https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/jizdni-rad-v-olomouckem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Jízdní řád v Olomouckém kraji

27. listopadu 2006 | České dráhy
V Olomouckém kraji došlo na některých tratích k úpravám jízdního řádu na základě požadavku objednavatele, tedy Krajského úřadu Olomouckého kraje a na základě navázání přestupních vazeb mezi vlaky regionální a dálkové dopravy.

Po téměř jedenácti letech jednání na mezivládní i regionální úrovni státní správy České republiky a Polska, a zároveň Českými drahami a polskými drahami PKP, dochází po šedesátiletém přerušení osobní železniční dopravy k opětovnému otevření železničního hraničního přechodu Mikulovice – Glucholazy a nově pak železničního hraničního přechodu Glucholazy-Jindřichov ve Slezsku pro železniční osobní dopravu.

V první fázi budou moci cestující obou států využívat tranzitních vlaků Jeseník-Ostrava s možností výstupu a nástupu ve stanici Glucholazy na polském území, kde před nástupem nebo po výstupu budou pasově odbaveni. Pasové odbavení se cestujících jedoucích tranzitem nedotkne. Cestující nastupující nebo jedoucí do stanice Glucholazy budou v této fázi odbaveni jízdními doklady podle vnitrostátního tarifu. Zavedení této přeshraniční dopravy mezi Českou republikou a Polskem přinese rozvoj turistického ruchu na Jesenicku, zvláště pro milovníky horské turistiky a lyžování na české straně a vyznavače příjemného letního koupání na rozlehlých jezerech v Otmuchově a Nyse na straně polské. Otevření železniční dopravy přispěje taktéž k lepšímu využití pracovních příležitostí v obou regionech.


Regionální doprava podle tratí

Trať 271: Chornice - Prostějov hl.n.
Na této trati je nově zaveden osobní vlak v pracovní dny s odjezdem z Chornice v 5.25 hod. a příjezdem do Prostějova hl.n. v 6.34 hod. Tímto se vyhoví školákům a zaměstnancům, kteří dojíždí do škol a zaměstnání na sedmou hodinu ranní.

Trať 273: Červenka - Senice na Hané
Na této trati byly upraveny jízdní řády vlaků tak, aby byly navázány přestupní vazby ve stanici Červenka na vlaky směr Přerov a Zábřeh na Moravě. Tyto úpravy přispějí ke zlepšení dopravní obslužnosti regionu s krajským městem.

Trať 274: Litovel předměstí - Mladeč
Na základě zvýšeného turistického ruchu, bylo projednáno s Krajským úřadem Olomouckého kraje obnovení pravidelné osobní železniční dopravy v soboty, neděle a svátky v letním období na této trati Tímto se zvýší možnost dostupnosti v letní sezóně např.na hrad Bouzov nebo do Mladečských jeskyní.

Trať 280: Valašské Meziříčí - Hranice na Moravě
Na této trati dochází k podstatným změnám zvláště v dálkové dopravě, kdy touto trasou budou nově jezdit vlaky vyšší kategorie z a na Slovensko, čímž dojde ke zkrácení doby cestování k našim východním sousedům. Nově pro dopravu do hranických škol pojede spěšný vlak z Horní Lidče do Hranic na Moravě, který nahradí stávající rychlík, který MD neobjednalo a zastaví i v Hustopečích nad Bečvou

Trať 270 II: Hranice na Moravě - Přerov
Na této trati je zpřesněna taktová doprava s příjezdem do Přerova zpravidla 7 minut před celou hodinou v hodinovém taktu

Trať 270 I: Zábřeh na Moravě - Přerov
V návaznosti na trať Hranice na Moravě – Přerov byla upravena návazná taktová doprava ve směru Olomouc hl.n. a Zábřeh na Moravě. Odjezd z Přerova je zpravidla v každou celou hodinu a ve špičkách jsou vlaky doplněny v půlhodinovém taktu v nejzatíženějším úseku to je do Olomouce hl.n.

Trať 290: Šumperk - Olomouc hl.n.
Vzhledem ke zrušení objednávky státu na rychlík Bradlo, který v úseku Olomouc hl.n. Šumperk nepojede, došlo k dohodě s KÚOK a tento vlak byl nahrazen spěšným vlakem s návazností na rychlíky z Brna a do Brna ve stanici Olomouc hl.n.

Trať 291: Zábřeh na Moravě - Šumperk
Vzhledem k novému zastavování vlaků vyšší kvality ve stanici Zábřeh na Moravě, byl na této trati upraven jízdní řád vlaků regionální dopravy tak, aby byly navázány přestupní vazby na tyto vlaky z regionu Šumperka Jesenicka. Tímto dojde ke zvýšení cestovní rychlosti jak ve směru do Prahy tak i ve směru do Olomouce a na Ostravsko a Slovensko
Na této trati byly v nedávné minulosti nasazeny do zkušebního provozu a od nového jízdního řádu do pravidelného provozu nové moderní motorové jednotky REGIONOVA, které určitě přispějí ke zvýšení kultury cestování na této trati. Tato trať bude ode dne vyhlášení zařazena do systému integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. Očekáváme že zařazení do systému IDSOK bude nejpozději v průběhu prvního čtvrtletí roku 2007. ČD, a.s. jsou připraveny k akceptaci okamžitě po rozhodnutí koordinátora, čimž je Krajský úřad Olomouckého kraje.

Trať 292: Šumperk - Mikulovice n- Krnov
Po dohodě Ministerstva dopravy a Krajského úřadu Olomouckého kraje, dochází k rozšíření rychlého spojení krajského města s oblastí Jesenicka a to vlaky kategorie rychlík a spěšný vlak, čímž se přispěje k rychlejší dopravě za horskou turistikou, zvláště v zimním období, kdy jsou mnohdy vlaky jediným dopravním prostředkem, které dovezou lyžaře za jejich cílem

Trať 300: Přerov – Nezamyslice-Brno hl.n.
I na této trati je zavedena taktová doprava a to jak v osobní dopravě tak v dopravě rychlíkové, kde je zaveden hodinový takt

Trať 301: Olomouc hl.n. - Nezamyslice
Taktéž zde je jízdní řád osobních vlaků ve větší míře uzpůsoben do taktu, zvláště v úseku ,Olomouc hl.n.-Prostějov, a dvouhodinový takt rychlíkové dopravy mezi Olomoucí a Brnem.

Trať 294: Hanušovice - Staré město pod Sněžníkem
Vzhledem k nové konstrukci jízdního řádu na trati Hanušovice-Jeseník, byl jízdní řád na této trati uzpůsoben tak, aby od vlaků a k vlakům na hlavní trati byly zpravidla zajištěny návazné spoje.

Na dalších tratích v regionu Olomouckého kraje nedochází k podstatným změnám.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist