Šárka Swiderová "> Investiční pobídky kraje a města Ostravy pro Hyundai - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/investicni-pobidky-kraje-a-mesta-ostravy-pro-hyundai
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Moravskoslezský kraj: Investiční pobídky kraje a města Ostravy pro Hyundai

Regionální představitelé – účastníci vládní delegace – dnes v Soulu nabídli vedení jihokorejské firmy Hyundai pozemkově připravené zóny v Nošovicích a Mošnově a seznámili je s investičními pobídkami Moravskoslezského kraje a města Ostravy. „Dohodli jsme se ještě před cestou s městem Ostravou jasně – nabízíme scelené pozemky v zónách Nošovice i Mošnov a přicházíme s jakýmsi balíčkem služeb či možných investic z naší strany,“ upřesnil hejtman Evžen Tošenovský s tím, že korejská firma stále preferuje Nošovice a konečné rozhodnutí je samozřejmě na ní. „Se svými kolegy (především s náměstkem Pavlem Drobilem) jsem v telefonickém kontaktu a vím, že naše prezentace byla přijata příznivě, o jakémkoli posunu v jednáních směrem k nám budeme samozřejmě informovat,“ doplnil hejtman.

V delegaci jsou mj. náměstek moravskoslezského hejtmana Pavel Drobil a primátor města Ostravy Aleš Zedník.

Konkrétní pobídky zpracoval tedy před cestou kraj ve spolupráci s městem Ostravou a představují jakýsi balíček investic a služeb pro investora – zčásti by je financoval kraj, zčásti stát:

Nošovice i Mošnov: Náměstek hejtmana Pavel Drobil říká: "Korejské straně jsme společně nabídli:
* je tu nabídka postavit integrované záchranné centrum pro celé Beskydy – stanici pro hasiče, policii a další záchranáře přímo v Nošovicích
* možnost postavit heliport opět přímo v Nošovicích, v Mošnově je tato možnost automaticky
* zajištění hromadné dopravy na místa (Nošovice, Mošnov) dle požadavků zaměstnavatele (MHD, meziměstské linkové busy, organizační pomoc i závazek veřejné služby tak, aby se lidé dostali řádně na pracoviště) – zajistil by kraj
* zajištění kancelářských prostor (požadavek je na cca 2000 m2) optimálně v Ostravě a po dobu, kdy Hyundai nebude mít vlastní administrativní budovu (asi 2 roky)
* administrativní podpora projektu výstavby továrny (veškeré úřední úkony ze strany ostravského magistrátu i krajského úřadu, a samozřejmě zdůrazňuji – zcela v intencích našich zákonů!!!!)
* školství – 1st International School of Ostrava nabízí místa pro vzdělávání dětí manažerů továrny (SŠ, mateřská škola), je tu nabídka oborů na klíč ve středním školství spravovaném krajem (leccos už připraveno je a investor byl vyzván, aby v případě zájmu specifikoval blíže), podpora vysokých škol
* zajištění adaptačních kurzů pro manažery a jejich rodiny („jak se zorientovat v životě v Česku“)
* celní správa je schopná zajistit veškeré služby pohybu zboží v rámci EU a vybuduje na klíč speciální pracoviště dostupné přímo z továrny."

Už dříve bylo zveřejněno, že se kraj v případě příchodu investora dočká urychleného řešení dopravní situace – jde hlavně o dokončení kvalitního silničního spojení na Slovensko a do Polska včetně obchvatů například Jablunkova nebo Českého Těšína. Modernizace železniční dopravy – tam mj. jde také o železniční spojení směrem k letišti Mošnov a celkovou modernizaci III. koridoru ke slovenské hranici. Dopravní otázky nejsou součástí investičních pobídek státu, jde o příslib.

A ještě poznámka: o pobídkách ze strany státu informace nemáme.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist