https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jizdni-rad-v-moravskoslezskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Jízdní řád v Moravskoslezském kraji

1. prosince 2006 | České dráhy
V Moravskoslezském kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Moravskoslezského kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy.

Rozsah regionální osobní dopravy je mírně navýšen . Denně bude na území Moravskoslezského kraje vypraveno 14 spěšných a 762 osobních vlaků, které ujedou v průměru 19747 km za den.

Modernizace a elektrizace tratě Ostrava-Svinov - Opava východ . Dojde ke zrychlení dopravy a zvýšení kultury cestování jednak nasazením nových elektrických jednotek řady 471 CityElefant, a také odstraněním přestupů u většiny osobních vlaků ve stanici Ostrava-Svinov ve směru Havířov, Český Těšín a zpět


Dálková doprava

Do Prahy rychleji a častěji - zrychlení a zkvalitnění osobní dopravy je také patrné na relaci Ostrava – Praha, kde jsou vlaky vedeny v téměř pravidelném 2-hodinovém taktu. Dojde ke zkrácení cestovní doby z dnešních 3 hodin 22 minut na 3 hodiny 09 minut (Ostrava-Svinov – Praha-Holešovice) u vlaků SC Pendolino.

Vlaky InterCity nově Vlaky na Slovensko IC „Košičan“, „Fatra“ a „Hradčany“ jsou nově vedeny přes Valašské Meziříčí a IC „Detvan“ přes Havířov. Přesměrování spojů na Slovensko je na relaci Ostrava – Praha Nově bude jezdit vlak IC „Comenius“ spojující Prahu s Krakovem, na kterém budou vedeny přímé vozy do Karviné hl.n a Českého Těšína. Tradiční vlak IC „Ostravan“ bude veden v trase Karviná hl.n. – Praha hl.n. (ráno tam, večer zpět). Do kategorie vlaků IC je nově zařazen i vlak IC Manažer, který nabízí rychlé ranní spojení z Bohumína (odj. 3.48) do Prahy Holešovic a večerní zpět z Prahy Holešovic v 19.26. Mezi Ostravou-Svinovem a Prahou zastavuje tento vlak 2-3 – podobně jako vlaky kategorie SC Pendolino. Ráno i večer je zabezpečen přípoj z a do Karviné hl.n.

Z Ostravy do Brna bude jezdit více rychlíků, základní stávající dvouhodinový takt rychlíků je rozšířen o 5 párů vlaků, takže v přepravních špičkách budou vlaky vedeny v hodinovém intervalu.

Dále bude provozováno obnovené přímé spojení Ostravy z Bratislavou nový vlak InterCity 130/1 „Moravia“ pojede ráno z Ostravy do Bratislavy, večer zpět. Zároveň vlaky nabízejí kvalitní spojení i mezi Ostravskem a Břeclavskem, Hodonínskem, případně Uherskohradišťskem v dané kategorii vlaku.


Nejdůležitější změny v regionální dopravě

Příměstská regionální doprava na Ostravsku – „MS“-takt

MS-takt - příměstská regionální doprava na Ostravsku je organizována v „MS“-taktu – taktovém uspořádání osobních vlaků po převážnou část dne v časovém rozestupu cca 60 minut, který na vybraných tratích s hustou příměstskou dopravu ve špičkách je zkrácen na 30 minut, maximální rozestup mezi vlaky je 120 min (trať 270 Bohumín – Hranice na Moravě).

Taktová doprava zavedena na tratích
(Čadca (SR)) – Mosty u Jablunkova – Český Těšín – Bohumín – Ostrava hl.n. – Ostrava-Svinov (nově zaveden pravidelný hodinový takt) – Studénka – Suchdol nad Odrou – Hranice na Moravě (- Přerov)
Český Těšín – Hnojník – Frýdek-Místek
Český Těšín – Havířov – Ostrava-Kunčice - Ostrava-Svinov
Ostrava hl.n. – Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm (nově 60, resp. 30- minutový takt)
Ostrava-Svinov – Opava východ
Opava východ – Kravaře ve Slezsku - Hlučín
Kravaře ve Slezsku – Chuchelná

Přestupní stanice s pravidelně se opakujícími regionálními okamžitými přípojnými vazbami:
Český Těšín, Bohumín, Ostrava hl.n., Ostrava-Svinov, Frýdek-Místek, Ostrava-Kunčice, Opava východ, Kravaře ve Slezsku

Na ostatních tratích kraje se zpravidla již nejedná o typický příměstský charakter dopravy a rovněž nejsou přepravní proudy tak silné, aby odpovídaly vedení vlaků v hodinovém (ve špičce třicetiminutovém) intervalu. Přesto jsou časové polohy vlaků i na těchto tratích konstruovány tak, aby se kromě místní obsluhy regionu plynule napojily na příměstské taktové vlaky.

Stejně jako na taktovou dopravu kladly České dráhy při sestavě jízdního řádu důraz na regionální vlaky, které jsou vedeny v prodloužených trasách i na více tratích a umožňují tak spojení pro cestující bez přestupu. Jako příklad je možné uvést vlaky na rameni Český Těšín – Havířov – Ostrava-Svinov – Opava východ nebo Čadca – Jablunkov-Návsí - Český Těšín – Bohumín – Hranice na Moravě (- Přerov - Břeclav).

Téměř v pravidelném dvouhodinovém intervalu budou jezdit 2 nové patrové pantografické jednotky CityElefant ř. 471 (druhá jednotka ř. 471 bude nasazena do provozu v průběhu měsíce prosince 2006) na osobních vlacích mezi Opavou východ a Českým Těšínem (přes Ostravu-Svinov a Havířov). Kultura cestování se u těchto spojů dále zvýší zařazením 1. vozové třídy i do příměstských vlaků a zvyšuje se četnost a pravidelnost regionálních vlaků vybavených zvedací plošinou pro přepravu osob na invalidním vozíku – stejně jako jízdních kol.


Zrychlení regionální osobní dopravy – nové spěšné vlaky

Rychlá doprava mezi Ostravou a Opavou je posílena 2 novými spěšnými vlaky


Mezinárodní regionální doprava

Regionální spojení s Polskou republikou přes přechod Bohumín – Chalupki se nově prodlouží na trasu Ostrava hl.n. – Raciborz (resp. Katovice) a zpět.

Podobně jako ze směru z Olomouckého kraje budou i ve směru od Krnova a Opavy nově zastavovat vlaky ČD v polské stanici Glucholazy, kde doposud nebyl umožněn nástup a výstup cestujících.


Přeprava cyklistů

Většina regionálních osobních a spěšných vlaků je v jízdním řádu označena symbolem „kolo“, což znamená, že ve vlaku lze přepravit větší množství jízdních kol (do vyčerpání volné kapacity, cca do 8 kol). Na cyklisty nejvíce využívaných tratích budou v cyklistickou sezónu zařazeny ve vlacích speciální „cyklovozy“. Na trati z Ostravy do Valašského Meziříčí na vybraných vlacích bude cyklistům nově nabídnuta možnost rezervace míst pro kola.


Integrovaná doprava ODIS

V současné době jsou do Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ( ODIS ) zařazeny následující tratě ČD :
270 Bohumín – Studénka
279 Studénka – Bílovec
292 Krnov – Krásné Loučky
310 Opava východ - Krnov
316 Ostrava-Svinov – Opava východ
317 Opava východ – Hlučín
318 Kravaře ve Slezsku – Chuchelná
321 Ostrava-Svinov – Šenov
322 Frýdek-Místek – Dobrá u F.-Místku
323 Ostrava hl.n. – Frýdlant nad Ostravicí
324 Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice

Jízdní doklady ODIS budou uznávány ve všech osobních a spěšných vlacích na zaintegrovaných tratích ČD , také v rychlících na trati č.316 Ostrava-Svinov ( R 880 – R 885) a č.310 Opava východ – Krnov ( R 821,824, 825, 826, 827, 880 – 885)
V prvním čtvrtletí r. 2007 je plánováno rozšíření ODIS na tratích 314 Opava východ – Jakartovice a 315 Opava východ – Hradec nad Moravicí


Modernizační práce

I nadále bude pokračovat stavební a modernizační činnost – bude dokončena elektrizace a modernizace úseku Ostrava-Kunčice – Ostrava hl.n. (včetně vybudování nové zastávky Ostrava centrum) a bude zahájena modernizace koridorové tratě Bohumín – Čadca (SR) v úseku Bystřice nad Olší – Mosty u Jablunkova státní hranice.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist