Tiskové zprávy
České dráhy: Jízdní řád v Jihomoravském kraji
27. listopadu 2006 | České dráhy
Jízdní řád v Jihomoravském kraji
V Jihomoravském kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Jihomoravského kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy.
Rozsah regionální dopravy
V oblasti Jihomoravského kraje došlo ze strany objednavatele regionální osobní dopravy – Jihomoravského kraje – k navýšení objemu dopravy, a to o 3,6 % vlakových kilometrů. V roce 2006 ujely vlaky kategorie osobní a spěšné v Jihomoravském kraji denně 22 346 vlakových kilometrů, v roce 2007 bude tato hodnota činit 23 147 vlakových kilometrů.
Novinky ve vozovém parku
V průběhu platnosti jízdního řádu 2006/2007 dojde k nasazení rekonstruovaných motorových, přípojných a řídících vozů řad 854, 054 a 954. Vozidla budou nasazena v převážné míře na trati Brno – Jihlava a Brno – Hrušovany nad Jevišovkou / Ivančice.
Rovněž se očekává dodávka motorových jednotek „Regionova“, Jihomoravský kraj uplatnil svoji představu o nasazení třídílné verze. Nasazení souprav se po jejich dodání předpokládá na Veselsku a Hodonínsku.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK)
V průběhu platnosti JŘ 2006/2007 se rozšíří IDS JMK do dalších oblastí. Od 4. 3. 2007 na Boskovicko a Letovicko a předpokládaně k 1. 7. 2006 do IDS JMK přistoupí zbývající část Vyškovska a Bučovicka. Ke dni 10. 12. 2006 bude zaintegrováno celkem 261,2 km tratí Jihomoravského kraje, od 4. 3. 2007 již 310,5 km a v létě 2007 by se mělo jednat o 365,9 km tratí. IDS JMK však již proniká i do sousedních krajů. V kraji Vysočina je integrováno 5,8 km tratě a od března 2007 bude integrováno 7,4 km Pardubického kraje.
Jednotlivé směry vlakových linek jsou rozlišeny označením S nebo R a příslušným číslem (S2, S21, S3, S31, S4, S41, S6, R7).
Regionální doprava podle tratí
Blanensko, Boskovicko, Letovicko (trať 260, 262 – linky S2, S21)
Na trati 260 dochází z důvodu rozšíření IDS JMK k rozsáhlým změnám jízdního řádu. Mezi Brnem a Českou Třebovou pojedou nově tři páry spěšných vlaků, které doplní dvouhodinový takt rychlíků na hodinový. Z důvodů lepších návazností v přestupních uzlech IDS JMK dochází k rozlomení vozebního ramene osobních vlaků v Letovicích, počet osobních vlaků mezi Brnem a Skalicí nad Svitavou vzroste o jeden pár. Ve směru z Brna se odjezdy osobních vlaků posunou o 30 minut, ve směru opačném zůstávají časové polohy osobních vlaků beze změny.
Upraven bude i jízdní řád na trati do Boskovic, regionální vlaky budou nově vedeny od rychlíků, jedoucích po hlavní trati, čímž dojde ke zkrácení cestovní doby například v relaci Brno – Boskovice ze současných 56 na 42 minut.
Tišnovsko, Nedvědicko (trať 250, 251 – linky S3, S31)
Na hlavní trati Brno – Tišnov – Níhov (- Žďár nad Sázavou) i na navazující trati směr Nedvědice zůstávají zachovány minutové polohy vlaků regionální dopravy. Ode dne vyhlášení bude otevřena nová zastávka Brno-Lesná.
Sokolnicko, Vyškovsko (trať 300 – linky S2, R7)
Vzhledem k rozsáhlým změnám v dálkové dopravě na rameni Brno – Ostrava dochází ke změnám ve vedení spěšných vlaků mezi Brnem a Vyškovem na Moravě, jejich počet bude redukován o jeden pár. Celkově však nabídka v relaci Brno – Vyškov na Moravě vzroste z nynějších 20 na 24 párů vlaků v pracovní dny. Jízdní řád vlaků mezi Brnem hl.n. a Křenovicemi horním nádraží zůstává beze změn.
Židlochovicko, Břeclavsko (trať 250 – linka S3 a dále tratě 246, 253, 254, 255, 330)
Jízdní řád na hlavní trati Brno – Břeclav i na navazujících lokálních tratích směr Pohořelice, Hustopeče u Brna a Čejč zůstávají beze změn.
Na trati Břeclav – Znojmo dochází v denní době k posunu vlaků základní sítě o 60 minut. Nynější dva vlaky Břeclav – Mikulov na Moravě s odjezdem z Břeclavi v 16.58 hod a 18.58 hod budou nově pokračovat dále do Znojma, resp. Hrušovan nad Jevišovkou.
Na trati Přerov - Břeclav dochází u většiny regionálních osobních vlaků ve směru z Břeclavi k úpravě taktových časů odjezdů z nynější 57. minuty na 46. minutu. V úseku mezi Hodonínem a Břeclaví je nově veden osobní vlak s odjezdem z Hodonína v 19.04 hod. Večerní vlak s odjezdem z Břeclavi v 18.54 hod bude jezdit denně.
Rosicko (trať 240 – linka S4)
V podvečerních hodinách je z Brna do Zastávky u Brna a zpět veden nový vlak odjíždějící z Brna hl.n. v 18.05 hod. Nově pojede v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli vlak z Brna hl.n. do Rapotic s odjezdem z Brna v 0.37 hod.
Ivančicko (trať 244 – linka S41)
Vybrané vlaky ve směru Moravský Krumlov v ranní špičce a všechny vlaky v odpolední špičce povezou přímé vozy z/do Ivančic, resp. Oslavan. V ranní špičce je v úseku Rakšice – Brno zaveden 30minutový takt, v denní době je pak v úseku Brno – Bohutice a Moravské Bránice – Ivančice zaveden 60minutový takt. O sobotách a nedělích je nabídka spojů mezi Brnem a Moravskými Bránicemi rozšířena rovněž do 60minutového taktu (nyní 120 minutový takt).
Nově mají také cestující z Moravského Krumlova možnost využít přímého vlaku do Bohutic s odjezdem z Brna hl. n. ve 22.40 hod. Nově je také zaveden v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli vlak Střelice – Oslavany, který má ve Střelicích přípoj od osobního vlaku s odjezdem z Brna hl. n. v 0.37 hod.
Slavkovsko a Bučovicko (trať 340 – linka S6)
Ve směru do Brna dochází v ranních hodinách k posunům časů příjezdů do Brna hl. n. do 30 minutového taktu, a to již od 4.50 hod. Ve směru z Brna je v pracovní dny zaveden nový osobní vlak do Nesovic s odjezdem z Brna hl. n. v 17.53 hod. Odpolední osobní vlak odjíždějící z Brna hl.n. v 16.49 hod bude z Nesovic prodloužen až do Nemotic.
Veselsko a Kyjovsko (trať 340)
V pracovní dny je mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem v ranní době zaveden další pár osobních vlaků s odjezdem z Veselí nad Moravou v 7.58 hod, z Kyjova pak v 8.55 hod. V odpoledních hodinách budou vybrané vlaky mezi Moravským Pískem a Bzencem prodlouženy do Kyjova a zpět. Ve večerní době dochází ke dvěma změnám. V pracovní dny bude jezdit nový pár vlaků z Kyjova do Nemotic a zpět, který bude mít v Nemoticích přípoj dále ve směru do Nesovic a dále do Brna. Denně bude naopak veden nový osobní vlak z Veselí nad Moravou do Kyjova s odjezdem v 19.58 hod.
Veselsko a Hodonínsko (trať 343)
Jízdní řád v úseku Veselí nad Moravou – Javorník nad Veličkou a stejně tak v úseku Veselí nad Moravou – Rohatec zůstává beze změn.
Znojemsko (tratě 241, 248)
Jízdní řád na trati Znojmo – Okříšky zůstává beze změn.
Na trati mezi Znojmem a Šatovem dochází k rozšíření nabídky vlakových spojů a úpravám omezení jejich jízdy. Od začátku platnosti nového jízdního řádu bude zahájen elektrický provoz v přeshraničním úseku Šatov – Retz. V průběhu platnosti jízdního řádu pak bude mezi Šatovem a Znojmem pokračovat elektrizace zbývajícího úseku, což se neobejde bez dlouhodobé výluky a náhradní autobusové dopravy. Tato bude s největší pravděpodobností zahájena 1. 9. 2007.
V Jihomoravském kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Jihomoravského kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy.
Rozsah regionální dopravy
V oblasti Jihomoravského kraje došlo ze strany objednavatele regionální osobní dopravy – Jihomoravského kraje – k navýšení objemu dopravy, a to o 3,6 % vlakových kilometrů. V roce 2006 ujely vlaky kategorie osobní a spěšné v Jihomoravském kraji denně 22 346 vlakových kilometrů, v roce 2007 bude tato hodnota činit 23 147 vlakových kilometrů.
Novinky ve vozovém parku
V průběhu platnosti jízdního řádu 2006/2007 dojde k nasazení rekonstruovaných motorových, přípojných a řídících vozů řad 854, 054 a 954. Vozidla budou nasazena v převážné míře na trati Brno – Jihlava a Brno – Hrušovany nad Jevišovkou / Ivančice.
Rovněž se očekává dodávka motorových jednotek „Regionova“, Jihomoravský kraj uplatnil svoji představu o nasazení třídílné verze. Nasazení souprav se po jejich dodání předpokládá na Veselsku a Hodonínsku.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK)
V průběhu platnosti JŘ 2006/2007 se rozšíří IDS JMK do dalších oblastí. Od 4. 3. 2007 na Boskovicko a Letovicko a předpokládaně k 1. 7. 2006 do IDS JMK přistoupí zbývající část Vyškovska a Bučovicka. Ke dni 10. 12. 2006 bude zaintegrováno celkem 261,2 km tratí Jihomoravského kraje, od 4. 3. 2007 již 310,5 km a v létě 2007 by se mělo jednat o 365,9 km tratí. IDS JMK však již proniká i do sousedních krajů. V kraji Vysočina je integrováno 5,8 km tratě a od března 2007 bude integrováno 7,4 km Pardubického kraje.
Jednotlivé směry vlakových linek jsou rozlišeny označením S nebo R a příslušným číslem (S2, S21, S3, S31, S4, S41, S6, R7).
Regionální doprava podle tratí
Blanensko, Boskovicko, Letovicko (trať 260, 262 – linky S2, S21)
Na trati 260 dochází z důvodu rozšíření IDS JMK k rozsáhlým změnám jízdního řádu. Mezi Brnem a Českou Třebovou pojedou nově tři páry spěšných vlaků, které doplní dvouhodinový takt rychlíků na hodinový. Z důvodů lepších návazností v přestupních uzlech IDS JMK dochází k rozlomení vozebního ramene osobních vlaků v Letovicích, počet osobních vlaků mezi Brnem a Skalicí nad Svitavou vzroste o jeden pár. Ve směru z Brna se odjezdy osobních vlaků posunou o 30 minut, ve směru opačném zůstávají časové polohy osobních vlaků beze změny.
Upraven bude i jízdní řád na trati do Boskovic, regionální vlaky budou nově vedeny od rychlíků, jedoucích po hlavní trati, čímž dojde ke zkrácení cestovní doby například v relaci Brno – Boskovice ze současných 56 na 42 minut.
Tišnovsko, Nedvědicko (trať 250, 251 – linky S3, S31)
Na hlavní trati Brno – Tišnov – Níhov (- Žďár nad Sázavou) i na navazující trati směr Nedvědice zůstávají zachovány minutové polohy vlaků regionální dopravy. Ode dne vyhlášení bude otevřena nová zastávka Brno-Lesná.
Sokolnicko, Vyškovsko (trať 300 – linky S2, R7)
Vzhledem k rozsáhlým změnám v dálkové dopravě na rameni Brno – Ostrava dochází ke změnám ve vedení spěšných vlaků mezi Brnem a Vyškovem na Moravě, jejich počet bude redukován o jeden pár. Celkově však nabídka v relaci Brno – Vyškov na Moravě vzroste z nynějších 20 na 24 párů vlaků v pracovní dny. Jízdní řád vlaků mezi Brnem hl.n. a Křenovicemi horním nádraží zůstává beze změn.
Židlochovicko, Břeclavsko (trať 250 – linka S3 a dále tratě 246, 253, 254, 255, 330)
Jízdní řád na hlavní trati Brno – Břeclav i na navazujících lokálních tratích směr Pohořelice, Hustopeče u Brna a Čejč zůstávají beze změn.
Na trati Břeclav – Znojmo dochází v denní době k posunu vlaků základní sítě o 60 minut. Nynější dva vlaky Břeclav – Mikulov na Moravě s odjezdem z Břeclavi v 16.58 hod a 18.58 hod budou nově pokračovat dále do Znojma, resp. Hrušovan nad Jevišovkou.
Na trati Přerov - Břeclav dochází u většiny regionálních osobních vlaků ve směru z Břeclavi k úpravě taktových časů odjezdů z nynější 57. minuty na 46. minutu. V úseku mezi Hodonínem a Břeclaví je nově veden osobní vlak s odjezdem z Hodonína v 19.04 hod. Večerní vlak s odjezdem z Břeclavi v 18.54 hod bude jezdit denně.
Rosicko (trať 240 – linka S4)
V podvečerních hodinách je z Brna do Zastávky u Brna a zpět veden nový vlak odjíždějící z Brna hl.n. v 18.05 hod. Nově pojede v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli vlak z Brna hl.n. do Rapotic s odjezdem z Brna v 0.37 hod.
Ivančicko (trať 244 – linka S41)
Vybrané vlaky ve směru Moravský Krumlov v ranní špičce a všechny vlaky v odpolední špičce povezou přímé vozy z/do Ivančic, resp. Oslavan. V ranní špičce je v úseku Rakšice – Brno zaveden 30minutový takt, v denní době je pak v úseku Brno – Bohutice a Moravské Bránice – Ivančice zaveden 60minutový takt. O sobotách a nedělích je nabídka spojů mezi Brnem a Moravskými Bránicemi rozšířena rovněž do 60minutového taktu (nyní 120 minutový takt).
Nově mají také cestující z Moravského Krumlova možnost využít přímého vlaku do Bohutic s odjezdem z Brna hl. n. ve 22.40 hod. Nově je také zaveden v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli vlak Střelice – Oslavany, který má ve Střelicích přípoj od osobního vlaku s odjezdem z Brna hl. n. v 0.37 hod.
Slavkovsko a Bučovicko (trať 340 – linka S6)
Ve směru do Brna dochází v ranních hodinách k posunům časů příjezdů do Brna hl. n. do 30 minutového taktu, a to již od 4.50 hod. Ve směru z Brna je v pracovní dny zaveden nový osobní vlak do Nesovic s odjezdem z Brna hl. n. v 17.53 hod. Odpolední osobní vlak odjíždějící z Brna hl.n. v 16.49 hod bude z Nesovic prodloužen až do Nemotic.
Veselsko a Kyjovsko (trať 340)
V pracovní dny je mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem v ranní době zaveden další pár osobních vlaků s odjezdem z Veselí nad Moravou v 7.58 hod, z Kyjova pak v 8.55 hod. V odpoledních hodinách budou vybrané vlaky mezi Moravským Pískem a Bzencem prodlouženy do Kyjova a zpět. Ve večerní době dochází ke dvěma změnám. V pracovní dny bude jezdit nový pár vlaků z Kyjova do Nemotic a zpět, který bude mít v Nemoticích přípoj dále ve směru do Nesovic a dále do Brna. Denně bude naopak veden nový osobní vlak z Veselí nad Moravou do Kyjova s odjezdem v 19.58 hod.
Veselsko a Hodonínsko (trať 343)
Jízdní řád v úseku Veselí nad Moravou – Javorník nad Veličkou a stejně tak v úseku Veselí nad Moravou – Rohatec zůstává beze změn.
Znojemsko (tratě 241, 248)
Jízdní řád na trati Znojmo – Okříšky zůstává beze změn.
Na trati mezi Znojmem a Šatovem dochází k rozšíření nabídky vlakových spojů a úpravám omezení jejich jízdy. Od začátku platnosti nového jízdního řádu bude zahájen elektrický provoz v přeshraničním úseku Šatov – Retz. V průběhu platnosti jízdního řádu pak bude mezi Šatovem a Znojmem pokračovat elektrizace zbývajícího úseku, což se neobejde bez dlouhodobé výluky a náhradní autobusové dopravy. Tato bude s největší pravděpodobností zahájena 1. 9. 2007.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




