https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jadran-express-vyjede-i-letos
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

ČD Travel: Jadran express vyjede i letos

17. února 2004 | ČD Travel
Vzhledem k úspěšnému provozu charterového vlaku Cestovní kanceláře ČD Jadran express v roce 2003, bude tento vlak provozován i v roce 2004.

Několik čísel z provozu v roce 2003:
* Celková doba jízdy 24,5 hodin přes území Česka, Rakouska, Slovinska a Chorvatska.
* Ve směru tam a zpět bylo přepraveno 5 778 cestujících a 612 vozidel.
* Celková vytíženost 73,7 % (sedačky 78,1%, lehátka 63,3%, lůžka 63,5% autovozy 84,2%)
* Prodej v CK ČD 92,7% všech jízdenek, zbytek u smluvních prodejců.
* Do jídelního vozu bylo prodáno v předprodeji 726 kompletních jídelních menu.
* Služeb jídelního vozu využilo v průběhu cesty celkem 88% cestujících.
* Podle ankety by vlak svým známým doporučilo 78% cestujících.
* 45% vozidel mělo pražskou značku, 8,2% bylo z moravských krajů.
* Vlakem bylo přepraveno i velmi mnoho jízdních kol, motocyklů, lodí i psů.

Anketa organizovaná společností JLV, která v tomto vlaku zajišťuje gastronomický a ubytovací servis, přesto ukázala některé dílčí nedostatky, které jsme pro letošní sezónu již odstranili. Celkově byl však vlak cestujícími i medii hodnocen velmi příznivě (po dobu provozu bylo zaznamenáno celkem více než 80 článků a relací). Překvapivě málo bylo například stížností na dobu jízdy. Stížnosti, které byly zaznamenány, jsou téměř všechny řešeny úpravami provozu v roce 2004. Podle rozboru obsazenosti a například typů přepravovaných vozidel vlakem cestovala i klientela, která většinou služeb vlakové dopravy dosud nevyužívala.

Jadran express 2004
* Provoz vlaku od 18.6. 2004 (v kombinaci bus/vlak již od 11.6.), do 19.9. (vlak/bus do 26.9.)
* Jízdní doba 21 hod.
* Jízdní řád: odjezd z Prahy v pátek cca 12.00, příjezd do Splitu sobota 9.00 hod., odjezd ze Splitu v sobotu cca 17.00, příjezd do Prahy neděle v cca 14.30 (přesný jízdní řád bude k dispozici v průběhu února)
* V Chorvatsku jsou nově zavedeny zastávky pro vlakové přípoje. Perkovič pro směr na Šibenik Knin pro směr na Zadar.
* Jeden autovůz bude nakládán v Brně v areálu stanice Brno hl. n.
* Skladba vlaku - celkem 11 vozů
* Zpáteční cena sedačky „2“ třída (8 v kupé) 1 990,- Kč (1 kombinovaný nákladní/osobní vůz BDs, to je celkem 40 míst)
* Sedačky „1“ třída (6 v kupé - čalouněné sedačky): 2 600,- (3 vozy celkem tj. celkem 180 míst),
* Lehátko: 3 600,- (2 vozy Bc, tj. celkem 80 míst),
* Lůžko: 5 000,- (1 vůz WLAB tj. celkem 30 míst)
* Auto (max délka 5m, výška 1,5m): 1 990,- (samostatná cena) (3 vozy Ddlm celkem 30 míst)
* Klimatizovaný jídelní vůz se službami JLV a.s.
* Autobusové transfery - II. pásmo Split - Gradac - Split se zastávkami na dalmatském pobřeží 550 Kč a zpáteční jízdenku (I. pásmo Split – Baško Polje včetně – Split 350 Kč).
* Ceny JLV menu v předprodeji: snídaně 89 Kč, oběd nebo večeře 189 Kč, komplet snídaně + oběd nebo večeře 249 Kč, komplet snídaně + oběd + večeře 399 Kč.
* Každý cestující obdrží tištěného vlakového průvodce s informacemi o jízdním řádu, projížděných oblastech a dalšími důležitými informacemi.
* Vlak bude po celou dobu jízdy doprovázen průvodci Cestovní kanceláře Českých drah a průvodci JLV v lehátkových a lůžkových vozech.

Prodej bude zajištěn ve všech pobočkách ČD travel, ve všech mezinárodních pokladnách ČD, v terminálech prodejního systému AMS BUS, v pobočkách CK ČEDOK a v dalších autorizovaných cestovních kancelářích. Již dnes CK ČD rezervovala v obou směrech více než 200 míst pro vozidla a téměř 2000 jízdenek, což představuje asi čtvrtinu celkové kapacity.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist