Tiskové zprávy
ČSSD: Klíčové dopravní stavby ukládá nové vedení Prahy k ledu. Jde o nemístný hazard, reaguje pražská ČSSD
12. prosince 2018 | ČSSD
Sociální demokraté ostře zkritizovali nové vedení hlavního města za výroky náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě). Ten v rozhovoru s ČTK zpochybnil potřebnost klíčových silničních radiál a otevřeně přiznal záměr odložit výstavbu Radlické radiály. „Jde o nemístný hazard s budoucností hlavního města,“ kritizuje jej za to předseda pražské ČSSD Petr Pavlík.
Náměstek primátora hlavního města pro dopravu Adam Scheinherr v rozhovoru pro ČTK představil své plány s ohledem na rozvoj silniční dopravy v hlavním městě. Zpochybnil především potřebnost Břevnovské a Vysočanské radiály, tedy staveb, které měly propojit vnější pražský okruh s vnitřním městským okruhem. „Dlouhé kolony na Patočkově ulici a dlouhodobě kritická dopravní situace v celé řadě oblastí Prahy 6 například ukazují, že Břevnovská radiála by měla svůj smysl, což by potvrdili například obyvatelé přetíženého Vypichu," vysvětluje předseda pražské ČSSD Petr Pavlík.
„Je pro mě překvapivé, že magistrátní TOP 09, která má v Praze 6 svého starostu Ondřeje Koláře, umožní svému koaličnímu partnerovi tímto způsobem a bez hlubší diskuse zpochybňovat význam této plánované komunikace," dodává Pavlík.
Scheinherr dále uvedl, že pro rozvoj pražské dopravy není prioritní stavbou Radlická radiála. S tím zásadně nesouhlasí poslanec za ČSSD Petr Dolínek, který dlouhodobě prosazuje její výstavbu. „Nedokončená Rozvadovská spojka každý den přivádí na Radlickou a Plzeňskou ulici přes čtyřicet tisíc automobilů, které tvoří dlouhé kolony směrem k městskému okruhu. Hovořit o tom, že tato stavba, jež by jihozápadní části metropole po desítkách let konečně ulehčila, není pro město prioritou, je pro mě zcela nepřijatelné," vysvětluje Dolínek.
Pražská ČSSD odmítá i argument o tom, že na výstavbu Radlické radiály chybí v rozpočtu peníze. Podle Pavlíka je zapotřebí na investiční akce tohoto charakteru peníze nalézt, a to i vedle stavby čtvrté linky pražského metra. „Nová koalice slibovala, že Prahu nastartuje. Jako bohatá metropole si hlavní město může jednoznačně dovolit luxus budovat souběžně metro i významné silniční stavby,„ říká Pavlík. „Je téměř až komické, že nové zastupitelstvo, které mimochodem daňové poplatníky na odměnách politiků i nákladných rekonstrukcích již vybavených a vyhovujících kanceláří stojí nejvíce peněz v historii, hovoří o nedostatku peněz,“ dodává Pavlík.
Náměstek primátora hlavního města pro dopravu Adam Scheinherr v rozhovoru pro ČTK představil své plány s ohledem na rozvoj silniční dopravy v hlavním městě. Zpochybnil především potřebnost Břevnovské a Vysočanské radiály, tedy staveb, které měly propojit vnější pražský okruh s vnitřním městským okruhem. „Dlouhé kolony na Patočkově ulici a dlouhodobě kritická dopravní situace v celé řadě oblastí Prahy 6 například ukazují, že Břevnovská radiála by měla svůj smysl, což by potvrdili například obyvatelé přetíženého Vypichu," vysvětluje předseda pražské ČSSD Petr Pavlík.
„Je pro mě překvapivé, že magistrátní TOP 09, která má v Praze 6 svého starostu Ondřeje Koláře, umožní svému koaličnímu partnerovi tímto způsobem a bez hlubší diskuse zpochybňovat význam této plánované komunikace," dodává Pavlík.
Scheinherr dále uvedl, že pro rozvoj pražské dopravy není prioritní stavbou Radlická radiála. S tím zásadně nesouhlasí poslanec za ČSSD Petr Dolínek, který dlouhodobě prosazuje její výstavbu. „Nedokončená Rozvadovská spojka každý den přivádí na Radlickou a Plzeňskou ulici přes čtyřicet tisíc automobilů, které tvoří dlouhé kolony směrem k městskému okruhu. Hovořit o tom, že tato stavba, jež by jihozápadní části metropole po desítkách let konečně ulehčila, není pro město prioritou, je pro mě zcela nepřijatelné," vysvětluje Dolínek.
Pražská ČSSD odmítá i argument o tom, že na výstavbu Radlické radiály chybí v rozpočtu peníze. Podle Pavlíka je zapotřebí na investiční akce tohoto charakteru peníze nalézt, a to i vedle stavby čtvrté linky pražského metra. „Nová koalice slibovala, že Prahu nastartuje. Jako bohatá metropole si hlavní město může jednoznačně dovolit luxus budovat souběžně metro i významné silniční stavby,„ říká Pavlík. „Je téměř až komické, že nové zastupitelstvo, které mimochodem daňové poplatníky na odměnách politiků i nákladných rekonstrukcích již vybavených a vyhovujících kanceláří stojí nejvíce peněz v historii, hovoří o nedostatku peněz,“ dodává Pavlík.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk