Tiskové zprávy
Moravskoslezský kraj: Investiční pobídky kraje a města Ostravy pro Hyundai
Regionální představitelé – účastníci vládní delegace – dnes v Soulu nabídli vedení jihokorejské firmy Hyundai pozemkově připravené zóny v Nošovicích a Mošnově a seznámili je s investičními pobídkami Moravskoslezského kraje a města Ostravy. „Dohodli jsme se ještě před cestou s městem Ostravou jasně – nabízíme scelené pozemky v zónách Nošovice i Mošnov a přicházíme s jakýmsi balíčkem služeb či možných investic z naší strany,“ upřesnil hejtman Evžen Tošenovský s tím, že korejská firma stále preferuje Nošovice a konečné rozhodnutí je samozřejmě na ní. „Se svými kolegy (především s náměstkem Pavlem Drobilem) jsem v telefonickém kontaktu a vím, že naše prezentace byla přijata příznivě, o jakémkoli posunu v jednáních směrem k nám budeme samozřejmě informovat,“ doplnil hejtman.
V delegaci jsou mj. náměstek moravskoslezského hejtmana Pavel Drobil a primátor města Ostravy Aleš Zedník.
Konkrétní pobídky zpracoval tedy před cestou kraj ve spolupráci s městem Ostravou a představují jakýsi balíček investic a služeb pro investora – zčásti by je financoval kraj, zčásti stát:
Nošovice i Mošnov: Náměstek hejtmana Pavel Drobil říká: "Korejské straně jsme společně nabídli:
* je tu nabídka postavit integrované záchranné centrum pro celé Beskydy – stanici pro hasiče, policii a další záchranáře přímo v Nošovicích
* možnost postavit heliport opět přímo v Nošovicích, v Mošnově je tato možnost automaticky
* zajištění hromadné dopravy na místa (Nošovice, Mošnov) dle požadavků zaměstnavatele (MHD, meziměstské linkové busy, organizační pomoc i závazek veřejné služby tak, aby se lidé dostali řádně na pracoviště) – zajistil by kraj
* zajištění kancelářských prostor (požadavek je na cca 2000 m2) optimálně v Ostravě a po dobu, kdy Hyundai nebude mít vlastní administrativní budovu (asi 2 roky)
* administrativní podpora projektu výstavby továrny (veškeré úřední úkony ze strany ostravského magistrátu i krajského úřadu, a samozřejmě zdůrazňuji – zcela v intencích našich zákonů!!!!)
* školství – 1st International School of Ostrava nabízí místa pro vzdělávání dětí manažerů továrny (SŠ, mateřská škola), je tu nabídka oborů na klíč ve středním školství spravovaném krajem (leccos už připraveno je a investor byl vyzván, aby v případě zájmu specifikoval blíže), podpora vysokých škol
* zajištění adaptačních kurzů pro manažery a jejich rodiny („jak se zorientovat v životě v Česku“)
* celní správa je schopná zajistit veškeré služby pohybu zboží v rámci EU a vybuduje na klíč speciální pracoviště dostupné přímo z továrny."
Už dříve bylo zveřejněno, že se kraj v případě příchodu investora dočká urychleného řešení dopravní situace – jde hlavně o dokončení kvalitního silničního spojení na Slovensko a do Polska včetně obchvatů například Jablunkova nebo Českého Těšína. Modernizace železniční dopravy – tam mj. jde také o železniční spojení směrem k letišti Mošnov a celkovou modernizaci III. koridoru ke slovenské hranici. Dopravní otázky nejsou součástí investičních pobídek státu, jde o příslib.
A ještě poznámka: o pobídkách ze strany státu informace nemáme.
V delegaci jsou mj. náměstek moravskoslezského hejtmana Pavel Drobil a primátor města Ostravy Aleš Zedník.
Konkrétní pobídky zpracoval tedy před cestou kraj ve spolupráci s městem Ostravou a představují jakýsi balíček investic a služeb pro investora – zčásti by je financoval kraj, zčásti stát:
Nošovice i Mošnov: Náměstek hejtmana Pavel Drobil říká: "Korejské straně jsme společně nabídli:
* je tu nabídka postavit integrované záchranné centrum pro celé Beskydy – stanici pro hasiče, policii a další záchranáře přímo v Nošovicích
* možnost postavit heliport opět přímo v Nošovicích, v Mošnově je tato možnost automaticky
* zajištění hromadné dopravy na místa (Nošovice, Mošnov) dle požadavků zaměstnavatele (MHD, meziměstské linkové busy, organizační pomoc i závazek veřejné služby tak, aby se lidé dostali řádně na pracoviště) – zajistil by kraj
* zajištění kancelářských prostor (požadavek je na cca 2000 m2) optimálně v Ostravě a po dobu, kdy Hyundai nebude mít vlastní administrativní budovu (asi 2 roky)
* administrativní podpora projektu výstavby továrny (veškeré úřední úkony ze strany ostravského magistrátu i krajského úřadu, a samozřejmě zdůrazňuji – zcela v intencích našich zákonů!!!!)
* školství – 1st International School of Ostrava nabízí místa pro vzdělávání dětí manažerů továrny (SŠ, mateřská škola), je tu nabídka oborů na klíč ve středním školství spravovaném krajem (leccos už připraveno je a investor byl vyzván, aby v případě zájmu specifikoval blíže), podpora vysokých škol
* zajištění adaptačních kurzů pro manažery a jejich rodiny („jak se zorientovat v životě v Česku“)
* celní správa je schopná zajistit veškeré služby pohybu zboží v rámci EU a vybuduje na klíč speciální pracoviště dostupné přímo z továrny."
Už dříve bylo zveřejněno, že se kraj v případě příchodu investora dočká urychleného řešení dopravní situace – jde hlavně o dokončení kvalitního silničního spojení na Slovensko a do Polska včetně obchvatů například Jablunkova nebo Českého Těšína. Modernizace železniční dopravy – tam mj. jde také o železniční spojení směrem k letišti Mošnov a celkovou modernizaci III. koridoru ke slovenské hranici. Dopravní otázky nejsou součástí investičních pobídek státu, jde o příslib.
A ještě poznámka: o pobídkách ze strany státu informace nemáme.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk