https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/koncepce-rozvoje-cyklisticke-dopravy-v-praze-do-roku-2020
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát hl. m. Prahy: Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze do roku 2020

26. října 2010 | Magistrát hl. m. Prahy
Rada hl. m. Prahy schválila a přijala Koncepci rozvoje cyklistické dopravy v Praze do roku 2020, jako základní materiál pro další rozvoj městské cyklistiky a to nejen jako druhu rekreace, ale především v jejím dopravním významu.

Podpora hlavního města Prahy při výstavbě cyklistické infrastruktury přinesla zvýšení používání jízdního kola jako alternativního dopravního prostředku. Postupně se funkce kola ve městě mění z původně rekreační na dopravní. Stále se zvyšující využití jízdního kola jako alternativního dopravního prostředku vyžaduje zpracování bezpečnějších integračních řešení cyklistické dopravy.

„Výsledky ze sčítačů dokazují, že se v hlavním městě Praze od roku 2002 zvýšil počet cyklistů téměř o 1 000 procent. Přijetím této koncepce se hlavní město Praha hlásí k odpovědnosti za rozvoj cyklistické dopravy. Hlavním cílem Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze je ve shodě se zásadami rozvoje pražské dopravy vytvářet kvalitní podmínky pro dopravní i rekreační cyklisty,“ řekl primátor Pavel Bém.

V letech 2003 – 2010 došlo ke zvýšení počtu kilometrů cyklotras o 246 % na celkových 444 kilometrů (plán do konce roku 2010), u cyklostezek došlo o 239 procentní navýšení na 143,3 km a dopravních řešení o téměř dva tisíce procent na dnešních 54,6 km. Stoupající vlídnost a bezpečnost pražského dopravního prostředí neustále zvyšuje počet cyklistů na území hlavního města.

Koncepce se proto zabývá i zvýšením počtu uživatelů cyklostezek ze současných 2,6 % na 7% v roce 2020. Tohoto cíle bude dosaženo užším provázáním obecně dopravních a cyklistických řešení při plánování rozvoje pražské dopravní infrastruktury a s co nejširším využívání usnesení Rady hl. m. Prahy z roku 2003, které tento problém postihuje. Dosažením 80 000 uživatelů při zajištění jejich dopravního komfortu a bezpečnosti zároveň, může významně odlehčit pražský dopravní prostor i veřejnou dopravu. Součástí koncepce je i generel páteřních a hlavních cyklotras v délce cca 1 000 km, z něhož je dosud vyznačeno necelých 450 km, do roku 2020 tedy zbývá vyznačit dalších 550 km. V liniích těchto cyklotras je dosud vybudováno zhruba 200 km cyklostezek a bezpečných dopravních opatření, jejich počet by měl podle koncepce stoupat o minimálně 10 km ročně do roku 2020.

Aby byly finanční prostředky hl. m. Prahy a dalších zdrojů (evropské fondy, SFDI, vnější investoři aj.) využívány co nejúčelněji, obsahuje přijatá koncepce i návrh na vznik kompetentní úřednické struktury s odpovědností za další rozvoj bezpečné a uživatelsky vlídné cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v Praze.

Přijetím této „cyklokoncepce“ se Praha ještě více přiblíží moderním dopravním řešením, která jsou obvyklá v dosud cyklisticky pokročilejších evropských městech a výrazně zvýší bezpečnost svého dopravního prostředí nejen pro cyklisty, ale i pro ostatní účastníky dopravy.


Tiskovou zprávu naleznete v rubrice Tiskový servis na www.magistrat.praha-mesto.cz
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist