Tiskové zprávy
Strana zelených - Základní organizace Karlovy vary: Kraj a město likvidují veřejnou dopravu v Karlových Varech
26. července 2010 | Strana zelených - Základní organizace Karlovy vary
Krajský úřad v pondělí 19. července zveřejnil návrhy železničních jízdních řádů pro roky 2010 až 2011. Kromě již avizovaných změn Významnou změnou je nezajíždění vlaků z trati Potůčky – Nejdek – Karlovy Vary na dolní nádraží, a to ani těch mezistátních. Cestující
budou muset vystoupit na nevlídném horním nádraží, kde při čekání nemají ani možnost se posadit. Do centra města budou nuceni dojít pěšky nebo čekat na autobus, který na Horní nádraží zajíždí jen sporadicky.
Straně zelených tento krok tvrdě kritizuje. „Nemožnost cestovat až do centra města přinese odklon cestujících z veřejné dopravy do aut se všemi dalšími důsledky pro město – zvýší se provoz, kolony, exhalace,“ konstatuje Dominik Jandl, předseda SZ v Karlových Varech.
„Ztráta možnosti cestovat vlakem do centra Karlových Varů je dle mého názoru jen prvním z připravovaných kroků města k úplnému vytlačení veřejné dopravy z centra města. Většina pozemků v oblasti dolního nádraží je již prodána investorům, víme o krocích, které
mají vést k redukci kolejiště dolního nádraží do podoby, že zde zbude jen dvoukolejná zastávka. Zároveň se pravděpodobně chystá i demolice celé budovy dolního nádraží a zrušení terminálu autobusů s jejich přemístěním do okrajových částí města,“ dodává Miloslav
Zítka, dopravní odborník Strany zelených v Karlových Varech.
„V kontextu s již dříve oznámeným zrušením terminálu MHD u Tržnice, nejdražším jízdným městské dopravy v republice, nezájmem úředníků kraje a magistrátu zveřejnit návrhy jízdních řádů (návrhy autobusových spojů nejsou a nebudou zveřejněny) a umožnit tak občanům je řádně a včas připomínkovat, nutně nabýváme dojmu, že veřejná doprava v Karlových Varech je systematicky likvidována z důvodů zájmů soukromých investorů o pozemky v centru města,“ dodává Miloslav Zítka.
„Na rozdíl od dopravních strategií ve vyspělých městech, kde se budují terminály integrující vlakovou, autobusovou a městskou hromadnou dopravu, jdou Karlovy Vary opačným směrem. Dopravní terminál ničí ještě předtím, než vůbec začal fungovat, jak by měl,“ řekl Jandl.
Návrhy jízdních řádů je možné prostřednictvím obcí připomínkovat nejpozději do 9. srpna.
Kontakty:
Dominik Jandl | předseda ZO KV | dominik.jandl@zeleni.cz | 731 952 920
Miloslav Zítka | dopravní specialista ZO KV | miloslav.zitka@zeleni.cz | 607 992 873
budou muset vystoupit na nevlídném horním nádraží, kde při čekání nemají ani možnost se posadit. Do centra města budou nuceni dojít pěšky nebo čekat na autobus, který na Horní nádraží zajíždí jen sporadicky.
Straně zelených tento krok tvrdě kritizuje. „Nemožnost cestovat až do centra města přinese odklon cestujících z veřejné dopravy do aut se všemi dalšími důsledky pro město – zvýší se provoz, kolony, exhalace,“ konstatuje Dominik Jandl, předseda SZ v Karlových Varech.
„Ztráta možnosti cestovat vlakem do centra Karlových Varů je dle mého názoru jen prvním z připravovaných kroků města k úplnému vytlačení veřejné dopravy z centra města. Většina pozemků v oblasti dolního nádraží je již prodána investorům, víme o krocích, které
mají vést k redukci kolejiště dolního nádraží do podoby, že zde zbude jen dvoukolejná zastávka. Zároveň se pravděpodobně chystá i demolice celé budovy dolního nádraží a zrušení terminálu autobusů s jejich přemístěním do okrajových částí města,“ dodává Miloslav
Zítka, dopravní odborník Strany zelených v Karlových Varech.
„V kontextu s již dříve oznámeným zrušením terminálu MHD u Tržnice, nejdražším jízdným městské dopravy v republice, nezájmem úředníků kraje a magistrátu zveřejnit návrhy jízdních řádů (návrhy autobusových spojů nejsou a nebudou zveřejněny) a umožnit tak občanům je řádně a včas připomínkovat, nutně nabýváme dojmu, že veřejná doprava v Karlových Varech je systematicky likvidována z důvodů zájmů soukromých investorů o pozemky v centru města,“ dodává Miloslav Zítka.
„Na rozdíl od dopravních strategií ve vyspělých městech, kde se budují terminály integrující vlakovou, autobusovou a městskou hromadnou dopravu, jdou Karlovy Vary opačným směrem. Dopravní terminál ničí ještě předtím, než vůbec začal fungovat, jak by měl,“ řekl Jandl.
Návrhy jízdních řádů je možné prostřednictvím obcí připomínkovat nejpozději do 9. srpna.
Kontakty:
Dominik Jandl | předseda ZO KV | dominik.jandl@zeleni.cz | 731 952 920
Miloslav Zítka | dopravní specialista ZO KV | miloslav.zitka@zeleni.cz | 607 992 873
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk