Markéta Dědková "> Kraj trvá na zrychlení cesty vlakem do hlavního města - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kraj-trva-na-zrychleni-cesty-vlakem-do-hlavniho-mesta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Liberecký kraj: Kraj trvá na zrychlení cesty vlakem do hlavního města

13. ledna 2017 | Liberecký kraj
Autor: Markéta Dědková, tel: 485 226 324, 739 541 624
Dlouhodobé úsilí o zrychlení vlakového spojení z Liberce do Prahy bylo tématem středeční schůzky vedení Libereckého kraje a ministra dopravy Dana Ťoka. Kraj požaduje cestovní čas do hlavního města do šedesáti minut. Příprava projektu se zatím dlouhá léta vleče.

„Usilujeme o to, aby měl Liberecký kraj srovnatelné vlakové spojení, jako jiné části republiky. K tomu může dojít jen v případě rozsáhlé modernizace železnice. Pro náš kraj je další rozvoj železničních tratí nutný. Ministerstvo zatím chybějící zlepšení vnímá jako dluh vůči území aglomerace Liberec – Jablonec nad Nisou. Určitým zrychlením cesty budou přímé rychlíky, které by měly z Liberce do Prahy začít jezdit s platností jízdních řádů 2018/2019,“ uvádí hejtman Martin Půta.

Podle ministerstva dopravy je v současné době zpracovávána nová studie, která by měla najít ekonomicky a technicky proveditelné řešení rychlejší trati Praha – Liberec.

Kvalitnější cestování vlakem po kraji přinesla už úspěšná rekonstrukce trati mezi Libercem a Tanvaldem. „Stejným způsobem chceme nyní pokračovat i na trati z České Lípy do Liberce tak, aby vlaky zvládaly cestu za necelou hodinu," představil Marek Pieter, náměstek hejtmana pro dopravu, investice a veřejné zakázky další plány Libereckého kraje. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rekonstrukci českolipské trati nyní projektuje a samotnou stavbu plánuje na rok 2019.

Do železniční infrastruktury stát v posledních letech investuje v průměru přes 40 mld. ročně. Do Libereckého kraje ale míří z této sumy pouze necelé jedno procento, i přestože kvalita železnice je tady jedna z nejhorších. „Potřebujeme i řadu menších projektů, které pomohou ke zlepšení jízdních řádů a zvýšení spolehlivosti vlaků. Už na schůzce koncem minulého týdne nám zástupci SŽDC slíbili, že se bude pokračovat ve zrychlování tratí, konkrétně jsme jednali o úsecích Železný Brod - Tanvald, Chrastava - Žitava a Bakov nad Jizerou - Česká Lípa – Jedlová," dodává Pieter.

Lepšího komfortu se cestující dočkají v Semilech, kde ministerstvo dopravy a SŽDC vyhovělo žádosti Libereckého kraje a zařadí do přípravy nová nástupiště s podchodem. Rekonstrukcí by také mělo projít zabezpečovací zařízení v Turnově. Vzhledem k zastaralé technice se dnes v Turnově vlaky sjíždí do stanice postupně, což prodlužuje dobu cestování.
Markéta Dědková, tel: 485 226 324, 739 541 624

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist