Jiří Kohout "> Kandidáti do krajského zastupitelstva odpovídají v anketě "Proč podporovat veřejnou dopravu?" - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kandidati-do-krajskeho-zastupitelstva-odpovidaji-v-ankete-proc-podporovat-verejnou-dopravu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Společnost pro veřejnou dopravu: Kandidáti do krajského zastupitelstva odpovídají v anketě "Proč podporovat veřejnou dopravu?"

1. listopadu 2004 | Společnost pro veřejnou dopravu
Autor: Jiří Kohout, tel: 604 404 695
Kandidáti do krajského zastupitelstva odpovídají v anketě Co schází integrovanému dopravnímu systému? Podporují severojižní průtah nebo západní okruh Plzně? Proč podporovat veřejnou dopravu?

Společnost pro veřejnou dopravu připravila pro lídry stran usilujících o zastupitelská křesla v Plzeňském kraji anketu. Na osm anketních otázek odpovědělo již sedm kandidátů nejvýznamnějších stran. Dotazovaní zhodnotili současný stav dopravy v kraji a předložili vlastní vize řešení dopravních problémů.

Odpověděli kandidáti (k 29. 10. 2004): Václav Šlajs (ČSSD), Petr Náhlík (KDU-ČSL), Pavel Stelzer (SZ+SOS+SŽJ), Libor Picka a Karel Makoň (US-DEU) a Petr Zimmermann (ODS). Z odpovědí na anketní otázky vybíráme:

Lídři politických stran voleb do Plzeňského kraje shodně prohlašují, že pravidelně používají veřejnou dopravu, výjimku tvoří Makoň, který se coby záchranář pohybuje zásahovým vozidlem. Každý z oslovených kandidátů si přičítá k dobru svůj podíl práce na založení a podpoře integrovaného dopravního systému Plzně. Radní Stelzer a hejtman Zimmermann zmiňují, že se jim podařilo zavést taktovou dopravu na trati Plzeň ? Klatovy. Libor Picka (starosta Bělé nad Radbuzou) ze své funkce zavedl ve své obci dokonce vlastní linkovou dopravu.

Nedostatky v Integrované dopravě Plzeňska vidí kandidáti Šlajs a Náhlík především v nedostatečné podpoře krajského úřadu, který by měl být podle jejich názoru organizátorem a hlavním přispěvatelem. Naopak plzeňský hejtman Zimmermann je se současnou integrovanou dopravou celkem spokojen. Kandidátům Stelzerovi, Pickovi a Makoňovi se nelíbí především provázanost spojů a přestupní vazby. Rozvoj integrovaného dopravního systému si přejí všichni kandidáti, zejména posílení role železnice jako páteřní dopravy a zlepšení návaznosti autobusových spojů. Šlajs usiluje o rozšíření taktového intervalu, Náhlík si přeje zlepšení dostupnosti úřadů pověřených obcí a zavedení šumavského integrovaného systému. Picka a Makoň vidí budoucnost integrovaného dopravního systému v jeho rozšíření na území celého kraje.

A do kterých silnic by kandidáti nejvíce investovali? Všichni se shodují, že se současnými finančními prostředky je nutné zlepšit zejména údržbu stávajících komunikací, z nových vyjadřují podporu zejména obchvatovým komunikacím. Náhlík zdůrazňuje nutnost vybudování přeložek silnic 1. třídy na území Plzně, Stelzer investice do oprav silnic přetížených kamionovou dopravou a Zimmermann uvádí jako prioritu budování rychlostních komunikací Plzeň ? České Budějovice a Tachov ? Horažďovice.

Na závěr odpověď na citlivou otázku: Co dříve vybudovat v Plzni - západní okruh nebo severojižní průtah? Představitelé ČSSD, US-DEU, ODS i koalice SZ+SOS+SŽJ jednoznačně preferují západní okruh, pouze Náhlík z KDU-ČSL upřednostňuje průtahovou komunikaci přes areál Škodovky s ohledem na současné otevírání areálu.

Více na internetové stránce www.spvd.cz/spvd/spvd_volby.htm

Jiří Kohout, tel: 604 404 695
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist