https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jizdni-rad-v-jihomoravskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Jízdní řád v Jihomoravském kraji

27. listopadu 2006 | České dráhy
Jízdní řád v Jihomoravském kraji

V Jihomoravském kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Jihomoravského kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy.


Rozsah regionální dopravy

V oblasti Jihomoravského kraje došlo ze strany objednavatele regionální osobní dopravy – Jihomoravského kraje – k navýšení objemu dopravy, a to o 3,6 % vlakových kilometrů. V roce 2006 ujely vlaky kategorie osobní a spěšné v Jihomoravském kraji denně 22 346 vlakových kilometrů, v roce 2007 bude tato hodnota činit 23 147 vlakových kilometrů.


Novinky ve vozovém parku

V průběhu platnosti jízdního řádu 2006/2007 dojde k nasazení rekonstruovaných motorových, přípojných a řídících vozů řad 854, 054 a 954. Vozidla budou nasazena v převážné míře na trati Brno – Jihlava a Brno – Hrušovany nad Jevišovkou / Ivančice.

Rovněž se očekává dodávka motorových jednotek „Regionova“, Jihomoravský kraj uplatnil svoji představu o nasazení třídílné verze. Nasazení souprav se po jejich dodání předpokládá na Veselsku a Hodonínsku.


Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK)

V průběhu platnosti JŘ 2006/2007 se rozšíří IDS JMK do dalších oblastí. Od 4. 3. 2007 na Boskovicko a Letovicko a předpokládaně k 1. 7. 2006 do IDS JMK přistoupí zbývající část Vyškovska a Bučovicka. Ke dni 10. 12. 2006 bude zaintegrováno celkem 261,2 km tratí Jihomoravského kraje, od 4. 3. 2007 již 310,5 km a v létě 2007 by se mělo jednat o 365,9 km tratí. IDS JMK však již proniká i do sousedních krajů. V kraji Vysočina je integrováno 5,8 km tratě a od března 2007 bude integrováno 7,4 km Pardubického kraje.

Jednotlivé směry vlakových linek jsou rozlišeny označením S nebo R a příslušným číslem (S2, S21, S3, S31, S4, S41, S6, R7).


Regionální doprava podle tratí

Blanensko, Boskovicko, Letovicko (trať 260, 262 – linky S2, S21)
Na trati 260 dochází z důvodu rozšíření IDS JMK k rozsáhlým změnám jízdního řádu. Mezi Brnem a Českou Třebovou pojedou nově tři páry spěšných vlaků, které doplní dvouhodinový takt rychlíků na hodinový. Z důvodů lepších návazností v přestupních uzlech IDS JMK dochází k rozlomení vozebního ramene osobních vlaků v Letovicích, počet osobních vlaků mezi Brnem a Skalicí nad Svitavou vzroste o jeden pár. Ve směru z Brna se odjezdy osobních vlaků posunou o 30 minut, ve směru opačném zůstávají časové polohy osobních vlaků beze změny.
Upraven bude i jízdní řád na trati do Boskovic, regionální vlaky budou nově vedeny od rychlíků, jedoucích po hlavní trati, čímž dojde ke zkrácení cestovní doby například v relaci Brno – Boskovice ze současných 56 na 42 minut.

Tišnovsko, Nedvědicko (trať 250, 251 – linky S3, S31)
Na hlavní trati Brno – Tišnov – Níhov (- Žďár nad Sázavou) i na navazující trati směr Nedvědice zůstávají zachovány minutové polohy vlaků regionální dopravy. Ode dne vyhlášení bude otevřena nová zastávka Brno-Lesná.

Sokolnicko, Vyškovsko (trať 300 – linky S2, R7)
Vzhledem k rozsáhlým změnám v dálkové dopravě na rameni Brno – Ostrava dochází ke změnám ve vedení spěšných vlaků mezi Brnem a Vyškovem na Moravě, jejich počet bude redukován o jeden pár. Celkově však nabídka v relaci Brno – Vyškov na Moravě vzroste z nynějších 20 na 24 párů vlaků v pracovní dny. Jízdní řád vlaků mezi Brnem hl.n. a Křenovicemi horním nádraží zůstává beze změn.

Židlochovicko, Břeclavsko (trať 250 – linka S3 a dále tratě 246, 253, 254, 255, 330)
Jízdní řád na hlavní trati Brno – Břeclav i na navazujících lokálních tratích směr Pohořelice, Hustopeče u Brna a Čejč zůstávají beze změn.
Na trati Břeclav – Znojmo dochází v denní době k posunu vlaků základní sítě o 60 minut. Nynější dva vlaky Břeclav – Mikulov na Moravě s odjezdem z Břeclavi v 16.58 hod a 18.58 hod budou nově pokračovat dále do Znojma, resp. Hrušovan nad Jevišovkou.
Na trati Přerov - Břeclav dochází u většiny regionálních osobních vlaků ve směru z Břeclavi k úpravě taktových časů odjezdů z nynější 57. minuty na 46. minutu. V úseku mezi Hodonínem a Břeclaví je nově veden osobní vlak s odjezdem z Hodonína v 19.04 hod. Večerní vlak s odjezdem z Břeclavi v 18.54 hod bude jezdit denně.

Rosicko (trať 240 – linka S4)
V podvečerních hodinách je z Brna do Zastávky u Brna a zpět veden nový vlak odjíždějící z Brna hl.n. v 18.05 hod. Nově pojede v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli vlak z Brna hl.n. do Rapotic s odjezdem z Brna v 0.37 hod.

Ivančicko (trať 244 – linka S41)
Vybrané vlaky ve směru Moravský Krumlov v ranní špičce a všechny vlaky v odpolední špičce povezou přímé vozy z/do Ivančic, resp. Oslavan. V ranní špičce je v úseku Rakšice – Brno zaveden 30minutový takt, v denní době je pak v úseku Brno – Bohutice a Moravské Bránice – Ivančice zaveden 60minutový takt. O sobotách a nedělích je nabídka spojů mezi Brnem a Moravskými Bránicemi rozšířena rovněž do 60minutového taktu (nyní 120 minutový takt).
Nově mají také cestující z Moravského Krumlova možnost využít přímého vlaku do Bohutic s odjezdem z Brna hl. n. ve 22.40 hod. Nově je také zaveden v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli vlak Střelice – Oslavany, který má ve Střelicích přípoj od osobního vlaku s odjezdem z Brna hl. n. v 0.37 hod.

Slavkovsko a Bučovicko (trať 340 – linka S6)
Ve směru do Brna dochází v ranních hodinách k posunům časů příjezdů do Brna hl. n. do 30 minutového taktu, a to již od 4.50 hod. Ve směru z Brna je v pracovní dny zaveden nový osobní vlak do Nesovic s odjezdem z Brna hl. n. v 17.53 hod. Odpolední osobní vlak odjíždějící z Brna hl.n. v 16.49 hod bude z Nesovic prodloužen až do Nemotic.

Veselsko a Kyjovsko (trať 340)
V pracovní dny je mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem v ranní době zaveden další pár osobních vlaků s odjezdem z Veselí nad Moravou v 7.58 hod, z Kyjova pak v 8.55 hod. V odpoledních hodinách budou vybrané vlaky mezi Moravským Pískem a Bzencem prodlouženy do Kyjova a zpět. Ve večerní době dochází ke dvěma změnám. V pracovní dny bude jezdit nový pár vlaků z Kyjova do Nemotic a zpět, který bude mít v Nemoticích přípoj dále ve směru do Nesovic a dále do Brna. Denně bude naopak veden nový osobní vlak z Veselí nad Moravou do Kyjova s odjezdem v 19.58 hod.

Veselsko a Hodonínsko (trať 343)
Jízdní řád v úseku Veselí nad Moravou – Javorník nad Veličkou a stejně tak v úseku Veselí nad Moravou – Rohatec zůstává beze změn.

Znojemsko (tratě 241, 248)
Jízdní řád na trati Znojmo – Okříšky zůstává beze změn.
Na trati mezi Znojmem a Šatovem dochází k rozšíření nabídky vlakových spojů a úpravám omezení jejich jízdy. Od začátku platnosti nového jízdního řádu bude zahájen elektrický provoz v přeshraničním úseku Šatov – Retz. V průběhu platnosti jízdního řádu pak bude mezi Šatovem a Znojmem pokračovat elektrizace zbývajícího úseku, což se neobejde bez dlouhodobé výluky a náhradní autobusové dopravy. Tato bude s největší pravděpodobností zahájena 1. 9. 2007.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist