Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Kraje požadují navýšení prostředků na silnice II. a III. tříd
28. září 2019 | Královéhradecký kraj
Safari Park Dvůr Králové hostil jednání Dopravní komise Asociace Krajů ČR. Program začal krátkou prohlídkou zoo a safari, ale již záhy se uskutečnilo první jednání týkající se snahy krajů o zákaz tranzitní nákladní dopravy na silnicích II. a III. třídy a také o možnostech kompenzací za škody na krajských silnicích způsobené zvýšenou těžbou dřeva po kůrovcové kalamitě.
Na jednání dorazili také zástupci Ředitelství silnic a dálnic, Správy železniční dopravní cesty a Státního fontu dopravní infrastruktury. Diskutovalo se například o připravenosti výstavby nových dálnic a obchvatů měst, což se v Královéhradeckém kraji v nejbližší době týká Jaroměře a Nové Paky.
„Důležité byly informace od ředitele SFDI o rozpočtu a plánovaném financování dopravní infrastruktury. Bohužel plánovaných 87 miliard, přes proklamovaná navýšení o 5 miliard, je neustále o cca 10 miliard méně, než bylo původně plánováno ve střednědobém horizontu na rok 2020. Z toho je patrné, že peníze bohužel chybí nejen na financování oprav silnic II a III třídy. Vláda o tom bude jednat v pondělí a jsem zvědavý, jaké stanovisko k tomu zaujme,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Asociace krajů se tak dohodla na usnesení, v němž požaduje navýšení rozpočtu o 4 miliardy pro opravy krajských silnic.
K dalším projednávaným tématům patřilo vážení nákladních vozidel, rozšiřování mýta a přípravy staveb s ohledem na připravovanou rekodifikaci stavebního práva.
Na jednání dorazili také zástupci Ředitelství silnic a dálnic, Správy železniční dopravní cesty a Státního fontu dopravní infrastruktury. Diskutovalo se například o připravenosti výstavby nových dálnic a obchvatů měst, což se v Královéhradeckém kraji v nejbližší době týká Jaroměře a Nové Paky.
„Důležité byly informace od ředitele SFDI o rozpočtu a plánovaném financování dopravní infrastruktury. Bohužel plánovaných 87 miliard, přes proklamovaná navýšení o 5 miliard, je neustále o cca 10 miliard méně, než bylo původně plánováno ve střednědobém horizontu na rok 2020. Z toho je patrné, že peníze bohužel chybí nejen na financování oprav silnic II a III třídy. Vláda o tom bude jednat v pondělí a jsem zvědavý, jaké stanovisko k tomu zaujme,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Asociace krajů se tak dohodla na usnesení, v němž požaduje navýšení rozpočtu o 4 miliardy pro opravy krajských silnic.
K dalším projednávaným tématům patřilo vážení nákladních vozidel, rozšiřování mýta a přípravy staveb s ohledem na připravovanou rekodifikaci stavebního práva.
Tento článek patří do kategorie |
Česká republika, ČR - Středočeský kraj, ČR - Ústecký kraj, ČR - Karlovarský kraj, ČR - Plzeňský kraj, ČR - Jihočeský kraj, ČR - Kraj Vysočina, ČR - Pardubický kraj, ČR - Královéhradecký kraj, ČR - Liberecký kraj, ČR - Moravskoslezský kraj, ČR - Olomoucký kraj, ČR - Zlínský kraj, ČR - Jihomoravský kraj
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk