https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/koncepce-vodni-dopravy-v-cr-splavnost-koridoru-labe-odra-dunaj
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

ČSSD: Koncepce vodní dopravy v ČR: splavnost koridoru Labe-Odra-Dunaj

19. ledna 2011 | ČSSD
Na jednání vlády byl dnes předložen mimo jiné i materiál na prověření potřebnosti průplavního spojení Labe-Odra-Dunaj, který vychází z usnesení vlády Jana Fischera z 20. června 2009 o Politice územního rozvoje ČR. V něm bylo uloženo projednání této problematiky s dotyčnými státy (Polsko, Rakousko, Slovensko, Německo, ale i na úrovni EU) a předložení stanoviska vládě do konce minulého roku!

Vzhledem k nedodržení tohoto termínu však ministerstvo dopravy nově žádá o prodloužení termínu do konce roku 2013, přičemž předložený materiál poskytuje pouze dílčí informaci o dosud provedených jednáních.

Je zřejmé, že tato jednání nebyla příliš úspěšná, a to i díky nízké aktivitě vyjednavačů. Při jednáních nebylo využito užitečných institucí, jako je v tomto případě například jednání na úrovni Visegrádské skupiny. Další prodloužení termínu o tři roky rozhodně nepřispěje ke zklidnění diskusí o tomto projektu a neulehčí situaci dotčených regionů v oblasti územního plánování.

Z dosavadních jednání musí být patrné dosavadní postoje jednotlivých států, a proto by pro další jednání ministerstvo dopravy mělo stanovit jasnou vyjednávací taktiku. Je rovněž zřejmé, že projekt Labe-Odra-Dunaj je natolik náročný, že není možné jej vybudovat bez podpory Evropské unie, a to nejen té finanční.
Je v zájmu České republiky, aby jižní Morava byla napojena na Dunaj. V této souvislosti je třeba dojednat patřičné varianty s ohledem na stanovisko Rakouska. Staronovým fenoménem je pak rozšíření splavnosti Odry na naše území, kde je nesmírně důležitá aktivita ze strany Polska.

Vzhledem k aktuálnosti projednávání materiálu Superstrategie v dopravě považuji odložení termínu rozhodnutí ve věci průplavního spojení Labe-Odra-Dunaj za klíčový moment pro další koncepci vodní dopravy v České republice s možnými negativními důsledky.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist