https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kamiony-na-koleje-ne-do-branika-ani-na-sporilov
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Kamióny na koleje, ne do Braníka ani na Spořilov

16. srpna 2011 | Strana zelených
Petici proti návratu kamiónů na městský okruh podepsalo přes víkend v Braníku skoro 400 obyvatel. Braničtí se s ní chystají za náměstkem primátora Březinou.

Návrat kamiónů na městský okruh je v rozporu se zásadami dopravní politiky HMP, především bodem II/14:

"Funkcí městského okruhu je umožnit regulaci automobilové dopravy zejména v centrální části města, převést diametrální a vnitro městské vztahy mimo ni a propojit oblasti středního pásma města. Městský okruh v zásadě vymezí oblast zákazu vjezdu těžkých nákladních automobilů. Má charakter městské sběrné komunikace. Funkcí vnějšího silničního okruhu je odvedení tranzitní automobilové dopravy mimo město, rozvedení vnější cílové a zdrojové dopravy a zajištění dopravního spojení okrajových částí města."

a bodem II/10:

"Ve vnější nákladní přepravě je nezbytné usilovat o vyšší využití kombinované dopravy substrátů prostřednictvím železniční a vodní dopravy. Proto je třeba vytvářet vhodné podmínky pro překládání a krátkodobé skladování zboží ve vybraných pražských přístavech a na nákladových železničních nádražích. Dále je nutné podporovat snahu převést dálkovou přepravu nákladů z dopravy automobilové na dopravy železniční a vodní."

"Pokud by město dodržovalo vlastní zásady a schválené dokumenty, stavěla by se dnes na Spořilově protihluková clona v délce 900 metrů [Akční plán snižování hluku - 2008] a část kamiónů by Prahu objížděla po železnici [Zásady dopravní politiky - bod II/10]. Zelení na zastupitelstvu HMP navrhli pro Spořilov polykarbonátový tunel, zastupitelé ODS a ČSSD hlasovali proti," kritizuje nečinnost města ve vztahu ke Spořilovu zastupitel Petr Štěpánek.

"Řešit problémy kamiónů jejich návratem do vnitřního města na městský okruh je naprosto nepřijatelné řešení. Kamiony musí na koleje a ne do rezidenčních čtvrtí. Braničtí i Spořilovští bojují za tutéž věc," odvolává se na Zásady dopravní politiky zastupitelka Kotvová.

"Věřím, že převládne zdravý rozum a že Rada HMP se bude snažit najít takové řešení, které nebude poškozovat Pražany, ale vezme odvahu postavit se lobby ČESMADu a kamiony vykáže mimo rezidenční oblasti, tedy z Braníka, Krče i Spořilova. Kapacita železniční sítě v ČR je pro takové řešení dostatečná," navrhuje tvrdší postup vůči dopravcům bývalý radní Štěpánek.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist