Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Královéhradecký kraj připravuje sanaci tří svahů nad silnicemi v Krkonoších
16. října 2025 | Královéhradecký kraj
Veřejnou zakázku na zajištění dvou skalních svahů u cest vedoucích do krkonošských horských středisek vyhlásí v nejbližší době Královéhradecký kraj. Radní kraje odsouhlasili podmínky tendrů na zajištění svahů u silnice II/297 u Svobody nad Úpou a II/295 u Hořejšího Vrchlabí. Předpokládané náklady na obě akce činí celkem 12 milionů korun.
„V obou případech se jedná o komunikace využívané nejen místními, ale i turisty, kteří míří do Krkonoš, proto plánujeme pokračovat v postupném zajišťování skalních svahů v blízkosti těchto horských silnic,“ uvedl první náměstek hejtmana Jan Jarolím odpovědný za dopravu. Předpokládaná cena zakázky na silnici II/297 bude 6,9 milionu korun bez DPH, na komunikaci II/295 necelých 5,5 milionu korun bez DPH.
Podle návrhu dojde v obou úsecích k odstranění vzrostlých náletových dřevin, odtěžení nestabilních skalních bloků a následně také dojde k zajištění svahů vysokopevnostní ocelovou sítí, pod kterou bude upevněna protierozní georohož. V úseku u Svobody nad Úpou stavaři navíc zbourají stávající opěrnou zeď, kterou nahradí nová, 14 metrů dlouhá zeď.
Součástí obou zakázek budou i geodetické práce. Práce by podle předpokladů měly začít v březnu 2026. Realizace je odhadována na 13 týdnů. Během stavebních prací bude doprava v úsecích částečně omezena, silnice však zůstanou průjezdné.
V posledních letech stavbaři stabilizovali skalní svahy u silnic v několika horských údolích vedoucích do Špindlerova Mlýna, Pece pod Sněžkou či na Horní Malou Úpu. Náklady se pohybují v řádech desítek milionů korun.
„V obou případech se jedná o komunikace využívané nejen místními, ale i turisty, kteří míří do Krkonoš, proto plánujeme pokračovat v postupném zajišťování skalních svahů v blízkosti těchto horských silnic,“ uvedl první náměstek hejtmana Jan Jarolím odpovědný za dopravu. Předpokládaná cena zakázky na silnici II/297 bude 6,9 milionu korun bez DPH, na komunikaci II/295 necelých 5,5 milionu korun bez DPH.
Podle návrhu dojde v obou úsecích k odstranění vzrostlých náletových dřevin, odtěžení nestabilních skalních bloků a následně také dojde k zajištění svahů vysokopevnostní ocelovou sítí, pod kterou bude upevněna protierozní georohož. V úseku u Svobody nad Úpou stavaři navíc zbourají stávající opěrnou zeď, kterou nahradí nová, 14 metrů dlouhá zeď.
Součástí obou zakázek budou i geodetické práce. Práce by podle předpokladů měly začít v březnu 2026. Realizace je odhadována na 13 týdnů. Během stavebních prací bude doprava v úsecích částečně omezena, silnice však zůstanou průjezdné.
V posledních letech stavbaři stabilizovali skalní svahy u silnic v několika horských údolích vedoucích do Špindlerova Mlýna, Pece pod Sněžkou či na Horní Malou Úpu. Náklady se pohybují v řádech desítek milionů korun.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




