https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jadran-express-letos-prepravil-vice-nez-pet-a-pul-tisice-cestujicich
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Jadran Express letos přepravil více než pět a půl tisíce cestujících

17. října 2005 | České dráhy
Oblíbený letní autovlak Jadran Expres jezdící v letní sezóně na trase Praha – Brno – Split letos přepravil 5 602 cestujících a 795 aut a motocyklů. Čtrnáct párů vlaků o deseti až jedenácti vozech tak bylo obsazeno v průměru ze 68 procent, některé ze spojů pak byly vytíženy prakticky na 100 procent.

Jadran Expres letos jezdil v době od 17. června do 18. září 2005 vždy jednou týdně. Pravidelně odjížděl z Prahy do Splitu v pátek, v sobotu přijížděl do Splitu a zpět do Prahy se vracel vždy v neděli. Cesta po trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň – Maribor – Split trvala přibližně 22 hodin a cestující se vyhnuli obvyklým zácpám, ke kterým při výměně turnusů při letní dovolené v Chorvatsku docházelo. Jadran Express umožňoval také přepravu osobních automobilů a motocyklů na dvou speciálních vagónech z Prahy a jednom vagóně z Brna do Splitu.

Vedle tří speciálních autovozů nabízel cestujícím Jadran Express cestování v jednom lůžkovém, dvou až třech lehátkových a ve dvou klasických osobních vozech 2. třídy. V soupravě byl zařazen také klimatizovaný restaurační vůz s barem a speciální vůz pro přepravu objemných zavazadel, jízdních kol a dalšího sportovního náčiní.

Autovlakem již tradičně také na Slovensko

Vedle Jadran Expressu zajišťují České dráhy přepravu osobních aut také ve dvou nočních autovlacích na Slovensko – do Popradu-Tater a do Košic. Tato služba je cestujícím k dispozici denně. Zatímco automobil je přepravován ve speciálním voze v soupravě nočního expresu, jeho osádka může klidně spát v lůžkovém nebo lehátkovém vagónu. Obliba a počet cestujících těchto autovlaků roste. Například zatímco v roce 2004 bylo přepraveno 1 874 silničních vozidel, jen za první půl rok letošního roku to bylo 1 470 aut a motocyklů. Výhodou autovlaků je vyšší bezpečnost železniční dopravy při cestách na velké vzdálenosti, motoristé se vyhnou dopravním komplikacím na přetížených silnicích, mohou se věnovat svým spolucestujícím – rodinám, dětem či přátelům a do cíle cesty mohou přijet odpočatí, bez prožití stresových dopravních situacích na silnicích.

Jadran Express v číslech:
- souprava o 10 až 11 vozech
- délka vlaku cca 250 metrů
- kapacita vlaku cca 580 míst k sezení/ležení, cca 30 automobilů
- přepraveno 5 602 cestujících
- přepraveno 795 silničních vozidel
- přepraveno 209 objemných zavazadel ve služebním voze (kola, mopedy atp.)
- před cestou bylo rezervováno 2 356 jídel v restauračním voze

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist