Petr Štěpánek "> Kamiony dnes v noci vyjedou na Barrandovský most, Jižní spojku a Strakonickou - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kamiony-dnes-v-noci-vyjedou-na-barrandovsky-most-jizni-spojku-a-strakonickou
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Kamiony dnes v noci vyjedou na Barrandovský most, Jižní spojku a Strakonickou

1. září 2011 | Strana zelených
Autor: Petr Štěpánek
Podle usnesení Rady HMP (náměstek Březina) na Jižní spojku, Barrandovský most a Strakonickou vjedou dnes v noci kamiony. Krok je obecně považován za velké vítězství ČESMADu, kdy dopravci dosáhli znovuzpřístupnění nezpoplatněného vnitřního okruhu a vyhnou se tak deseti kilometrům zpoplatněných dálnic. Prvotní impuls podal usnesením Rady MČ Praha 4 její starosta Horálek. Obyvatelům Spořilova přitom krok zásadním způsobem nepomůže. Město protihluková opatření, která jim ukládá akční protihlukový plán z roku 2008 mj. na Spořilově, na Jižní Spojce, na Barrandovském mostě nebuduje a jejich přípravu zcela ignoruje. Protihlukový plán nechal v roce 2008 připravit tehdejší zelení radní Štěpánek. Spořilovští tak budou při současné pasivitě města i nadále vystaveni nadměrnému hluku a emisím z kamiónové dopravy, náhradní trasa přitom také vede podél Spořilova.

Zelení sebrali proti nesystémovému kroku již 700 podpisů a navrhli přesun části kamiónové dopravy na železnici po vzoru deset let provozované RoLy mezi Saskem a Českou republikou v době výstavby dálnice D8. Zelení také opakovaně předložili návrh na přidělení financí na polykarbonátový tunel nad Spořilovskou, který by Spořilovským přinesl alespoň částečnou úlevu. Hlasy ODS, ČSSD a TOP09 však byl návrh jak v zastupitestvu HMP, tak v zastupitelstvu MČ Praha 4 zamítnut.

"Město zcela ignoruje vlastní protihlukový plán a jde proti vlastní dopravní koncepci. Svoboda s Březinou si počínají jako v Kocourkově, Praha je jedinou českou obcí, která ignoruje obchvat a vrací kamiony do centra města. Zatímco Úvaly, Říčany a další obce zakazují průjezd těžkým nákladním automobilům, Praha se jim otvírá. Jenže místo kozy oběšěné při pasení na střeše jsou oběťmi obyvatelé Spořilova, Krče, Braníka, Barrandova, obou Chuchlí a Lahovic a Lahoviček," kritizuje krok předseda zelených v Praze a někdejší radní pro životní prostředí Štěpánek.

"Kamiony projíždějí v Braníku pouhé dva kilometry od hranice Pražské památkové rezervace, navíc přímo obydlenou oblastí. Radnice vrací do Braníka smog a hluk v rozporu s vlastní dopravní politikou, podle které jsou Jižní spojka a Barrandovský most místní komunikací pro vnitroměstskou individuální a hromadnou dopravu s vyloučením těžké nákladní dopravy," kritizuje návrat kamiónů branická zastupitelka za Zelené Iva Kotvová.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist