30 denní jízdenky (síťovky) a jednotlivé přestupné jízdenky, které jsou prodávány z čipové karty a jejichž doba planosti je 45 minut. Cestující tak mohou, v rámci tohoto časového limitu, přestupovat mezi autobusy městské a autobusy příměstské hromadné dopravy, aniž by jim byla znovu odečítána cena jízdenky z finančního zůstatku na čipové kartě.
Díky poskytované kvalitě a obslužnému komfortu počítá město Karviná v nejbližší době s rozšířením integrovaného dopravního systému i na okolní obce a k jeho propojení s městem Orlová. Za tímto účelem probíhá už nyní řada jednání k zajištění finančních, technických a smluvních podmínek nutných k rozšíření systému.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk