https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/k-sousedum-pohodlneji-ceske-drahy-spousteji-nove-rychle-spojeni-praha-bratislava-pres-olomouc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: K sousedům pohodlněji: České dráhy spouštějí nové rychlé spojení Praha – Bratislava přes Olomouc

8. prosince 2025 | České dráhy
České dráhy ve spolupráci s Železniční společností Slovensko (ZSSK) od nového jízdního řádu zavádějí nový pár dálkových vlaků EuroCity na lince Praha – Olomouc – Bratislava a zpět. Spoje přinesou nové přímé a rychlé spojení Olomouce s Bratislavou a současně rozšíří nabídku cestování mezi Českou republikou a Slovenskem. Vlak v obou směrech zastaví také v Otrokovicích a vzniknou tak výhodná večerní a ranní spojení Zlínska s Bratislavou a Prahou.

Nové vlakové spojení bude jezdit v rozsahu jeden pár vlaků týdně a zaměří se na přepravně nejvytíženější dny – neděli a pondělí. Vlak EC 299 vyjede z Prahy hlavního nádraží každou neděli v 18:31, zastaví v Pardubicích a Olomouci (příjezd 20:43) a dále pokračuje přes Otrokovice, Břeclav a Kúty do Bratislavy hlavní stanice s příjezdem ve 23:06. V opačném směru se vlak EC 298 vydá na svou cestu každé pondělí z Bratislavy hlavní stanice ve 4:42 a přes Břeclav (přij.5:57), Otrokovice (přij. 6:34), Olomouc (příjezd. 7:04) a Pardubice (přij. 8:26) dorazí do Prahy v 09:28.

„Díky novému spojení vzniká přímé vlakové propojení hanácké a slovenské metropole, kde dosud bylo nutné přestupovat. Cestující tak získají jednodušší, komfortnější a rychlejší cestu. Spoje míří například na studenty ze Slovenska, kteří se tak každý týden dostanou pohodlně z domova do svého univerzitního města,“ říká člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Nové spoje umožní také komfortní spojení Bratislavy s dalším významným univerzitním městem – Zlínem. Vlaky EC 299 a 298 budou v obou směrech zastavovat také v Otrokovicích, kde je možné přestoupit na navazující regionální vlaky do Zlína. V ranních a večerních hodinách bylo doposud nutné přestupovat navíc ještě v Břeclavi a zároveň dojde ke zkrácení jízdní doby.
České dráhy na nové spojení nasadí moderní vozy známé z mezinárodní linky Berliner Praha–Berlín–Hamburk. Cestující se mohou těšit na palubní Wi-Fi, zásuvky pro dobíjení elektroniky, pohodlné ergonomické sedačky i klimatizaci. Součásti těchto spojů budou navíc legendární restaurační vozy WRmz815, které si v německy mluvících zemích vysloužily láskyplnou přezdívku Knödel Express. Spoje budou České dráhy provozovat na komerční riziko. Vlaky budou na území České republiky povinně místenkové.

Ceny jízdenek mezi Prahou a Bratislavou začínají na 432 Kč a ceny jízdenek mezi Bratislavou a Olomoucí začínají na 198 Kč. U všech Včasných jízdenek Evropa a Vázaných jízdenek platí pravidlo, že čím dříve koupíte, tím levněji pojedete.


Na Slovensko vlakem v nejvyšší kvalitě

Od prosincové změny jízdních řádů České dráhy výrazně zlepší komfort vlaků směřujících na Slovensko a dále do Maďarska. Většina spojů Metropolitan linky Praha – Brno – Bratislava – Budapešť nabídne cestování ve vyšší kategorii vlaků railjet. Cestující tak snadno přímo v jízdním řádu zjistí, které spoje operují nejmodernější vlaky střední Evropy provozované Českými drahami. Denně pojede 5 spojů kategorie railjet z Česka přes Slovensko do Maďarska a stejný počet railjetů pojede i v opačném směru do ČR. České dráhy na vlaky nasadí nejmodernější soupravu pro dálkovou dopravu ComfortJet a také moderní Railjety, které od roku 2014 zajišťují rychlé a pohodlné vlakové spojení České republiky a Rakouska a cestující je také znají ze dvou vlaků denně na trase mezi Prahou a Bratislavou. Lepší a pohodlnější soupravy ComfortJet a Railjet na spojení Praha – Brno – Bratislava – Budapešť znamená také rozšíření nových služeb na této lince, např. dětské kino nebo informačně-zábavní internetový portál.

V jízdním řádu 2026 mají České dráhy zavedeno celkem 8 723 různých vlaků. S přihlédnutím na omezení v jejich jízdě, např. některé spoje jezdí jen v pracovní dny, některé spoje o víkendech nebo v určitém časovém období, je denní průměr nabízených spojů 6 552. Vlaky Českých drah ujedou během platnosti jízdního řádu zhruba 119 milionů kilometrů. Přibližně dvě třetiny z tohoto výkonu připadá na regionální spoje (osobní a spěšné vlaky) a třetina na dálkové vlaky.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist