Tiskové zprávy
Strana zelených: Kamiony na koleje!
Strana zelených se znepokojením sleduje extrémní nárůst kamionové dopravy v ČR, který byl zjevný už od vstupu země do Evropské unie v roce 2004 a který v současné době dosáhl takové intenzity, že v mnoha obcích a městech už téměř znemožňuje normální život. Nehledě na miliardové škody na vozovkách, na nichž se podílí téměř jako letošní neobvykle dlouhá a tvrdá zima.
Nejnověji se situace vyhrotila po 15.březnu letošního roku, po zjednosměrnění hraničního přechodu na Cínovci. V důsledku toho došlo také k výraznému vzrůstu intenzity dopravy v Rumburku a na silnici I/9 směrem do republiky. Podle údajů pohraniční policie tam za necelé dva týdny odbavili téměř 16 tisíc nákladních vozidel, o 120 procent více než obvykle.
Je nepochopitelné, že v takové situaci, kdy doprava na přeplněných silnicích opakovaně a dlouhodobě kolabuje, chybí jakákoliv vážněji míněná snaha převést alespoň část nákladní dopravy na nedostatečně využívané železnice. Týká se to i zmiňované trasy z Rumburku přes Českou Lípu na Prahu. Přitom právě v České Lípě bylo v minulosti mnohamiliónovými náklady vybudováno kontejnerové překladiště, které by bylo možné využít a ulevit tak alespoň nejkritičtějšímu úseku přes Lužické hory ke státní hranici. A takových kontejnerových překladišť, v nichž se utopilo bohatství investic, je v České republice mnoho. Málo z nich však slouží původnímu účelu. Obdobně byl potichu opuštěn slibný projekt RoLa, převážení ucelených vlaků s kamiony.
Je zřejmé, že bez účinného tlaku veřejnosti, který by byl dostatečnou protiváhou vlivné kamionové lobby, k žádoucí změně nedojde. Strana zelených se proto rozhodla, že zahájí petiční akci „Kamiony na koleje!“ za prosazení většího využití železnice v nákladní dopravě, zejména dálkové.
Člen liberecké krajské rady Strany zelených a dvojka na zdejší kandidátce do parlamentních voleb Miroslav Hudec říká: „Při současné kritické situaci na silnicích je proti zdravému rozumu opomíjet volnou kapacitu železnice - je to jako donekonečna lít vodu do plné sklenice a vedlejší prázdné si přitom nevšímat“.
Eva Tylová, volební lídr Strany zelených v Plzeňském kraji, doplňuje: "Kamionovou dopravou trpí občané i v Plzni, i po otevření okruhu projíždí městem 3 000 kamionů. Na řadě ulic jsou překročené normy pro hluk. Situace se stává neúnosnou. Převod kamionů na železnice by zlepšil životní podmínky obyvatel řady měst."
Kontakty:
PhDr. Miroslav Hudec, druhý na kadidatce Strany zelených Libereckého kraje tel. 731 974 177, e-mail: MHudec@seznam.cz
Ing. Eva Tylová, volební lídr Strany zelených Plzeňského kraje,
tel. 776 088 244, e-mail: eva.tylova@zeleni.cz
Nejnověji se situace vyhrotila po 15.březnu letošního roku, po zjednosměrnění hraničního přechodu na Cínovci. V důsledku toho došlo také k výraznému vzrůstu intenzity dopravy v Rumburku a na silnici I/9 směrem do republiky. Podle údajů pohraniční policie tam za necelé dva týdny odbavili téměř 16 tisíc nákladních vozidel, o 120 procent více než obvykle.
Je nepochopitelné, že v takové situaci, kdy doprava na přeplněných silnicích opakovaně a dlouhodobě kolabuje, chybí jakákoliv vážněji míněná snaha převést alespoň část nákladní dopravy na nedostatečně využívané železnice. Týká se to i zmiňované trasy z Rumburku přes Českou Lípu na Prahu. Přitom právě v České Lípě bylo v minulosti mnohamiliónovými náklady vybudováno kontejnerové překladiště, které by bylo možné využít a ulevit tak alespoň nejkritičtějšímu úseku přes Lužické hory ke státní hranici. A takových kontejnerových překladišť, v nichž se utopilo bohatství investic, je v České republice mnoho. Málo z nich však slouží původnímu účelu. Obdobně byl potichu opuštěn slibný projekt RoLa, převážení ucelených vlaků s kamiony.
Je zřejmé, že bez účinného tlaku veřejnosti, který by byl dostatečnou protiváhou vlivné kamionové lobby, k žádoucí změně nedojde. Strana zelených se proto rozhodla, že zahájí petiční akci „Kamiony na koleje!“ za prosazení většího využití železnice v nákladní dopravě, zejména dálkové.
Člen liberecké krajské rady Strany zelených a dvojka na zdejší kandidátce do parlamentních voleb Miroslav Hudec říká: „Při současné kritické situaci na silnicích je proti zdravému rozumu opomíjet volnou kapacitu železnice - je to jako donekonečna lít vodu do plné sklenice a vedlejší prázdné si přitom nevšímat“.
Eva Tylová, volební lídr Strany zelených v Plzeňském kraji, doplňuje: "Kamionovou dopravou trpí občané i v Plzni, i po otevření okruhu projíždí městem 3 000 kamionů. Na řadě ulic jsou překročené normy pro hluk. Situace se stává neúnosnou. Převod kamionů na železnice by zlepšil životní podmínky obyvatel řady měst."
Kontakty:
PhDr. Miroslav Hudec, druhý na kadidatce Strany zelených Libereckého kraje tel. 731 974 177, e-mail: MHudec@seznam.cz
Ing. Eva Tylová, volební lídr Strany zelených Plzeňského kraje,
tel. 776 088 244, e-mail: eva.tylova@zeleni.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




