https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kraj-pripravil-na-rok-2020-posileni-vlakovych-i-autobusovych-spoju
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

STAN Plzeňský kraj: Kraj připravil na rok 2020 posílení vlakových i autobusových spojů

8. ledna 2020 | STAN Plzeňský kraj
Více kilometrů najezdí v roce 2020 vlaky a autobusy v Plzeňském kraji, které zajišťují základní dopravní obslužnost. Kraje odsouhlasil doplnit chybějící školní spoje. Kromě toho kraj rozhodl o posílení některých přetížených linek. Kraj investuje do doplácení základní dopravní obslužnosti přes miliardu korun. Slibuje si od toho více cestujících ve veřejné dopravě.

„Zatímco loňský rok si kraj autobusových dopravců objednal celkem 16,28 milionu kilometrů, za které platí přes 486 milionů korun, letos by měly autobusy najezdit po kraji 17,3 milionu kilometrů. Kraj to přijde na 568 milionů korun. V případě vlaků byl nasmlouvaný počet kilometrů pro loňský rok 5,2 milionu kilometrů a náklady činí 632 milionů. Stát na to přispívá částkou 147 milionů,“ informoval náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN). V příštím roce by měly vlaky po Plzeňském kraji najezdit 5,75 milionu kilometrů za 632 milionů korun, přičemž státní příspěvek na vlaky by měl být 202 milionů.

Cestující se mohou těšit vedle zvýšení počtu ujetých kilometrů také na zlepšení kvality vozového parku u vlaků a zejména pak u autobusů. Zhruba od poloviny roku začne jezdit v kraji nový dopravce, ten vystřídá současného provozovatele ČSAD. Společnost Arriva musí podle dohody s krajem nasadit nové autobusy. Ty nabídnou cestujícím vyšší komfort, elektrické zásuvky a wi-fi připojení. Podobně se zlepší cestování i ve vlacích, které mají mít kotoučové brzdy, látková sedadla s opěrkami a područkami, klimatizaci a nezbytnou součástí jsou rovněž zásuvky a wi-fi.

Kraj doplnil školní spoje mezi Sušicí a Klatovy, vyplnil intervaly, kde často nejel spoj několik hodin, například v celém Pošumaví či z Domažlic do Poběžovic. Rychlé spojení ze Sušice do Plzně zajišťují na základě požadavku obcí vlaky, které jedou ráno každou hodinu od 5 do 9 hodin a odpoledne od 12 do 18 hodin. Výrazně se zrychlila přeprava z Klatov do Plzně, vlaky jedou v hodinovém taktu. Po šesti letech byl obnoven provoz na trati Staňkov – Horšovský Týn v pracovní dny, což zajistí obslužnost Horšovského Týna v případě úplného zrušení komerční linky ČSAD. Nové spoje posílily také přetížené linky mezi Plzní a Rokycany a částečně mezi Plzní a Přešticemi.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist