Tiskové zprávy
MD ČR: Karlovarská D6 je o 10 kilometrů delší, řidičům slouží nový obchvat Řevničova
30. listopadu 2020 | MD ČR
Řidičům začaly sloužit dva nové úseky karlovarské dálnice D6. Jsou to stavby Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Řevničova. Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a také ke zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Karlovými Vary.
„Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Nové úseky dálnice D6 odvedou tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, úlevy se dočkají zejména Řevničov a Krušovice. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany.
„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy nevyhovující, a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6. Na všech zbývajících úsecích D6 probíhá intenzivní příprava. Aktuálně jsme vypsali výběrové řízení na stavbu D6 Krupá, přeložka, kterou zahájíme v příštím roce. Následovat budou stavby D6 na obchvatu Hořesedel a Hořoviček,“ představuje nejbližší plány na dobudování dálnice D6 generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Současná silnice I/6 (respektive dálnice D6), zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo.
„Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Nové úseky dálnice D6 odvedou tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, úlevy se dočkají zejména Řevničov a Krušovice. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany.
„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy nevyhovující, a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6. Na všech zbývajících úsecích D6 probíhá intenzivní příprava. Aktuálně jsme vypsali výběrové řízení na stavbu D6 Krupá, přeložka, kterou zahájíme v příštím roce. Následovat budou stavby D6 na obchvatu Hořesedel a Hořoviček,“ představuje nejbližší plány na dobudování dálnice D6 generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Současná silnice I/6 (respektive dálnice D6), zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk