Tiskové zprávy
Evropská unie v ČR: Komise odměnila společnosti za propagaci ekoznaček EU
18. října 2010 | Evropská unie v ČR
Evropský komisař pro životní prostředí Janez Potočnik prohlásil: „Podniky EU hrají ve změně chování spotřebitelů zásadní roli. Děkuji těmto společnostem za jejich podíl na zlepšování stavu životního prostředí a propagaci značky vynikající kvality.“
Cena za propagaci ekoznačky EU
Cenou, která se poprvé udělovala loni, se oceňují mimořádné propagační činnosti, jejichž účelem je zvýšit informovanost veřejnosti o ekoznačce EU. Jejím cílem je podpořit a inspirovat další držitele ekoznačky EU, aby aktivně využili výhod, které značka přináší, ve svých marketingových aktivitách.
V letošním ročníku bylo nominováno 13 organizací v 11 zemích (Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Kypr, Nizozemsko, Portugalsko, Španělsko a Švédsko). V kategorii služeb byla nominována řada hotelů, do kategorie výrobce/maloobchodník se přihlásili výrobci různých produktů od mýdel a šamponů až po čisticí přípravky a podlahové krytiny. Nominovány jsou:
Hotel Adria Praha (Česká republika)
Alpheios International (Nizozemsko)
Alvarella Ecoturismo (Španělsko)
Arjowiggins Graphic (Francie)
Bona AB (Švédsko)
Delhaize nz (Belgie)
Jardim Atlantico (Portugalsko – Madeira)
Novoceram sas (Francie)
Sara Lee Corp – Sanex (Nizozemsko)
Solus (Irsko)
Sutter Industries SpA (Itálie)
UPM-Kymmene Corporation (Finsko)
ZX FAMI Ltd (Kypr)
Různá kritéria, včetně kvality, kreativity a významnosti, stejně jako efektivního používání loga posoudila porota složená z odborníků v oblasti životního prostředí a komunikace a zástupců Evropské komise.
Ekoznačka EU
Ekoznačka EU – jediná celoevropská ekologická značka – je dobrovolný projekt zahájený v roce 1992 s cílem podpořit výrobu a spotřebu ekologických produktů a služeb v celé Evropské unii.
V současné době je logem květiny opatřeno téměř 25 000 výrobků a služeb. Tyto zahrnují čisticí prostředky, spotřebiče, papírové výrobky, textilie, přípravky pro domácnost a zahradu a maziva. Patří sem také ubytovací služby pro turisty.
Tyto produkty a služby lze najít ve všech členských státech EU stejně jako v mnoha dalších zemích po celém světě včetně Indie, Nového Zélandu, Kanady a Číny.
Všechny výrobky nesoucí ekoznačku EU byly prověřeny nezávislými subjekty a splňují přísná ekologická kritéria a kritéria účinnosti. Značka bere v úvahu hlavní dopady výrobku na životní prostředí, stejně jako ohleduplnost vůči životnímu prostředí během jeho životního cyklu. Za správu ekoznačky EU jsou odpovědné orgány v každém členském státě EU a na Islandu, v Norsku a Lichtenštejnsku.
Projekt byl upraven tak, aby mohl zahrnout více výrobků a služeb a mohl se zaměřit na takové, které lze nejsnadněji vylepšit. Upravený systém kromě toho zjednodušuje postupy společností při žádání o značku a sníží poplatky.
Předávání cen bude zahájeno v 18.30 v hotelu Plaza, Boulevard Adolphe Max 118-126 v Bruselu. Další informace lze obdržet u informační služby pro ekoznačku na adreseecolabel@biois.com.
Další informace o ekoznačce EU najdete na www.ecolabel.eu
Cena za propagaci ekoznačky EU
Cenou, která se poprvé udělovala loni, se oceňují mimořádné propagační činnosti, jejichž účelem je zvýšit informovanost veřejnosti o ekoznačce EU. Jejím cílem je podpořit a inspirovat další držitele ekoznačky EU, aby aktivně využili výhod, které značka přináší, ve svých marketingových aktivitách.
V letošním ročníku bylo nominováno 13 organizací v 11 zemích (Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Kypr, Nizozemsko, Portugalsko, Španělsko a Švédsko). V kategorii služeb byla nominována řada hotelů, do kategorie výrobce/maloobchodník se přihlásili výrobci různých produktů od mýdel a šamponů až po čisticí přípravky a podlahové krytiny. Nominovány jsou:
Hotel Adria Praha (Česká republika)
Alpheios International (Nizozemsko)
Alvarella Ecoturismo (Španělsko)
Arjowiggins Graphic (Francie)
Bona AB (Švédsko)
Delhaize nz (Belgie)
Jardim Atlantico (Portugalsko – Madeira)
Novoceram sas (Francie)
Sara Lee Corp – Sanex (Nizozemsko)
Solus (Irsko)
Sutter Industries SpA (Itálie)
UPM-Kymmene Corporation (Finsko)
ZX FAMI Ltd (Kypr)
Různá kritéria, včetně kvality, kreativity a významnosti, stejně jako efektivního používání loga posoudila porota složená z odborníků v oblasti životního prostředí a komunikace a zástupců Evropské komise.
Ekoznačka EU
Ekoznačka EU – jediná celoevropská ekologická značka – je dobrovolný projekt zahájený v roce 1992 s cílem podpořit výrobu a spotřebu ekologických produktů a služeb v celé Evropské unii.
V současné době je logem květiny opatřeno téměř 25 000 výrobků a služeb. Tyto zahrnují čisticí prostředky, spotřebiče, papírové výrobky, textilie, přípravky pro domácnost a zahradu a maziva. Patří sem také ubytovací služby pro turisty.
Tyto produkty a služby lze najít ve všech členských státech EU stejně jako v mnoha dalších zemích po celém světě včetně Indie, Nového Zélandu, Kanady a Číny.
Všechny výrobky nesoucí ekoznačku EU byly prověřeny nezávislými subjekty a splňují přísná ekologická kritéria a kritéria účinnosti. Značka bere v úvahu hlavní dopady výrobku na životní prostředí, stejně jako ohleduplnost vůči životnímu prostředí během jeho životního cyklu. Za správu ekoznačky EU jsou odpovědné orgány v každém členském státě EU a na Islandu, v Norsku a Lichtenštejnsku.
Projekt byl upraven tak, aby mohl zahrnout více výrobků a služeb a mohl se zaměřit na takové, které lze nejsnadněji vylepšit. Upravený systém kromě toho zjednodušuje postupy společností při žádání o značku a sníží poplatky.
Předávání cen bude zahájeno v 18.30 v hotelu Plaza, Boulevard Adolphe Max 118-126 v Bruselu. Další informace lze obdržet u informační služby pro ekoznačku na adreseecolabel@biois.com.
Další informace o ekoznačce EU najdete na www.ecolabel.eu
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk