Tiskové zprávy
České dráhy: Jadran Express letos přepravil více než pět a půl tisíce cestujících
17. října 2005 | České dráhy
Oblíbený letní autovlak Jadran Expres jezdící v letní sezóně na trase Praha – Brno – Split letos přepravil 5 602 cestujících a 795 aut a motocyklů. Čtrnáct párů vlaků o deseti až jedenácti vozech tak bylo obsazeno v průměru ze 68 procent, některé ze spojů pak byly vytíženy prakticky na 100 procent.
Jadran Expres letos jezdil v době od 17. června do 18. září 2005 vždy jednou týdně. Pravidelně odjížděl z Prahy do Splitu v pátek, v sobotu přijížděl do Splitu a zpět do Prahy se vracel vždy v neděli. Cesta po trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň – Maribor – Split trvala přibližně 22 hodin a cestující se vyhnuli obvyklým zácpám, ke kterým při výměně turnusů při letní dovolené v Chorvatsku docházelo. Jadran Express umožňoval také přepravu osobních automobilů a motocyklů na dvou speciálních vagónech z Prahy a jednom vagóně z Brna do Splitu.
Vedle tří speciálních autovozů nabízel cestujícím Jadran Express cestování v jednom lůžkovém, dvou až třech lehátkových a ve dvou klasických osobních vozech 2. třídy. V soupravě byl zařazen také klimatizovaný restaurační vůz s barem a speciální vůz pro přepravu objemných zavazadel, jízdních kol a dalšího sportovního náčiní.
Autovlakem již tradičně také na Slovensko
Vedle Jadran Expressu zajišťují České dráhy přepravu osobních aut také ve dvou nočních autovlacích na Slovensko – do Popradu-Tater a do Košic. Tato služba je cestujícím k dispozici denně. Zatímco automobil je přepravován ve speciálním voze v soupravě nočního expresu, jeho osádka může klidně spát v lůžkovém nebo lehátkovém vagónu. Obliba a počet cestujících těchto autovlaků roste. Například zatímco v roce 2004 bylo přepraveno 1 874 silničních vozidel, jen za první půl rok letošního roku to bylo 1 470 aut a motocyklů. Výhodou autovlaků je vyšší bezpečnost železniční dopravy při cestách na velké vzdálenosti, motoristé se vyhnou dopravním komplikacím na přetížených silnicích, mohou se věnovat svým spolucestujícím – rodinám, dětem či přátelům a do cíle cesty mohou přijet odpočatí, bez prožití stresových dopravních situacích na silnicích.
Jadran Express v číslech:
- souprava o 10 až 11 vozech
- délka vlaku cca 250 metrů
- kapacita vlaku cca 580 míst k sezení/ležení, cca 30 automobilů
- přepraveno 5 602 cestujících
- přepraveno 795 silničních vozidel
- přepraveno 209 objemných zavazadel ve služebním voze (kola, mopedy atp.)
- před cestou bylo rezervováno 2 356 jídel v restauračním voze
Jadran Expres letos jezdil v době od 17. června do 18. září 2005 vždy jednou týdně. Pravidelně odjížděl z Prahy do Splitu v pátek, v sobotu přijížděl do Splitu a zpět do Prahy se vracel vždy v neděli. Cesta po trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň – Maribor – Split trvala přibližně 22 hodin a cestující se vyhnuli obvyklým zácpám, ke kterým při výměně turnusů při letní dovolené v Chorvatsku docházelo. Jadran Express umožňoval také přepravu osobních automobilů a motocyklů na dvou speciálních vagónech z Prahy a jednom vagóně z Brna do Splitu.
Vedle tří speciálních autovozů nabízel cestujícím Jadran Express cestování v jednom lůžkovém, dvou až třech lehátkových a ve dvou klasických osobních vozech 2. třídy. V soupravě byl zařazen také klimatizovaný restaurační vůz s barem a speciální vůz pro přepravu objemných zavazadel, jízdních kol a dalšího sportovního náčiní.
Autovlakem již tradičně také na Slovensko
Vedle Jadran Expressu zajišťují České dráhy přepravu osobních aut také ve dvou nočních autovlacích na Slovensko – do Popradu-Tater a do Košic. Tato služba je cestujícím k dispozici denně. Zatímco automobil je přepravován ve speciálním voze v soupravě nočního expresu, jeho osádka může klidně spát v lůžkovém nebo lehátkovém vagónu. Obliba a počet cestujících těchto autovlaků roste. Například zatímco v roce 2004 bylo přepraveno 1 874 silničních vozidel, jen za první půl rok letošního roku to bylo 1 470 aut a motocyklů. Výhodou autovlaků je vyšší bezpečnost železniční dopravy při cestách na velké vzdálenosti, motoristé se vyhnou dopravním komplikacím na přetížených silnicích, mohou se věnovat svým spolucestujícím – rodinám, dětem či přátelům a do cíle cesty mohou přijet odpočatí, bez prožití stresových dopravních situacích na silnicích.
Jadran Express v číslech:
- souprava o 10 až 11 vozech
- délka vlaku cca 250 metrů
- kapacita vlaku cca 580 míst k sezení/ležení, cca 30 automobilů
- přepraveno 5 602 cestujících
- přepraveno 795 silničních vozidel
- přepraveno 209 objemných zavazadel ve služebním voze (kola, mopedy atp.)
- před cestou bylo rezervováno 2 356 jídel v restauračním voze
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk