PhDr. Miroslav Hudec "> Kamiony na koleje! - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kamiony-na-koleje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Kamiony na koleje!

11. dubna 2006 | Strana zelených
Autor: PhDr. Miroslav Hudec, tel: 731 974 177
Strana zelených se znepokojením sleduje extrémní nárůst kamionové dopravy v ČR, který byl zjevný už od vstupu země do Evropské unie v roce 2004 a který v současné době dosáhl takové intenzity, že v mnoha obcích a městech už téměř znemožňuje normální život. Nehledě na miliardové škody na vozovkách, na nichž se podílí téměř jako letošní neobvykle dlouhá a tvrdá zima.

Nejnověji se situace vyhrotila po 15.březnu letošního roku, po zjednosměrnění hraničního přechodu na Cínovci. V důsledku toho došlo také k výraznému vzrůstu intenzity dopravy v Rumburku a na silnici I/9 směrem do republiky. Podle údajů pohraniční policie tam za necelé dva týdny odbavili téměř 16 tisíc nákladních vozidel, o 120 procent více než obvykle.

Je nepochopitelné, že v takové situaci, kdy doprava na přeplněných silnicích opakovaně a dlouhodobě kolabuje, chybí jakákoliv vážněji míněná snaha převést alespoň část nákladní dopravy na nedostatečně využívané železnice. Týká se to i zmiňované trasy z Rumburku přes Českou Lípu na Prahu. Přitom právě v České Lípě bylo v minulosti mnohamiliónovými náklady vybudováno kontejnerové překladiště, které by bylo možné využít a ulevit tak alespoň nejkritičtějšímu úseku přes Lužické hory ke státní hranici. A takových kontejnerových překladišť, v nichž se utopilo bohatství investic, je v České republice mnoho. Málo z nich však slouží původnímu účelu. Obdobně byl potichu opuštěn slibný projekt RoLa, převážení ucelených vlaků s kamiony.

Je zřejmé, že bez účinného tlaku veřejnosti, který by byl dostatečnou protiváhou vlivné kamionové lobby, k žádoucí změně nedojde. Strana zelených se proto rozhodla, že zahájí petiční akci „Kamiony na koleje!“ za prosazení většího využití železnice v nákladní dopravě, zejména dálkové.

Člen liberecké krajské rady Strany zelených a dvojka na zdejší kandidátce do parlamentních voleb Miroslav Hudec říká: „Při současné kritické situaci na silnicích je proti zdravému rozumu opomíjet volnou kapacitu železnice - je to jako donekonečna lít vodu do plné sklenice a vedlejší prázdné si přitom nevšímat“.

Eva Tylová, volební lídr Strany zelených v Plzeňském kraji, doplňuje: "Kamionovou dopravou trpí občané i v Plzni, i po otevření okruhu projíždí městem 3 000 kamionů. Na řadě ulic jsou překročené normy pro hluk. Situace se stává neúnosnou. Převod kamionů na železnice by zlepšil životní podmínky obyvatel řady měst."

Kontakty:
PhDr. Miroslav Hudec, druhý na kadidatce Strany zelených Libereckého kraje tel. 731 974 177, e-mail: MHudec@seznam.cz
Ing. Eva Tylová, volební lídr Strany zelených Plzeňského kraje,
tel. 776 088 244, e-mail: eva.tylova@zeleni.cz
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist