https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/krizovatka-smrti-se-dockala-opravy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Auto*Mat: Křižovatka smrti se dočkala opravy

11. dubna 2012 | Auto*Mat
Jedna z nejhorších křižovatek v Praze – na nábřeží Kapitána Jaroše – byla znovu otevřena k užívání. Opravu dlouhá léta žádala a prosazovala iniciativa Auto*mat. Po celkové rekonstrukci jsou při překonávání vozovky ve větším bezpečí chodci, cestující tramvajemi i cyklisté. Stav křižovatky byl dlouhodobě kritizován poté, co na ní došlo k řadě nehod. V roce 2006 zde byl smrtelně zraněn mluvčí iniciativy Auto*Mat Jan Bouchal. Opravu křižovatky nakonec na základě interpelace Auto*Matu slíbil sám primátor Bohuslav Svoboda.

„Trvalo to dlouho, ale je dobře, že vedení města konečně k rekonstrukci křižovatky přistoupilo. Šlo o jedno z nejnebezpečnějších míst v Praze. Je třeba poděkovat všem, kdo se na jeho opravě podíleli,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.

Ode dneška bude přecházení pěti pruhů vozovky bezpečnější pro chodce. Cestující tramvajemi ocení, že nástupní ostrůvek byl rozšířen a doplněn zábradlím. Křižovatka má i nové pásy pro odbočení cyklistů. Město nejprve křižovatku opravit chtělo, jenž pak byl projekt kvůli úsporným škrtům zrušen. Řadu týdnů se zdálo, že i po rekonstrukci tramvajové trati zůstane nebezpečná křižovatka beze změn. Rozhodnutí o opravě padlo na poslední chvíli. V odpovědi na interpelaci na únorovém zasedání pražského zastupitelstva ji Auto*Matu slíbil primátor Bohuslav Svoboda.

„Město by mělo vnímat bezpečnost chodců jako prioritu. Doufáme, že úpravy i dalších podobných míst už budou probíhat automaticky i bez přímé intervence primátora, jak je tomu ve všech vyspělých metropolích,“ dodal Vratislav Filler.

Křižovatka je důležitým uzlem pro chodce i cyklisty. Jak ukázalo sezónní sčítání cyklistů v červnu 2010, denně tímto místem projelo 500 lidí na kolech, převážně vyjíždějících z třídy Dukelských Hrdinů. Od té doby se počet cyklistů v Praze zvýšil zhruba o polovinu. Automatické sčítání v roce 2011 ukazuje špičkové průjezdy třídou Dukelských Hrdinů až 800 cyklistů denně.



Přílohy:

1) Více informací o křižovatce: http://www.auto-mat.cz/aktivity/kapitana-jarose/

Fotogalerie současného stavu: http://media.auto-mat.cz/Rok-2012/Nabrezi-Kapitana-Jarose

Jak špatná byla křižovatka Kapitána Jaroše?
Před úpravou byly vyčkávací prostory na přechodech uprostřed křižovatky tak nebezpečné, že 41 % lidí nečekalo a raději překonávalo jeden přechod na červenou.
Zvýšenou náročnost místa pro cyklisty ukázalo také to, že místem projíždí o polovinu méně žen než jinými úseky v Praze (11 % oproti cca 20 % průměru – sčítání 2010).
Během loňské stávky dopravních odborů narostl počet lidí na kolech v ulicích pětkrát, na nábřeží Kapitána Jaroše jen třikrát: lidé toto místo raději objížděli více než tříkilometrovou dlouhou oklikou přes Libeň.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist