Eva Rolečková "> Jak dál s výstavbou pražského metra? Upřednostnit trasu D - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jak-dal-s-vystavbou-prazskeho-metra-uprednostnit-trasu-d
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Jak dál s výstavbou pražského metra? Upřednostnit trasu D

5. března 2009 | Strana zelených
Autor: Eva Rolečková
Zelení dlouhodobě kritizují prodloužení trasy metra A na pražské letiště Ruzyně. Napojení letiště Ruzyně na centrum města kapacitní kolejovou dopravou totiž levněji a rychleji zajistí modernizovaná železniční dráha.

Výstavba metra na letiště v délce 13 kilometrů přijde minimálně na 40 miliard Kč, provozní náklady jsou odhadovány na 500 mil. ročně. Modernizace železnice Praha - Kladno s odbočkou na letiště bude stát min. o 10 miliard méně a její provoz bude ve srovnání s linkou metra do stejného místa levnější o 200 milionů korun ročně.

Kromě nižších nákladů a rychlejší realizace má železnice oproti metru při obsluze letiště i další výhody: např. kratší jízdní dobu nebo větší komfort pro cestující – více místa pro zavazadla, toaleta, první třída.

Zelení proto považují za důležité, aby město před vedením metra trasy A na letiště dalo přednost výstavbě metra trasy D, a to financováním z veřejných rozpočtů. Financování prostřednictvím PPP (Public Private Partnership - Partnerství veřejného a soukromého sektoru) totiž fakticky znamená odklad o několik dalších let.

Zuzana Drhová, zastupitelka SZ a místopředsedkyně výboru Evropských fondů: „Metro D by mělo dostat přednost a mělo by se financovat s podporou fondů Evropské unie. Situace obslužnosti veřejnou dopravou na Praze 4 a 12, kde žijí statisíce obyvatel odkázaných zejména na autobusovou dopravu, je kritická. V dohledné době bude navíc potřeba opravit Nuselský most a omezit takto dopravu na trase metra C, což odřízne celou tuto část Prahy od centra.“

Petra KolínskáPetra Kolínská, předsedkyně klubu SZ a členka dopravního výboru ZHMP: „ Jenom prodloužení metra A z Dejvic do Motola bude stát 17, 5 mld. Kč a podporu z Evropských fondů ve výši asi 7, 3 mld. Kč bude třeba dofinancovat 10 mld. Kč z jiných zdrojů. Prodloužení na letiště Ruzyně je proto v dohledné době finančně nereálné, a protože tam povede železnice, tak i zbytečné.“

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist